Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسین عرب براقی درباره اظهارات هفته گذشته مسعود مرادی در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: به عنوان عضو کوچکی از جامعه داوری از این صحبت ها خیلی ناراحت شدم . اصلا دوست نداشتم این مطالب در رسانه ملی مطرح شود. مراودات مالی رئیس کمیته داوران با یک داور قبل از صحبت های مرادی در ذهن افکار عمومی یک شایعه بیشتر نبود اما وقتی وی به عنوان عضو کمیته داوران اعلام کرد این مراوده شخصی ایجاد شده و از نظر من چنین مراوده هایی غیر متعارف بوده و کار صحیحی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که چنین بحثی مطرح نشده خواهش می کنم کمیته اخلاق به این مسائل ورود کنند زیرا به جامعه داوری لطمه می زند.

وی افزود: مرادی اعلام می کند با صراحت و صداقت می گویم علی اصغر مومنی راهی را برای ورود به فهرست داوران بین المللی طی کرده که امیر عرب براقی هم پشت سر گذاشته است. صراحت را در صحبت های این عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال دیدم اما صداقت را ندیدم. آکادمی داوران AFC از سال 2017 شروع به کار کرده و امیر عرب براقی و آتنا لشنی هم از همان سال وارد آکادمی شده اند.

رئیس دپارتمان داوران استان تهران در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم ادامه داد: یکی از شرایط حضور در آکادمی شرط سنی 23 تا 28 سال بود و اصغر مومنی در آن سال به دلیل اینکه 30 سالش بود شرایط لازم را نداشت.  اگر منظور مرادی این است که مومنی سال 2011 در فیوچرز حضور داشته است، وی همراه 6 داور دیگر که ما در مسابقات زیر 14 سال آسیا میزبان آن بودیم بودیم داوری کرده است.

عرب براقی افزود: تنها داوری که در آن سال نمره قبولی گرفت، دانیال مرادی بود که در مالزی هم شرکت کرد. اگر مرادی مدرکی مبنی بر حضور مومنی در کلاس AFC دارد ارائه دهد زیرا وی در برنامه قبلی ورزش و مردم مدام می گفت  مدرک او موجود است اما مطمئن هستم مدرکی ندارد. البته اگر مدارکی  مبنی بر حضور نداشتن امیر عرب‌براقی در فهرست الیت  و جایگزین بودن وی وجود دارد هم آن را ارائه کند. از ابتدای ورود داور به لیست بین‌المللی یک سال  زمان می‌برد که وی در لیست الیت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: صحبت های مرادی درباره حذف فغانی هم صحت ندارد. کمیته داوران فغانی را از لیست حذف کرده بود و با عکس‌العمل کارشناسان و رسانه‌ها رو به رو شد. با توجه به اینکه مرادی می‌گوید لیست را رد کرده بودیم، چه دلیلی داشت منصوری و ابوالفضلی که کمک‌های فغانی هستند همراه با شیرازی در جلسه‌ای با بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال شرکت کرده و درخواست رسیدگی کنند.

 امیر عرب براقی اضافه کرد: فغانی سرمایه ملی بوده و متعلق به ملت و فوتبال و داوری ما است. حذف وی با حذف تیم داوری ایران از جام جهانی همراه می شد. جای اینکه بیاییم مسئله را حل کنیم، نباید صورت‌مسئله را پاک کنیم. بعد از آن هم که رسول فروغی به حذف فغانی اعتراض ‌کرد وی را محروم کردند.

عرب‌براقی افزود: می گویند برای امیر عرب براقی برنامه داریم اما چطور داور 28 ساله‌ای که 3 سال در آکادمی و با حضور در 9 کلاس در مالزی و ژاپن برگزار شده و تمامی این کلاس‌ها را با هزینه فدراسیون فوتبال شرکت کرده حذف شده و یک داور جدید به لیست وارد شده است. با یک حساب سرانگشتی این کلاس‌ها برای فدراسیون فوتبال حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته است. خواهش می کنم کمیته اخلاق و کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال به این اتفاق ها ورود کنند. 

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فارس اصفهانیان فدراسیون فوتبال امیر عرب براقی کمیته داوران صحبت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ بیانیه‌ها در انگلیس: فارست کوتاه نمی‌آید

به گزارش "ورزش سه"، ناتینگهام فارست بعد از دیدار مقابل اورتون از ‏عملکرد داوری و وی‌ای‌آر به شدت عصبانی بود و با انتشار بیانیه‌ای ‏خواهان منتشر شدن فایل صوتی مکالمه داور با وی‌ای‌آر شد. لیگ ‏برتر انگلیس امروز به این بیانیه فارست واکنش نشان داد تا مشخص ‏شود از اتهام‌هایی که فارست به سازمان لیگ برتر و داورانش وارد ‏کرده بود راضی نیست. ‏

فارست دیروز در گودیسون پارک مهمان اورتون بود و با نتیجه 2-0 ‏شکست خورد. فارست که در پایین جدول برای سقوط نکردن تلاش ‏می‌کند مدعی شد که اتاق وی‌ای‌آر در این مسابقه به نفع لوتون عمل ‏کرده. آنها در واقع مدعی شدند که لیگ برتر می‌خواهد هر طور شده ‏لوتون‌تاون را در لیگ برتر حفظ کند. ‏

بعد از بیانیه امروز لیگ برتر، ناتینگهام فارست بار دیگر بیانیه‌ای ‏منتشر کرده و به آن پاسخ داد. در بیانیه باشگاه آمده است:" روشن ‏است که کمیته داوران باید قوانینش را تغییر داده و قبل از معرفی ‏داوران و داورهای وی‌ای‌آر این را بسنجد که هر داور حامی چه تیمی ‏است، به خصوص وقتی تیمها در صدر جدول یا در قعر جدول رقیب ‏مستقیم هستند. باشگاه ناتینگهام فارست از موضع خود برای ‏شفافیت بیشتر عدول نکرده و از کمیته داوران می‌خواهیم برای حفظ ‏آبروی فوتبال انگلیس و لیگ برتر در قوانین و قواعد خود تجدیدنظر ‏کند. در این فصل نه تنها هواداران و بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها بلکه ‏اکثر کارشناسان هم به عملکرد وی‌ای‌آر در لیگ برتر انگلیس انتقاد ‏داشتند و باید اقدامات بیشتری برای بازگشت اطمینان و اعتماد به ‏این لیگ در دستور کار قرار گیرد". ‏

دیگر خبرها

  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • جنگ بیانیه‌ها در انگلیس: فارست کوتاه نمی‌آید
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول
  • خواب «فرهنگ» و مسوولان بی‌خیال/ تشییع «اخلاق» در فوتبال ایران!