Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در بیشتر استان‌های کشور خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صادق ضیاییان، اظهار کرد: از امروز (۷ آذر) تا روز یکشنبه (۹ آذر) با گذر نامتناوب امواج کم‌دامنه از تراز میانی جو همراه با ریزش هوای سرد شمالی، طی روز‌های آینده در نیمه غربی و استان‌های واقع در سواحل دریای خزر شاهد بارش خواهیم بود که بارش در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی عمدتاً به‌صورت برف خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه گفت: امروز (۷ آذر) بارش برف و باران در استان‌های لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، شمال استان‌های تهران، خراسان شمالی و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: امروز (۷ آذر) وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، ایلام، غرب استان‌های یزد، کرمان و اصفهان و بارش پراکنده در استان‌های همدان، خراسان رضوی، مرکزی، قم و تهران دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه (۸ آذر) بارش برف و باران برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، زنجان، قزوین، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران، سمنان و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و وقوع رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، اصفهان، قم، شمال فارس، غرب یزد همچنین بارش پراکنده برای استان‌های مازندران، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه روز یکشنبه (۹ آذر) برای غالب مناطق نیمه‌غربی کشور و استان‌های سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش‌بینی می‌شود، گفت: شدت بارش در این روز در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب ایلام خواهد بود.

وی افزود: برای روز دوشنبه (۱۰ آذر) بارش باران و برف در نوار شمالی کشور و بارش پراکنده در استان‌های بوشهر، خوزستان، قم، مرکزی، همدان، کردستان، کرمانشاه، شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، دریای خزر امروز (۷ آذر) و خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان از امروز (۷ آذر) تا روز یکشنبه (۹ آذر) مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای روز سه شنبه (۱۱ آذر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و برای بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، در مورد وضعیت هوای تهران گفت: آسمان تهران در روز شنبه (۸ آذر) با بیشینه دمای ۸ و کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد آسمانی ابری به تدریج همراه با بارش باران و برف و در بعضی ساعات مه آلود پیش بینی می‌شود. آسمان پایتخت در روز یکشنبه (۹ آذر) ابری و مه آلود همراه با بارش باران و برف گاهی وزش باد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هواشناسی باران باد برف بارش برف و باران پیش بینی می شود بارش پراکنده خراسان رضوی روز یکشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش پراکنده باران در استان قزوین

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: عبور امواج از امروز در سطح منطقه آغاز شده و تا ظهر فردا سه شنبه هم تداوم خواهد داشت. دیروز هم بارش‌هایی پراکنده‌ای را در سطح منطقه شاهد بودیم؛ بنابراین پیامد این امواج، افزایش ابر برای برخی مناطق رگبار باران و رعد و برق هم پیش بینی می‌کنیم. البته برای برخی مناطق هم تگرگ دور از انتظار نیست.

وی افزود: باتوجه به فصل بهار و رشد ابر‌های همرفتی بارش‌های محلی می‌تواند از گسترش بیشتری برخوردار باشد.

بهروزی گفت: به لحاظ دمایی تا روز چهارشنبه باتوجه به جریانات شمالی و وزش باد بخصوص در کانال بادی استان کاهش نسبی دما را پیش بینی می‌کنیم که از چهارشنبه تا جمعه روند افزایشی به خود خواهد گرفت.

کارشناس هواشناسی استان قزوین افزود: دیروز در گرمترین ساعات، دمای هوای قزوین به ۲۶ درجه سلسیوس رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در استان قزوین
  • هشدار هواشناسی در خراسان شمالی/ باران در راه است
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • بارش‌های بهاره تا روز سه‌شنبه در کردستان ادامه دارد
  • وزش باد و بارش باران برای قم پیش بینی می‌شود