Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی با بیان این مطلب افزود: درست است که شهرهایی همچون تهران و مرکز استان‌هایی با وضعیت قرمز در شیوه ویروس کرونا، با اعمال محدودیت‌ها، اصناف غیرضروری و از جمله بازار سکه و طلا تعطیل بوده‌اند، اما شهرستان‌های کوچک تعطیل نبوده و فعالیت داشته‌اند و نیاز به مرجع قیمتی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، حدود ۹۵ درصد از همکاران در این صنف مرجع قیمتی خود را سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران قرار می‌دهند و به همین دلیل ما هم به نوعی مجبور هستیم که حدود ۹۶ تا ۹۷ درصد قیمت‌ها مشخص و مرجع قیمتی باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: این اختلاف سه - چهار درصدی هم به این منظور در نظر می‌گیریم که زمانیکه بازار فعالیت خود را از سر بگیرد، ممکن است "تقاضا"، به همان میزان فاصله‌ای که در نظر گرفته‌ایم، کاهشی یا افزایشی اثرگذار باشد. این در حالی است که برخی به قیمت‌گذاری اتحادیه در یک هفته اخیر در سایت خود گله مند بودند اما دلیلی ندارد زمانیکه فعالیت در شهر تهران وجود ندارد، قیمت‌گذاری‌هایی که باید لحاظ شود، اتحادیه تهران لحاظ نکند.

وی افزود: قیمت‌گذاری نیاز است و از نظر ما باید صورت گیرد؛ لذا اتحادیه لازم دانسته برای جلوگیری از ایجاد قیمت‌های غیرواقعی و جلوگیری از هرج و مرج و التهاب قیمتی طلا و سکه در کانال‌ها و سایت‌های اعلام نرخ، قیمت اعلام کند. در حال حاضر قیمت‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر برای نرخ طلا و سکه به عنوان مرجع و مبنای بازار قرار گرفته است.  

این مقام صنفی در رابطه با وضعیت روند قیمتی سکه و طلا در یک هفته اخیر اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، همزمان با افزایش امیدواری‌ها نسبت به واکسن کرونا و افزایش تعداد واکسن‌های در حال تست و بررسی،  قیمت اونس جهانی طلا با کاهش بیش از ۶۰ دلاری مواجه گردید. همچنین باتوجه به اینکه این روزها، بازار ارز در داخل به سمت و سوی آرامش و کاهش حرکت کرده است، طبیعتا در هفته‌ای که گذشت، شاهد کاهش قیمت‌ها در قیمت طلا و سکه، آن هم به صورت نرم و آرام بوده‌ایم و همچون یک ماه گذشته، اتفاقات لحظه‌ای خاص در قیمت‌ها رخ نداد که آزاردهنده باشد.

محمدولی ادامه داد: آرام‌آرام قیمت‌ها روند کاهشی در پیش گرفت و چنانچه این روند رو به کاهش و آرامش در بازار ارز، ادامه‌دار باشد، می‌توان انتظار داشت که وضعیت بازار در همین شرایط یا با درصدی کاهش باقی بماند؛ مگر آنکه اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی در بحث اقتصادی دنیا و کشور خودمان، پیش آید که شرایط را تغیر دهد اما در روال عادی فعلی، انتظار آرامش را در بازار سکه و طلا می‌توان داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغییرات قیمتی در هفته‌ای که گذشت، گفت: قیمت سکه نیز در این هفته با کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، به کانال ۱۰ میلیون تومانی رسیده و در حال حاضر معادل ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند. آخرین قیمت‌ها نسبت به قیمت‌ها در ابتدای هفته برای هر قطعه نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی چهار میلیون تومان و سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نسبت به ابتدای هفته، ۱۰۰ هزار تومان افت قیمت پیدا کرده و در حال حاضر یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۰۴ تومان قیمت دارد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز در طول هفته ۴۴۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته و به چهار میلیون و ۵۳۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته محمدولی، در حال حاضر برای هر قطعه سکه، حدودا ۶۰۰ هزار تومان حباب وجود دارد و آخرین قیمت ثبت شده برای هر اونس طلا ۱۸۰۹ دلار و ۶۷ سنت است.

کد خبر 568209 برچسب‌ها سکه - قیمت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سکه قیمت اتحادیه طلا و جواهر هزار تومانی حال حاضر هزار تومان قیمت گذاری ۱۰ میلیون قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه در تمام قطعات و وزن‌ها کاهشی شد. اونس جهانی طلا بعد از بازگشایی بازارها در روز دوشنبه افت قابل توجهی پیدا کرد و همین موضوع طی دو روز گذشته روند بازارهای داخلی را نزولی کرده است. در سومین روز معاملاتی هفته، سکه امامی نزدیک یک میلیون تومان ارزان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه طی دو روز اخیر در سرازیری کاهش قیمت قرار گرفته و با ریزش اونس جهانی طلا همراهی می‌کند. همگرایی بازار فلز زرد با بازارهای جهانی قیمت سکه امامی را در کانال ۴۲ میلیون تومانی قرار داد و سکه بهار نیز به کانال ۳۹ میلیون تومانی برگشت.  

معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند با وجود اینکه اونس جهانی طلا در روند کاهشی قرار گرفته اما قیمت دلار نیز به ثبات رسیده و این دو فاکتور قیمت در بازار طلا و سکه را در مسیر کاهشی قرار داده است.

با وجود روند نزولی قیمت طلا و سکه اما معامله‌گران روند کاهشی در این بازار را نهایتاً تا ۱۰ درصد دیگر می‌دانند و معتقدند آنچه مهم‌ترین اثر را بر بازارهای مالی می‌گذارد تورم است و این موضوع تغییری نکرده است. بنابراین نباید از این بازار توقع ریزش‌های شارپی داشته باشیم.

سقوط سکه‌های امامی، بهار و گرمی به کانال پایین‌تر

قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با کاهش ۹۱۶ هزار تومانی با رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار افت ۶۸۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۵۱۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است در چهارمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم‌‌سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌‌سکه افت ۴۰۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاد. سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد

قیمت طلا روز دوشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۹۵ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۷۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۹۲ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۴۹ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در چهارمین روز معاملاتی برخلاف روز دوشنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۶۳۰ هزار تومان، سکه بهار ۴۲۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۶۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۳۲ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶۷ هزار تومان رشد کرد.

tags # قیمت طلا ، قیمت سکه سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت