Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-دومین مرحله کمک مالی کمیته بین المللی صلیب سرخ به مبلغ ۲۵۰ هزار فرانک سوئیس به جمعیت هلال احمر ایران برای تهیه تجهیزات اکسیژن درمانی بیماران کرونایی تخصیص می‌یابد.

جمعیت هلال احمر ایران و نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: مبلغ ۲۵۰ هزار فرانک اهدایی کمیته بین المللی صلیب سرخ به یکی از برنامه‌های در حال اجرای جمعیت هلال احمر ایران برای تهیه تجهیزات خانگی اکسیژن بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تخصیص خواهد یافت تا امکان ادامه درمان در منزل برای این بیماران فراهم شود؛ بنابراین گزارش این کار به طور نسبی از فشار بر بیمارستان‌ها و کارکنان بخش درمان که با موج مداوم و سنگین بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مواجه‌اند، می‌کاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این حمایت، موجب کاهش حضور بیماران به بیمارستان‌ها شده و امکان بستری بیماران جدید با شرایط وخیم را فراهم می‌کند.

باربارا ریتزولی، رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران در خصوص این کمک گفت: کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران از آغاز شیوع این بیماری در فوریه سال گذشته در خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ بوده‌اند. این کمک از طرف کمیته بین‌المللی صلیب سرخ حرکتی کوچک و متواضعانه برای تقدیر و حمایت از جمعیت هلال احمر ایران است و ما امیدواریم بتواند در تلاش‌های بشر دوستانه‌ای جمعیت هلال احمر در کمک به بیماران مفید باشد.

در آوریل ۲۰۲۰ نیز کمیته بین المللی صلیب سرخ مبلغ ۵۰۰ هزار فرانک سوئیس را برای تأمین تجهیزات حفاظت شخصی برای بیماران خاص و همچنین اقلام غذایی برای اقشار آسیب پذیر به جمعیت هلال احمر ایران اهداء کرده بود.

منصوره باقری، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر درباره همکاری مشترک با کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شریک کاری ارزشمند جمعیت هلال احمر در ایران است و ما شراکت قوی و گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف با این سازمان شکل داده‌ایم. ما از حمایت آن‌ها از مبارزه با بیماری کووید ۱۹ در ایران تقدیر می‌کنیم و امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

در دو ماه گذشته، کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ایران به عنوان شرکای نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و به منظور واکنش به شیوع همه‌گیری کووید ۱۹، در زمینه توزیع تجهیزات محافظت شخصی، مواد ضد عفونی کننده دست و بروشور‌های آموزشی درباره بیماری کووید ۱۹ برای مهاجران افغانستانی در مرز دوغارون و استان سیستان و بلوچستان و همین طور برای مرزنشینان در ۵ استان غربی کشور، همکاری‌های خود را گسترش داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمیته بین المللی صلیب سرخ جمعیت هلال احمر ایران کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از اعلام هشدار سازمان هواشناسی و سازمان امداد و نجات نسبت به احتمال بارش‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌های فصلی در برخی مناطق جنوبی استان خبر داد و افزود: همه تیم‌های عملیاتی، واکنش سریع و پایگاه‌های امدادی در حالت آماده باش به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: در این شرایط با بالا آمدن سطح آب‌ها به ویژه رودخانه‌های فصلی و همچنین مسیل‌ها، جاری شدن سیل و آب گرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به خطرات ناشی از سیلاب و آب گرفتگی گفت: از هم استانی‌های گرامی تقاضا داریم از توقف و تردد در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و همچنین گروه‌های کوهنوردی نیز فعالیت خود را تا پایان عبور این سامانه به روزهای آتی موکول کنند.

وی گفت: با توجه به احتمال مواج شدن خلیج فارس و منع ترددهای قایق‌های صیادی انتظار پایگاه‌های امداد دریایی استان بوشهر نیز در حالت آماده باش هستند.

وی گفت: تلفن ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات حادثه و ارائه خدمات امدادی است.

کد خبر 6078586

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • سیلاب در محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • سیلاب محور خاش به ایرانشهر جان ۳ نفر را گرفت
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است
  • ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس در گیلان
  • اولین تصاویر از محل واژگونی اتوبوس در گردنه حیران + ویدئو
  • پنج فوتی و ۱۸ مصدوم در اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  • اولین تصاویر از محل واژگونی اتوبوس در گردنه حیران | ۵ فوتی و ۱۸ مصدوم | وضعیت مجروحان را ببینید