Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت مشارکت نخبگان دانشگاهی در تدوین اطلس سرمایه گذاری گیلان گفت: استادان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، در آگاهی افزایی عمومی برای مقابله با ویروس کرونا، نقش آفرینی موثری داشته باشند.

به گزارش برگزاری برنا از گیلان ؛دکتر ارسلان زارع در نشست با جمعی از استادان عضو انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه گیلان ، تجربه و دانش اساتید دانشگاه ها را در هدایت و حمایت از تعالی استان موثر خواند و اظهار داشت: معتقدم تشکیلات آموزش عالی خضوضا اعضای هیات علمی می توانند در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توسعه پایدار را تسریع کنند از این رو همواره تاکید داشته و دارم که از ظرفیت آنان استفاده مطلوب‌تری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این انتظار را از دانشگاهیان مطرح کرد که در تدوین اطلس سرمایه‌گذاری گیلان همکاری داشته باشند  و گفت: این اطلس به عنوان بانک اطلاعاتی، ظرفیت‌های مختلف سرمایه‌گذاری استان را مورد شناسایی قرار می دهد.

استاندار گیلان با استقبال از پیشنهاد مطرح شده تحت عنوان تاسیس مرکز مطالعات اوراسیا یادآور شد: در همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلتیک منطقه آزاد در توسعه روابط منطقه‌ای که هفته گذشته برگزار شد، تاکید کردم که باید بر پایه پژوهش، برنامه ریزی خوبی برای استفاده حداکثری از ظرفیت اوراسیا داشته باشیم.

دکتر زارع بر ضرورت تدوین برنامه ای راهبردی و درازمدت برای بهره گیری از فرصت تجارت خارجی اوراسیا و فعال تر کردن دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد.

وی در ادامه مسئله محیط زیست را از جمله موضوعات بنیادین در مبحث توسعه پایدار خواند و تصریح کرد: اگرچه در شرایط کنونی، کشور با مسائل خطیر و مهمی نظیر شیوع کرونا، تحریم های غیرقانونی و به تبع آن محدودیت تأمین منابع مالی مواجه است؛ اما هیچیک از اینها، اهمیت و اولویت مسائل محیط زیست را برای امروز و آینده ایران و استان، کم رنگ نمی کند.

وی با تصریح اینکه در جهت حفاظت از تالاب انزلی بعنوان میراث طبیعی گرانبهای گیلان جلسات متعددی در سطوح استانی و ملی برگزار شده، گفت: نزدیک به دو هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح حفاظت و احیای تالاب در دوره میان مدت در نظر گرفته شده که تخصیص این اعتبار ویژه دولت از سال‌جاری آغاز شده است.

دکتر زارع افزود: ابعاد مدیریت احیای تالاب از جمله مدیریت فاضلاب، پسماند، حفاظت از اکوسیستم، مدیریت رسوبات حوزه آبخیزو عملیات آبخیزداری، پایش تالاب، فعالیت‌های اکوتوریستی، برنامه‌های آموزشی و ارتقای فرهنگ زیست محیطی در قالب ۱۰ کد پروژه تعریف شده است.

وی با اشاره به تدوین سند آمایش سرزمینی گیلان و درنظر داشتن این سند بعنوان سند توسعه ای استان، محور این برنامه را بر مبنای رویکرد راهبردی سبز - آبی و حفظ محیط زیست عنوان و اضافه کرد: لازم است طرح های پژوهشی هم در راستای توسعه استان و نیز سند آمایش سرزمینی باشد.

استاندار گیلان تکمیل راه آهن و استفاده حداکثری از ظرفیت باری و ترانزیتی در حوزه حمل و نقل ریلی را گامی موثر در توسعه استان خواند و گفت: فعالیت کشتی های رو - رو و به‌کارگیری کانتینرهای یخچال دار در دریای خزر می تواند نقش مؤثری در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دیگر داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش نقش فرهیختگان، دانشگاهیان و سازمان های مردم نهاد در جریان مدیریت مطلوب کرونا را اثرگذار دانست و گفت: برای کاهش آثار مخرب ویروس کرونا ، باید سطح فرهنگی جامعه ارتقا یابد که برنامه ریزی برای تحقق این امر، بر عهده استادان دانشگاه است.

وی یادآور شد: نخبگان و اساتید دانشگاهی از طریق مراکز تحقیقاتی، گروه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با همکاری تحقیقاتی به راهکارهای کنترل و کاهش آثار کرونا دست یافته و در آگاهی بخشی جامعه نقش ایفا کنند.

در این نشست هریک از  استادان دانشگاه نیز به بیان نظرات خود درباره موضوعات توسعه ای استان پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نقش آفرینی استاندار گیلان اوراسیا مقابله با کرونا مشارکت نخبگان دانشگاهی ساماندهی مسائل زیست محیطی استادان دانشگاه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک گفت: عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی مخاطراتی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز مینایی ظهر امروز در افتتاحیه رویداد استارتاپی هوش مصنوعی از داده تا ثروت که در دانشگاه اراک برگزار شد، اظهار داشت: تعریف پارلمانی اروپا از هوش مصنوعی نیز توانایی یک ماشین برای نشان دادن رفتارهایی چون یک انسان از قبیل استدلال، یادگیری، برنامه‌ریزی و خلاقیت است. بنابراین هوش مصنوعی توانایی استدلال، تجزیه و تحلیل و حل مسائل، توانایی پردازش حجم عظیمی از داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار و توانایی یادگیری دارد.

وی افزود: ابرهوش مصنوعی از هوش انسانی پیشی می‌گیرد و کارها را بهتر از انسان انجام دهد. هوش مصنوعی عمومی توانایی تفکر، یادگیری و به کار گیری هوش خود در حل مسائل پیچیده شبیه به انسان را دارد، هوش مصنوعی محدود انجام یک وظیفه مشخص مانند تشخیص چهره، تشخیص گفتار را دارد و مجموعه‌ای از رفتار انسان را براساس مجموعه محدودی ازپارامترها شبیه‌سازی می‌کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک با اشاره به ویژگی‌های ممتاز فناوری هوش مصنوعی گفت: فناوری امیدآفرین، فناوری توسعه بخش و فراحوزه‌ای، فناوری اقتدارآفرین و فناوری با قابلیت استفاده عمومی از جمله ویژگی‌های ممتاز فناوری هوش مصنوعی است. زمینه استفاده از هوش مصنوعی در حکمرانی ملی، سلامت و بهداشت، لجستیک و حمل و نقل، شبکه‌های برق و انرژی الکتریکی، مهندسی ارتباطات، نفت و گاز و غیره است. 

مینایی عنوان کرد: بیش از 90 درصد کشورها در حوزه سلامت و بهداشت از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری، معالجه بیمار و طراحی داروهای جدید بهره‌مند می‌شوند. همچنین ناترازی انرژی را می‌توان از طریق هوش مصنوعی معالجه کرد، بیشترین مشکل ناترازی انرژی در حوزه تولید و انتقالی است؛ گرچه انتقال 12 درصد تلفات دارد که با هوش مصنوعی قابل جبران است، اما در حوزه مصرف نیز حدود 20 الی 30 نحوه مدیریت مصرف از طریق هوش مصنوعی قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی یک مخاطره امنیت ملی به شمار می‌رود، ادامه داد: دولت آمریکا طی 10 سال 250 میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است. این در حالی است که کشورهایی که از هوش مصنوعی سال‌ها استفاده می‌کنند توانستند پیشرفت خوبی داشته باشند، اگر قرار است در حوزه هوش مصنوعی موفق شویم سرمایه گذاری باید از شرکت‌های خصوصی آغاز شود.

دبیر ستاد توسعه فناوریهای هوش مصنوعی و رباتیک با اشاره به راه‌های درآمدزایی از طریق هوش مصنوعی گفت: وبلاگ نویسی، ساخت دوره انلاین فروش پرامپ برای هوش مصنوعی، ساخت موسیقی، خدمات طراحی وب، بازاریابی ایمیلی، ساخت اپلیکیشن متکی بر هوش مصنوعی، فروش تصاویر تجاری و غیره از جمله راه‌های درآمد زایی از طریق هوش مصنوعی است.
 
مینایی با بیان اینکه دانشگاه هوشمند و خانه هوشمند می‌تواند زیربخش‌های شهر هوشمند باشد، افزود: هوش مصنوعی در تمام رشته‌های دانشگاهی جریان دارد. به طوری که آموزش عمومی و آکادمیک و رسمی برای هوش مصنوعی پیش بینی شده است، سواد هوش مصنوعی برای حرفه‌های مختلف باید به وجود آید و نحوه درست استفاده ازهوش مصنوعی باید آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: از هوش مصنوعی به عنوان تربیت توسعه دهنده یاد می‌شود، هوش مصنوعی در ساخت، تولید و فرایند بهره‌وری تولید می‌تواند موثر باشد، آینده مسیری است که باید ساخته شود که ساختن آن هم سازنده و هم مقصد را دگرگون می‌سازد.

هوش مصنوعی هیچ زمانی چیزی جای نوآوری را نمی‌گیرد  

مجتبی ذوالفقاری، ر‌ئیس دانشگاه اراک در این آیین اظهار داشت: هوش مصنوعی ابزار است و به عنوان هدف مطرح نیست. هیچ زمانی چیزی جای نوآوری را نمی‌گیرد و هوش مصنوعی مرکب فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود.

وی افزود: مدلی که در دانشگاه آینده پیگیری می‌شود این است که ترکیب هوش طبیعی و مصنوعی چه نتایجی به همراه خواهد داشت. ما حتماً از هوش مصنوعی عبور خواهیم کرد. باید به سمتی برویم که بتوانیم از هوش مصنوعی به خوبی استفاده کنیم. 

ر‌ئیس دانشگاه اراک با بیان اینکه دانشگاه باید به روز شود، گفت: ارتباط منطقی بین سطح بالای علم و تولید ثروت وجود دارد. تولید ثروت سطح علم بسیار بالا نیاز دارد، هوش مصنوعی در تمانی رشته‌ها کاربرد دارد و الزام است، امیدواریم رویداد هوش مصنوعی ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند