Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابراهیم هنرمند کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی ناپایدار در سطح استان اصفهان تا روز دوشنبه هفته آینده است از این رو بارش باران و برف در غرب جنوب استان و باد به نسبت شدید و باران در سایر مناطق اصفهان پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: آسمان بسیاری از مناطق فردا شنبه و روز یکشنبه ابری است و مه صبحگاهی همراه با بارش باران و برف به ویژه در غرب و جنوب استان دور از انتظار نیست.

هنرمند با اشاره به اینکه شدت فعالیت سامانه در مناطق غربی و جنوبی در روز‌های شنبه و یکشنبه است و احتمال کولاک برف، مه آلودگی، اختلال در تردد شهری و جاده‌ای در این مناطق وجود دارد، خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی معابر، اختلال در تردد، سیلابی شدن مسیل‌ها تا روز دوشنبه در مناطق مرکزی و شمالی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین بارش‌ها به ترتیب از فریدون‌شهر با میانگین ۲۴.۷ میلی متر (یک سانتی متر برف)، بوبین و میاندشت با میانگین ۱۳.۳ میلی متر، داران با میانگین ۱۱.۶ میلی متر، خوانسار با میانگین ۹.۶ میلی متر و چادگان با میانگین ۶.۹ میلی متر گزارش شده است.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوای استان روز‌های شنبه و یک شنبه بین ۶ تا هشت درجه سردتر می‌شود، اضافه کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت پیش رو بین ۱۸ و هشت درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان است.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: ورزنه با دمای ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوبین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش برف و باران دمای هوا استان اصفهان پیش بینی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه سامانه ناپایداری که امروز (دوشنبه، ۲۷ فروردین) برخی استان‌های کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد بارش قابل توجهی برای کرمانشاه نخواهد داشت، گفت : این احتمال وجود دارد که طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه شاهد افزایش ابر در بعضی ساعات وزش باد و بارش‌های خفیف و پراکنده در سطح استان و خصوصا مناطق کوهستانی باشیم.

وی ادامه داد: آن طور که بررسی داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد، حداقل تا پایان هفته جاری بارش قابل توجهی برای سطح استان نخواهیم داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از احتمال ورود سامانه‌ای ناپایدار به جو استان در اواسط هفته آینده یاد کرد و گفت: فعلا برای اظهارنظر درباره این سامانه زود است، اما با توجه به نزدیک شدن پایان فصل بارش‌ها و احتمال افزایش ناهنجاری در سامانه‌های بارشی، احتمال تضعیف آن وجود دارد.

قاسمی اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت میانگین بارش‌های سال زراعی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون) در استان داشت و گفت: در این مدت ۴۴۱ میلی‌متر بارش در استان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به بلندمدت ۹ درصد رشد داشته است.

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را نیز ۳۹۱ میلی‌متر اعلام کرد که از سال قبل ۱۶ درصد و از میانگین بلندمدت پنج درصد بیشتر بوده است.

وی افزود: بیشترین بارش سال زراعی جاری را از پاوه به میزان ۹۰۲ میلی‌متر داشتیم که نسبت به سال قبل ۳۳ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه کمترین بارش سال زراعی جاری در سنقر و کلیایی رخ داده، از افزایش ۱۰ درصدی بارش این منطقه نسبت به سال گذشته و کاهش ۲۰ درصدی نسبت به بلندمدت خبر داد.

قاسمی درباره سامانه بارشی که اخیرا جو استان را تحت تاثیر قرار داد نیز عنوان کرد: میانگین بارش این سامانه برای استان ۳۷ میلی‌متر و برای شهر کرمانشاه ۴۸ میلی‌متر بود و بیشترین بارش حاصل از آن نیز از ثلاث باباجانی و به میزان حدود ۷۰ میلی‌متر به ثبت رسید .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • شکستن رکورد بارش۱۰ایستگاه بارانسنجی جنوب سیستان وبلوچستان
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • هوای اصفهان سردتر می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تگرگ در مناطق مستعد استان
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • آسمان اصفهان باز بارانی می شود
  • بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود
  • هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای