Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@23:53:47 GMT

آزادی تیگرای ظرف چند روز آینده

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۰۷۸۹

آزادی تیگرای ظرف چند روز آینده

وزیر دفاع اتیوپی اعلام کرد، نیروهای این کشور آماده‌اند به زودی شهر میکیلی، مرکز تیگرای را آزاد کنند.

 کینیا یادیتا، وزیر دفاع اتیوپی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: تاکنون حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد از سلاح‌هایی که در دست جبهه آزادی تیگرای بوده، پس گرفته‌ایم و سلاح‌های دیگری نیز منهدم و تعداد زیادی از نیروها کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارم نوامبر درگیری‌های مسلحانه‌ای میان ارتش اتیوپی و جبهه مردمی آزادی تیگرای رخ داد. این جبهه تا سه دهه بر اتیوپی سلطه سیاسی داشت تا اینکه ابی احمد در سال ۲۰۱۸ به قدرت رسید و نخست‌وزیر شد.

این جبهه که از به حاشیه رانده شدن شکایت دارد، از ائتلاف حاکم جدا شد و ابی احمد را با برگزاری انتخابات منطقه‌ای در سپتامبر به چالش کشید. دولت این انتخابات را غیرقانونی دانست.

یادیتا ادامه داد: ما حملاتمان را شروع کردیم و تمام تیگرای به جز میکیلی را آزاد کردیم. این جبهه افسران ارشدی را در داخل ارتش به عضویت گرفته است. افسرانی که به این جبهه کمک می‌کردند، بازداشت شدند. این جبهه برای انجام حملات تروریستی و تحریک به نزاع‌های نژادی تلاش می‌کرد. هدف طرح نظامی و امنیتی این جبهه دودستگی در نیروهای ارتش برای ایجاد جنگ داخلی و تضعیف کردن نهادهای دولتی و سرنگون کردن دولت فدرال است. ما مانع یک تهدید علیه موجودیت اتیوپی و همچنین یک بحران بزرگ انسانی شدیم.

وی گفت: نیروهای اتیوپی با پشتیبانی جنگنده‌ها، پهپادها و نیروهای ویژه اکنون در مناطق مجاور میکیلی تجمع کرده‌اند. ما اکنون برای انجام حمله آخر در این جنگ آماده می‌شویم.

یادیتا تأکید کرد: این‌ها مرتکب جنایت‌های جنگی خطرناکی در جنوب غرب تیگرای و اماکن دیگر شده‌اند. حمله به میکیلی را ظرف چند روز تکمیل خواهیم کرد.ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام موضع رییس جبهه اصلاحات در مورد بازگشت گشت ارشاد: این چه تدبیری است؟

به گزارش جماران؛  آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات نوشت: قبل از مرگ مهسا و اعتراضات پس از آن، مکرر گفتیم که گشت ارشاد را جمع کنید و این مناقشه ویرانگر را خاتمه دهید. اما درست در موقعیتی که همبستگی ملی بیش از هر زمان ضرورت دارد، همان صحنه های زشت با شدت و‌ خشونت بیشتر با زنان و دختران ایران در حال تکرار شدن است! این چه تدبیری است؟

 

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟
  • اعلام موضع رییس جبهه اصلاحات در مورد بازگشت گشت ارشاد: این چه تدبیری است؟
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • مشکل استادیوم پرسپولیس و استقلال حل شد
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • عملیات «وعده صادق» برای کشورمان پُر از دستاورد بود
  • جبلی: عملیات «وعده صادق» پُر از دستاورد بود؛ ضربه‌پذیر بودن اسرائیل ثابت شد
  • عملیات «وعده صادق» مملوء از دستاورد بود
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها