Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بارش برف از صبح دیروز، پنجشنبه ۶ آذرماه جاری در مناطق جنوبی آذربایجان غربی آغاز شد و به ترتیب، طی ساعات ظهر به مناطق مرکزی و شمالی استان رسید.

این بارش که در ابتدا در بسیاری از نقاط آذربایجان غربی از جمله ارومیه، با باران آغاز شد، رفته رفته شدت گرفت و بیش از ۶ ساعت در ارومیه شاهد برف سنگین بودیم که البته این رقم در بسیاری از شهرهای دیگر بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تداوم این بارش سنگین، ضمن کند شدن حرکت در مسیرهای بین شهری و البته روستایی، شاهد کاهش تردد در مسیرهای داخلی آذربایجان غربی به ویژه شهرهایی نظیر ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، سردشت، بوکان و تکاب و شاهین دژ بودیم.

البته در کنار کاهش تردد درون و بین شهری، مشکلات دیگری نیز بر اثر بارش برف در آذربایجان غربی ایجاد شد که قطعی برق تا حدود هشت ساعت در برخی نقاط ارومیه و مهاباد، از جمله مهمترین و پرسرو صداترین آنها بود.

این قطعی که بیشتر شهرهای ارومیه و مهاباد را در بر گرفته بود، حتی طبق برخی آمار به حدود ۸۰ درصد شهر ارومیه نیز رسید که شاید گسترده ترین قطعی طی سالهای اخیر در آذربایجان غربی بود و موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان و انتشار پست های انتقادی زیاد علیه شرکت برق در این استان شد.

این قطعی موجب شد تا استاندار آذربایجان غربی نیز به آن واکنش نشان دهد؛ محمدمهدی شهریاری در این باره با اشاره به قطعی برق در نقاط مختلف استان گفت: مدیران ادارات مسوول و دخیل باید پیش از وقوع حوادث، تدبیر لازم را اتخاذ کنند.

وی افزود: همه مدیران باید در آماده باش کامل باشند و نسبت به مدیریت ریسک در حوزه فعالیتی خود اهتمام جدی کنند.

استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از تلاش تکنسین ها و عوامل امدادی شرکت برق افزود: باید پیش بینی ها و هماهنگی های لازم برای جلوگیری از بروز حوادث بویژه در فصل سرما به صورت مستمر انجام گیرد و کم کاری در این خصوص قابل قبول نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی هم که در همان ساعات اولیه، علت اصلی این قطعی را شکستن شاخ و برگ درختان براثر برف سنگین و اثرگذاری آن بر روی سیم های برق عنوان کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ٢٠ اکیپ تعمیراتی چهار مدیریت توزیع برق شهرستان ارومیه فعال شد تا مشکلات بوجود آمده براثر قطع برق ناشی از بارش برف سنگین را رفع سازد.

اکبر حسن بگلو افزود: مدیریت‌های باهنر، ولیعصر، باکری و ایثار علاوه بر اکیپ‌های تعمیراتی و  نگهداری شبکه و اکیپ‌های روشنایی نیز برای اتصال برق در برخی از مناطق ارومیه در تلاش بودند.

وی اضافه کرد: کارکنان و سیم‌بانان شرکت برق به همراه نیروهای شهرداری از همان لحظه اول که در حالت آماده باش کامل بودند با حضور در محلات و مناطق مختلف تلاش کردند تا به زودی و کوتاه‌ترین زمان ممکن برق مناطق قطع شده را وصل کنند.

همچنین بر اثر بارش سنگین برف، بسیاری از درختان شکسته و حتی برخی از آنها روی خودروهای پارک شده، افتاده بودند که این امر، پاکبانان را بر آن داشت که  در حد امکان، برف روی درختان را بتکانند تا این امر موجب شکستن درختان بیشتری نشود؛ در کنار فعالیت پاکبانان، شهرداری ها از مردم نیز خواستند تا در این کار مشارکت کنند و البته در این باره، پویشی نیز در مهاباد به راه افتاد.

این برف سنگین پاییزی موجب در راه ماندن تعدادی از خودروها به ویژه در جاده های کوهستانی نیز شد.

امدادرسانی به ۱۰۴ خودرو گرفتار در جاده های کوهستانی، خبری بود که مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی آن را اطلاع رسانی کرد.

امیر جعفرزاده در این باره گفت: این خودروها ۲۶۰ نفر مسافر داشتند که در شهرستان های تکاب، نقده، میاندوآب و پیرانشهر توسط امدادگران هلال احمر امدادرسانی شدند.

البته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از باز بودن همه راه های روستایی و بین شهری استان خبر داد و گفت: با توجه به بارش کم و حدود ۳۰ سانتی متری، نباید انتظار بسته شدن راه ها را داشته باشیم.

ارسلان شکری افزود: راهداران نیز به صورت مستمر در جاده ها حضور دارند و از ظهر روز گذشته، دو سه باری جاده های مهم را برف روبی کرده اند.

وی اضافه کرد: در صورت بسته بودن راه ها نیز اقدامات لازم برای بازگشایی سریع مسیرها در حال انجام است.

با توجه به اینکه این بارش سنگین طی هفته های گذشته از سوی هواشناسی پیش بینی شده بود، انتظار به حق مردم، فعالیت مناسب شرکت های خدمات رسان در این خصوص بود تا مشکلاتی نظیر قطعی هفت هشت ساعته برق رخ ندهد.

با این بارش، امیدواری ها نیز برای اقدامات بهتر در بارش های آتی فصل زمستان پیش رو بیشتر شد تا دیگر شاهد مشکلاتی نظیر ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی نباشیم.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه شركت‌ توزيع نيروی برق سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه شركت توزيع نيروی برق سازمان هواشناسی آذربایجان غربی ارومیه شركت توزيع نيروی برق سازمان هواشناسی اخبار کنکور آذربایجان غربی برف سنگین جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد: طبق توافق انجام شده صدور پروانه ساختمانی برای قطعات تفکیکی اراضی موسوم به شهرک والدین شاهد بلامانع است.

وی ادامه داد: با واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه مشکل ۳۲ ساله این تعاونی و تعداد هفت هزار خانوار از اعضای آن حل شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اراضی مورد نیاز خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی و درمانی تامین شده است.

حمزه‌لو اضافه کرد: رسیدن به استانداردهای شهرسازی و توسعه زیرساخت های لازم در اولویت راه و شهرسازی بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستان ۱۴۰۳ درآذربایجان غربی
  • افزایش تدریجی دما درآذربایجان غربی
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه
  • بررسی روند راه‌اندازی موزه ورزش در ارومیه
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی