Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان بر لزوم افزایش بهره‌وری با استفاده بهینه از دستگاه‌ها و امکانات و تجهیزات به عنوان سرمایه‌های موجود تاکید کرد.

غلامرضا شریعتی در مراسم تحویل ۳۰ دستگاه آمبولانس بازسازی‌شده و افتتاح سایت تعمیرات خودروهای امدادی ۱۱۵ جنوب غرب کشور که امروز (۷ آذرماه) در اهواز انجام شد، اظهار کرد: در کشورهای توسعه‌یافته به علت اینکه عمده درآمد کشور از مالیات و چنین مسائلی حاصل می‌شود، دولت خود را نسبت به مردم پاسخگو می‌داند و سعی می‌کند بهره‌وری را بالا ببرد بنابراین در چنین کشورهایی از یک دستگاه یا سیستم پس از ۱۵ تا ۲۰ سال نیز استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بی‌استفاده ماندن دستگاه‌ها و تجهیزات بلااستفاده، افزود: در ایران نعمت نفت را داریم و همین طور خرج می‌کنیم و کشور را به انبار دپوی آهن‌آلات تبدیل کرده‌ایم و این سرمایه‌ها را به چنین انبارهایی تبدیل کرده‌ایم.

استاندار خوزستان گفت: از طرفی نیز آموزش سرمایه‌های انسانی، با تکنولوژی‌ها متناسب نیست و در نتیجه، یک دستگاه از بین می‌رود. هیچ بازخواستی برای این عدم تناسب وجود ندارد و همین طور ادامه دارد.

وی بیان کرد: هر چند شرایط کنونی کشور بسیار سخت است که امیدواریم سریع رفع شود اما موجب شده به این مسائل بیشتر توجه کنیم و بنابراین برای استفاده از موجودی‌های بلااستفاده کشور که امکان استفاده از آن وجود دارد، تلاش می‌شود تا از سرمایه‌های موجود استفاده بهینه‌تری شود.

شریعتی با اشاره به عدم استفاده از آمبولانس‌هایی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به دلیل هزینه ۳۰ میلیون تومانی بازسازی و تعمیر، تصریح کرد: در چنین سیستمی، بهره‌وری بسیار پایین است. اگر می‌خواهیم استقلال اقتصادی داشته باشیم و تاب‌آوری خود را در مقابل چنین مسائلی افزایش دهیم، باید از منابع موجود حداکثر استفاده شود.

وی بیان کرد: کشورهای سازنده چنین دستگاهی، بسیار بیشتر از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. ما این دستگاه‌ها را بسیار زودتر کنار می‌گذاریم در حالی که در صورت استفاده حداکثری از منابع، می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را بیش از پیش اجرا کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در خصوص متناسب نبودن برخی آمبولانس‌ها با شرایط اقلیمی خوزستان، گفت: اگر این آمبولانس‌ها متناسب با شرایط اقلیمی ما نیست چرا خریداری شدند که دور ریخته شوند؟

وی با بیان اینکه هیچ راهی جز افزایش بهره‌وری نداریم، افزود: نباید در ایران بهره‌وری ۱.۵- درصد باشد. توجه به این مسائل، رشد اقتصادی را از محل بهره‌وری در پی خواهد داشت.

شریعتی با اشاره به لزوم آموزش پرسنل در زمینه استفاده بهتر از امکانات، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که این حلقه مفقوده را اصلاح کردند، تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اورژانس آمبولانس استاندار خوزستان سرمایه ها دستگاه ها بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ دکتر جواد شاهین فرافزود: این دستگاه‌ها از به روز‌ترین تجهیزات درمانی هستند که با هدف رفاه حال بیماران تهیه شده است.
وی گفت: ۴۰ دستگاه دیالیز هم برای مراکز درمانی خراسان شمالی تهیه و دستگاه‌های موجود تعمیرات اساسی شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: همچنین شتاب دهنده جدیدی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد راه اندازی شده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در حوزه پرتو درمانی است.
خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت استان خدمت رسانی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر
  • اطلاعیه شماره ۵ هیات استانی بررسی مرحله دوم انتخابات
  • لزوم هدفگذاری و تدوین برنامه جامع اشتغال در دشت آزادگان
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • لزوم بازنگری طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌ی در خوزستان
  • خریداری تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی