Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-شی جین پینگ رییس جمهور چین روز جمعه 27 نوامبر در آیین گشایش هفدمین دور نمایشگاه چین- آسه آن و نشست سران تجاری و سرمایه گذاری چین- آسه آن سخنرانی کرد.

به نقل از رادیو بین المللی چین، شی جین پینگ تاکید کرد: جهان کنونی با تغییرات بزرگ بی سابقه ای در صد سال گذشته روبرو است. سرنوشت مردم همه کشورها هرگز مانند امروز به هم پیوسته نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین آسه آن را اولویت دیپلماتیک در اطراف و منطقه کلیدی همکاری در ساخت باکیفیت کمربند و جاده تلقی میکند و مایل است به اتفاق آسه آن ضمن پیشبرد همکاری در زمینه های مختلف، از روند مطلوب توسعه و شکوفایی این منطقه حفاظت کند و جامعه با سرنوشت مشترک چین- آسه آن را بسازد.

اول، افزایش اعتماد متقابل راهبردی و تعمیق پیوند برنامه ریزی توسعه. باید با اتکا به ساخت کانالهای جدید زمینی و دریایی، همکاری با اتصال تاسیسات زیربنایی را افزایش داده و ساخت دالانهای اقتصادی موجود و پروژه های کلیدی را تسریع کرده و فعالانه یک اتحاد حمل و نقل چند وضعیتی چین و آسه آن را ایجاد کند. سال آینده سی امین سالگرد برقراری روابط گفتگوی چین و آسه آن است. چین مایل است به اتفاق آسه آن روابط مشارکتی راهبردی در سطح بالاتر ایجاد کند.

دوم، ارتقای همکاری اقتصادی و تجاری و تسریع احیای همه جانبه اقتصاد منطقه. باید توافقنامه تجارت آزاد چین و آسه آن هر چه بهتر اجرا شود. چین امیدوار است که «توافقنامه روابط مشارکت اقتصادی همه جانبه منطقه» هر چه سریعتر اعتبار یابد. روان سازی تجارت، ترویج سرمایه گذاری، باز شدن بازارها برای یکدیگر و ادغام عمیق زنجیره های صنعتی، زنجیره های تأمین و زنجیره های ارزش ارتقا یابد. به شرط رعایت موارد پیشگیری و مهار شیوع کرونا، تدابیر لازم برای تسهیل جابجایی مردم و کالا فراهم شود. همچنین باید به همکاری لانسانگ-مکونگ و همکاری منطقه رشد شرقی چین و آسه آن کمک کند.

سوم، ارتقای نوآوری علمی و تعمیق همکاری اقتصاد دیجیتال. نکات برجسته همکاری جدید بیشتری در شهرهای هوشمند، فناوری نسل 5، هوش مصنوعی، تجارت الکترونیکی، کلان داده، بلاکچین، پزشکی از راه دور و سایر زمینه ها ایجاد و محافظت از امنیت داده و سیاستها و ارتباطات و هماهنگی تقویت شود. بندر اطلاعاتی چین-آسه آن ساخته و «جاده ابریشم دیجیتال» ایجاد شود.

چهارم، افزایش همکاری مقابله با همه گیری و تقویت ساخت توانمند بهداشت عمومی. باید گفتگوی سیاستها، اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری برای تولید واکسن تقویت یابد. پس از استفاده از واکسن، چین فعالانه نیازهای کشورهای آسه آن را مد نظر قرار خواهد داد و از صندوق مقابله با کرونای آسه آن پشتیبانی مالی میکند. 1000 پرسنل اداری بهداشتی و پرسنل فنی و حرفه ای را برای آسه آن تحت آموزش قرار میدهد و در ساخت انبار ذخیره تجهیزات پزشکی فوری و مکانیسم اضطراری بهداشت عمومی تشریک مساعی میکند.

شی جین پینگ تاکید کرد: سال آینده، مرحله جدید ایجاد کشور سوسیالیستی مدرن چین آغاز خواهد شد. چین قاطعانه گشایش خود را گسترش خواهد داد و فضای همکاری بین چین و آسه آن گسترده تر خواهد بود.

وی نهایتاً ابراز امیدواری کرد که دو طرف از طریق این نشست، برای ساخت آینده ای زیباتر، با همکاری یکدیگر فرصتهای تجاری بیشتری ایجاد کنند و به دستاوردهای بیشتری برسند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: چین و آسه آن آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد

وزیران امور خارجه گروه هفت در خاتمه نشست خود در ایتالیا امروز جمعه بیانیه‌ای را منتشر کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، آنها در این بیانیه با تداوم موضع خصمانه علیه روسیه نوشتند: «ما اقدام به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه شرکت‌ها و افراد در کشور‌های ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزار‌ها و تجهیزات دیگر مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، خواهیم کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است، کشور‌های گروه هفت به وضع تدابیر برای سختگیری بیشتر درباره رعایت سقف قیمت برای نفت روسیه ادامه خواهند داد.

آنها در این بیانیه مدعی شدند: «ما از همه کشور‌ها می‌خواهیم وارداتشان از روسیه را که در راستای حمایت از جنگ این کشور است، کاهش دهند. ما به اتخاذ گام‌ها در راستای سخت‌گیری بیشتر نسبت به پایبندی به سقف قیمت نفت و اجرای این سقف ادامه خواهیم داد.»

کشور‌های گروه هفت در ادامه این بیانیه تهدید کردند به بررسی راه‌ها به منظور بهره‌برداری از دارای‌هایی تصرف شده روسیه به نفع اوکراین ادامه خواهند داد.

در این بیانیه نوشته شده است: «ما به بررسی همه موقعیت‌های ممکن برای کمک به غرامت گرفتن اوکراین از روسیه مطابق با سیستم‌های قانونی مربوطه ما و قوانین بین‌المللی ادامه خواهیم داد.»

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • آغاز ساخت یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • دیدار مردمی رییس جمهور با مردم دامغان آغاز شد
  • آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • حزب‌الله: عملیات «وعده صادق» منطقه را وارد مرحله جدیدی کرد
  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • افتتاح سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گرمسار تا سه ماه آینده به دست رییس جمهور
  • سند برش اقتصاد فرهنگی قزوین در سفر رییس جمهور رونمایی می‌شود