Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افتتاح سایت تعمیرات خودروهای امدادی ۱۱۵ جنوب غرب کشور در اهواز با مجوز وزارت بهداشت به عنوان دومین مرکز بازسازی آمبولانس‌های کشور گفت: بازسازی آمبولانس‌ها ابتدا از دو استان مجاور خوزستان آغاز می‌شود و سپس استان‌های بوشهر و فارس نیز پوشش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در مراسم تحویل ۳۷ دستگاه آمبولانس بازسازی‌شده و افتتاح سایت تعمیرات خودروهای امدادی ۱۱۵ جنوب غرب کشور که امروز (۷ آذرماه) در اهواز انجام شد، اظهار کرد: حدود ۳۲۰ دستگاه آمبولانس در خوزستان داشتیم که باید در حوزه این دانشگاه خدمات ارائه دهند. در ارزیابی اولیه مشخص شد که حدود ۱۱۶ دستگاه آمبولانس از سال‌های قبل دپو شده که هر کدام به دلایل مختلفی از چرخه خدمت بازمانده بودند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با غیرفعال شدن هر دستگاه آمبولانس، یک پایگاه فوریت‌های پزشکی از کار می‌افتد و از حدود هفت نیروی اورژانس استفاده نمی‌شود و در ارائه خدمت به مصدومان دچار اشکال می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به عملیات تعمیر و بازسازی آمبولانس‌های حوزه این دانشگاه گفت: ابتدا این کار را با تعویض روغن آمبولانس‌ها آغاز کردیم. پس از آن متوجه شدیم به جای اعزام آمبولانس‌ها برای انجام تعمیرات به استان اصفهان، اگر تعمیرات جزئی را در استان خوزستان انجام دهیم بسیار به صرفه‌تر است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این همه آمبولانس‌های نیازمند تعمیر در کشور به اصفهان ارجاع داده می‌شدند، عنوان کرد: در پی پیگیری‌های انجام‌شده با سازمان اورژانس، وزیر و معاون پشتیبانی وزیر بهداشت، توافقات برای راه‌اندازی دومین مرکز بازسازی آمبولانس‌های کشور در خوزستان اخذ شد.

ابول‌نژادیان گفت: یکی از موارد مطرح‌شده این بود که کابین پشت آمبولانس‌ها نیاز ما را رفع نمی‌کند که همکاران ما با کمک نیروهای تجهیزات پزشکی برای اولین بار طراحی کابین عقب را انجام دادند. این طراحی مورد تایید وزارت کشور هم قرار گرفت. این کابین طراحی‌شده، بهترین خدمت را برای انتقال و یا عملیات احیای بیمار انجام می‌دهد.

وی افزود: این کار مورد تایید وزارت‌خانه بود و بنابراین مجوز راه‌اندازی دومین مرکز بازسازی آمبولانس‌ها به اهواز داده خواهد شد تا آمبولانس‌های جنوب غرب کشور در اهواز بازسازی شوند. برگزاری کلاس‌های مختلف نگهداشت آمبولانس نیز برای پرسنل فوریت‌های پزشکی در دستور کار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در حال حاضر در جنوب غرب کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان، ایلام و لرستان یک هزار و ۱۴۰ آمبولانس وجود دارد که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۸۳ دستگاه آمبولانس غیرفعال وجود دارد که حدود ۳۷ دستگاه آمبولانس از این تعداد بازسازی شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر دانشکده علوم پزشکی آبادان ۶۵ دستگاه آمبولانس دارد که ۲۸ دستگاه از این تعداد غیرفعال هستند. دانشکده علوم پزشکی بهبهان نیز ۲۷ دستگاه آمبولانس دارد که ۱۴ دستگاه از این تعداد غیرفعال هستند.

ابول‌نژادیان ادامه داد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۱۴۳ دستگاه آمبولانس دارد که ۳۷ دستگاه از این تعداد غیرفعال هستند. بازسازی آمبولانس‌ها ابتدا از دو استان مجاور خوزستان آغاز می‌شود و سپس استان‌های بوشهر و فارس نیز پوشش داده می‌شوند.

وی با اشاره به محدودیت واردات آمبولانس به کشور، گفت: هزینه واردات هر آمبولانس حدود یک میلیارد تومان است در حالی که در حال حاضر بیشترین مبلغ هزینه‌شده برای تعمیر یک آمبولانس ۱۱۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در انبارها دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام به نوعی از کار افتاده است؛ قدم بعد نیز این است که مرکز ریفرش تجهیزات پزشکی کشور را برای اولین بار در خوزستان فعال کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اورژانس آمبولانس رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بازسازی آمبولانس ها جنوب غرب کشور دستگاه آمبولانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از راه‌اندازی دانشکده داروسازی و جذب دانشجوی بین‌المللی داروسازی در این دانشکده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این دانشکده تنها دانشجویان بین‌المللی و خارجی جذب می‌شوند تا در گام نخست درآمدزایی برای تجهیز دانشکده داروسازی قزوین انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عبدالله دیده‌بان امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در نشست خبری با اهالی رسانه که به مناسبت هفته سلامت در سالن اجتماعات ستاد دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: بعد از سال‌ها مطالبه‌گری دانشکده داروسازی در دو طبقه از ساختمان دانشگاه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این دانشکده جذب دانشجوی ایرانی نداریم، گفت: با راه‌اندازی این دانشکده فقط دانشجویان بین‌المللی و خارجی جذب می‌شوند تا در گام نخست درآمدزایی برای تجهیز دانشکده داروسازی قزوین انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی استان از تکمیل ۴۶ طرح عمرانی حوزه درمان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۰ طرح عمرانی حوزه سلامت را هم در دست اجرا داریم که برخی از آنها پیشرفت ۸۵ درصدی دارد.

دیده‌بان میزان پیشرفت فیزیکی ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را ۳۰ درصد دانست و ادامه داد: میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان در ابتدای دولت سیزدهم ۹ درصد بود که با مصوبه سفر این پیشرفت ۳۰ درصدی حاصل شده و امیدوار به افتتاح فاز نخست آن با ۳۵۰ تخت بیمارستانی در همین دولت هستیم.

وی از خرید ساختمان جدید برای بیمارستان اعصاب و روان قزوین خبر داد و اضافه کرد: با اختصاص ساختمان جدید با مساحت ۶۵۰۰ متر مربع حداقل ۱۵۰ تخت به ظرفیت بستری بیماران این حوزه در استان قزوین اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از راه‌اندازی چهار دستگاه ام آر آی و یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی در دولت کنونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: تعداد دستگاه‌های ام آر ای ما از چهار به پنج دستگاه افزایش پیدا کرده و چندین دستگاه اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی نیز به این مجموعه افزوده شده است.

دیده‌بان با بیان اینکه ساخت مرکز دیالیز محمدزاده را در حال انجام داریم، ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز دیالیز، تعداد مراکز دیالیز به سه مرکز افزایش پیدا می‌کند. در ضمن دو مرکز جراحی چشم دولتی نیز داریم.

وی اضافه کرد: در نهایت رتبه کیفی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از ۲۲ در دولت قبل به ۱۸ در دولت سیزدهم ارتقا پیدا کرده و در بین ۲۶ دانشگاه تیپ دو کشور نیز رتبه ما چهار است.

کد خبر 746859

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان