Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که وزیر اقتصاد آلمان به علت ارتباط با یک فرد کرونا مثبت برای سومین بار به قرنطینه رفته و وزیر بهداشت فرانسه هم درباره امکان بازگشت به زندگی معمولی با واکسیناسیون گسترده ابراز تردید کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمایل اکثر شهروندان آلمانی برای تزریق واکسن و پایبندی به محدودیت ها

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که بر اساس نتایج جدیدترین نظر سنجی آمادگی برای تزریق واکسن کرونا در بین شهروندان آلمانی افزایش پیدا کرده است.

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی موافق اعمال محدودیت ها برای مهار کرونا در کریسمس هستند و حدود سه چهارم شهروندان ( 73 درصد) اعلام کرده اند که می خواهند در تعطیلات کریسمس ملاقات ها و روابط خود با خانواده هایشان را محدود کنند. 23 درصد هم نظری خلاف این را داشتند.

از هر 5 شهروند آلمانی هم 4 نفر اعتقاد دارند که اقدامات ضد کرونایی در آلمان در ژانویه هم تمدید می شود.

بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان از ابتلای 22806 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان با عبور از مرز یک میلیون نفر به 1006394 نفر افزایش یافت.

در 24 ساعت گذشته 426 نفر هم در آلمان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که بالاترین شمار مرگ های روزانه در این کشوراز زمان شروع بحران کرونا بوده است.

فرانسه: معلوم نیست واکسیناسیون گسترده امکان بازگشت به زندگی نرمال را فراهم کند

"اولیور وران"، وزیر بهداشت فرانسه هم انتظار دارد که اواخر دسامبر روند واکسیسناسیون علیه کرونا در این کشور آغاز شود. وی در عین حال گفت که در صورت در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا شهروندان همچنان باید ماسک بزنند و فاصله گذاری را رعایت کنند.

وزیر بهداشت فرانسه همچنین تاکید کرد: نمی توان پیش بینی کرد که آیا واکسیسناسیون گسترده به ما امکان می دهد از شر ویروس خلاص شویم و کاملا به زندگی قبلی خود بازگردیم، زیرا مشخص نیست محافظت علیه کرونا در واکسن های احتمالی کرونا تا چه حد پایدار است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با توجه به تردیدهای فراوانی که درباره امنیت و قابل اعتماد بودن واکسن های کرونا وجود دارد وعده شفاف سازی کامل در این باره را داد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم تزریق واکسن کرونا در کشورش را اجباری ندانسته است.

محدودیت های کرونایی در کرواسی تمدید می شود

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در کرواسی هم محدودیت های جدید کرونایی را در دستور کار دولت این کشور قرار داد. نخست وزیر کرواسی این خبر را روز پنج شنبه اعلام کرد. محدودیت ها در این کشور تا 21 دسامبر ادامه داشته و بعد از آن نهادها دوباره شرایط را مورد ارزیابی قرار می دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

کریس ویتی، مشاور پزشکی دولت انگلیس هم از شهروندان خواست در دوران کریسمس از هر گونه بوسیدن و در آغوش کشیدن یکدیگر خودداری کنند و تاکید کرد که به ویژه سالمندان باید از آلوده شدن به کرونا حفاظت شوند.

اختلاف در اروپا درباره تعطیلی پیست های اسکی

در حالی که ایتالیا، آلمان و فرانسه خواستار بسته‌شدن هماهنگ پیست‌های اسکی در اروپا برای مهار کرونا هستند، اما سوئیس و اتریش که گردشگری اسکی از شاخه‌های مهم اقتصادی آنها محسوب می‌شود با این طرح مخالفت کرده‌اند.

با توجه به شمار بالای مبتلایان به کرونا در اروپا و آلمان، "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان خواستار تعطیلی پیست‌های اسکی در اروپا تا اوایل ژانویه شده است. کشور ایتالیا و فرانسه هم با این مسئله موافقند، اما اتریش و سوئیس با این طرح مخالفت می‌کنند.

از آنجا که صنعت گردشگری اسکی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های اقتصادی در اتریش محسوب می‌شود این کشور پیش از این با درخواست ایتالیا برای بستن پیست‌های اسکی خود مخالفت کرده بود.

آخرین آمار کرونا در ایران| فوت 406 نفر در 24 ساعت گذشتهعبور آمار مبتلایان در آلمان از مرز یک میلیون نفر/ مرگ‌های روزانه کرونایی رکورد زدافزایش محدودیت‌ها در گرجستان برای پیشگیری از روند شیوع کرونا

برای سوئیس هم مسئله بستن پیست‌های اسکی در این زمستان پیشِ‌رو مطرح نیست. سخنگوی بخش توریسم سوئیس اعلام کرده است که در این کشور شورای فدرال، مقامات و صنعت گردشگری متقاعد شده‌اند که مسیر سوئیس در زمان حاضر مسیر صحیحی است و فصل زمستان و ورزش‌های این فصل می‌تواند با خیال راحت انجام شود.

در این میان مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم با توریسم اسکی در اروپا در زمستان پیشِ‌رو مخالف است. هرساله از این ایالت آلمان افراد زیادی برای اسکی و استفاده از پیست‌های اتریش به این کشور سفر می‌کنند.

ضرر هنگفت کرونا به صنعت خودروسازی انگلیس

انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروهای بریتانیا از ضرر هنگفت کرونا برای صنعت خودرو سازی و کاهش چشمگیر تولید و فروش خودرو در انگلیس در 10ماهه ابتدایی سال جاری میلادی خبر داد.

انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروهای بریتانیا (SMMT) اعلام کرد که در 10 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی تولید در این بخش با 743 هزار خودرو حدود یک سوم پایین تر از میزان تولید در این دوره زمانی در سال گذشته بوده است.

"مایک هاوز"، رئیس این انجمن صنعتی در انگلیس اعلام کرده که بحران کرونا، برگزیت و اعلام نخست وزیر انگلیس برای تغییر کامل به سوی وسایل نقلیه اکتریکی در کم تر از یک دهه، صنعت خودرو را تحت فشار قرار داده است.

در ماه اکتبر تولید خودرو در انگلیس نسبت به ماه مشابه سال قبل حدود یک پنجم کاهش داشت. بر اساس آمارهای اعلام شده از طرف انجمن تولید کنندگان و فروشندگان خودروهای انگلیس در ماه اکتبر حدود 110 هزار خودرو کارخانه ها را ترک کرد که تعداد آن ها 24500 خودرو کم تر از ماه اکتبر سال 2019 بود. بخصوص صادرات به اروپا و آمریکا در این بخش انگلیس کاهش داشت.

وزیر اقتصاد آلمان برای سومین بار به قرنطینه رفت

وزیر اقتصاد آلمان هم به دلیل ارتباط نزدیک با شخصی که تست کرونایش مثبت شده است مجددا در قرنطینه کرونایی قرار گرفت. این خبر را وزارت اقتصاد آلمان روز پنج شنبه اعلام کرد. این سومین بار است که وزیر اقتصاد آلمان به قرنطینه می رود.

تمدید محدودیت ها در یونان

محدودیت های کرونایی در یونان هم به مدت یک هفته دیگر و تا 7 دسامبر تمدید شد. نخست وزیر این کشور با اشاره به اینکه آمار مبتلایان همچنان بالا است این اقدام را ضروری دانست.

بنیاد حمایت از بیماران در آلمان هم درباره افزایش چشمگیر شمار مبتلایان در نتیجه برگزاری جشن های کریسمس هشدار داده است. یکی از مقامات این نهاد آلمانی در این باره گفته است: ما همه کریسمس را جشن می گیریم و بعد از آن صدای زنگ مرگ را در ژانویه خواهیم شنید.

نگاهی به آمار مبتلایان و مرگ های روزانه در کشورهای اروپایی

نهادهای بهداشتی فرانسه شب گذشته اعلام کردند که در 24 ساعت گذشته 13563 نفر دیگردر این کشور به کرونا مبتلا شده و 3339 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در 24 ساعت گذشته 17555 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و 498 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 29003 نفر به کرونا مبتلا شده و 822 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم در 24 ساعت گذشته 7991 نفر به کرونا مبتلا شده و 337 نفر هم در اثر این ابتلا جان باخته اند.

جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در کشورهای مهم اروپایی

براساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2183660 نفر به کرونا مبتلا شده و 50957 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خو را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1574562 نفر به کرونا مبتلا شده و 44374 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اندو

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 1574562 نفر به کرونا مبتلا شده و 57031 نفر هم در اثر ابتلا به ان جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1509875 نفر به کرونا مبتلا شده و 52850 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی اعلام شده تا به حال 1007119 نفر به کرونا مبتلا شده و 15792 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده وزیر اقتصاد آلمان پیست های اسکی 24 ساعت گذشته آمار مبتلایان جدیدترین آمار محدودیت ها فرانسه هم انگلیس هم نخست وزیر تا به حال آلمان هم نفر دیگر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۴۱ واحد تولیدی در گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سال گذشته که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده بود، راه اندازی مجدد شد.

علیرضا راشکی   بیان کرد: این واحد‌های تولیدی راه اندازی شده مجدد، واحد‌هایی هستند که در سال‌های گذشته به دلایل مختلف دچار رکود و تعطیل شده و با کمک شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: از این تعداد واحد تولیدی ۲۷ واحد تولیدی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان و ۱۴ واحد نیز در محدوده خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی راه اندازی مجدد شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: این ۴۱ واحد تولیدی در زمینه‌هایی همچون غذایی، سلولزی، فلزی، غیر فلزی، شیمیایی، برق و الکترونیک فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان، ارایه تسهیلات توسط شبکه بانکی در راه اندازی مجدد این واحد‌های تولیدی موثر بوده است.

راشکی گفت: بیشتر واحد‌های تولیدی راه اندازی شده مجدد در شهرک‌های صنعتی زاهدان و جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات، پیگیری در تامین مواد اولیه از جمله صنایع بسته بندی گوشت، واگذاری واحد‌های راکد و تعطیل به سرمایه گذار جدید، بازاریابی صنایع کانی‌های غیر فلزی با توجه به طرح نهضت ملی مسکن از عوامل راه اندازی مجدد این واحد‌های تولیدی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این ۴۱ واحد تولیدی با سرمایه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۵۴۰ نفر را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • امکان انحلال اپراتور دولتی حمل و نقل ریلی آلمان به دلیل ضرر و زیان
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • یازده بازیکن برای قهرمانی اروپا پیدا شدند!
  • تزریق ۲۳۶۷ مورد واکسن هاری از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • تزریق ۱۲۵۵ مورد واکسن فلج اطفال در مناطق مرزی کشور