Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@22:58:37 GMT

سکه به کانال ۱۰ میلیون تومان برگشت

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۱۵۸۲

سکه به کانال ۱۰ میلیون تومان برگشت

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: علیرغم تعطیلی واحدهای طلا و جواهر، باتوجه به فعالیت صرافی‌ها و تغییرات در قیمت‌های جهانی طلا، تغییرات در قیمت‌های سکه و طلا در داخل نیز وجود داشته است که بر اساس همین پارامترهای نرخ ارز و قیمت اونس جهانی در یک هفته اخیر، هر گرم طلا ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته و هر قطعه سکه نیز با افت یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی، در کانال ۱۰ میلیون تومان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درست است که شهرهایی همچون تهران و مرکز استان‌هایی با وضعیت قرمز در شیوه ویروس کرونا، با اعمال محدودیت‌ها، اصناف غیرضروری و از جمله بازار سکه و طلا تعطیل بوده‌اند، اما شهرستان‌های کوچک تعطیل نبوده و فعالیت داشته‌اند و نیاز به مرجع قیمتی داشته‌اند.

به گفته وی، حدود ۹۵ درصد از همکاران در این صنف مرجع قیمتی خود را سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران قرار می‌دهند و به همین دلیل ما هم به نوعی مجبور هستیم که حدود ۹۶ تا ۹۷ درصد قیمت‌ها مشخص و مرجع قیمتی باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: این اختلاف سه - چهار درصدی هم به این منظور در نظر می‌گیریم که زمانیکه بازار فعالیت خود را از سر بگیرد، ممکن است "تقاضا"، به همان میزان فاصله‌ای که در نظر گرفته‌ایم، کاهشی یا افزایشی اثرگذار باشد. این در حالی است که برخی به قیمت‌گذاری اتحادیه در یک هفته اخیر در سایت خود گلهمند بودند اما دلیلی ندارد زمانیکه فعالیت در شهر تهران وجود ندارد، قیمت‌گذاری‌هایی که باید لحاظ شود، اتحادیه تهران لحاظ نکند.

وی افزود: قیمت‌گذاری نیاز است و از نظر ما باید صورت گیرد؛ لذا اتحادیه لازم دانسته برای جلوگیری از ایجاد قیمت‌های غیرواقعی و جلوگیری از هرج و مرج و التهاب قیمتی طلا و سکه در کانال‌ها و سایت‌های اعلام نرخ، قیمت اعلام کند. در حال حاضر قیمت‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر برای نرخ طلا و سکه به عنوان مرجع و مبنای بازار قرار گرفته است.  

این مقام صنفی در رابطه با وضعیت روند قیمتی سکه و طلا در یک هفته اخیر، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، همزمان با افزایش امیدواری‌ها نسبت به واکسن کرونا و افزایش تعداد واکسن‌های در حال تست و بررسی،  قیمت اونس جهانی طلا با کاهش بیش از ۶۰ دلاری مواجه گردید. همچنین باتوجه به اینکه این روزها، بازار ارز در دراخل به سمت و سوی آرامش و کاهش حرکت کرده است، طبیعتا در هفته‌ای که گذشت، شاهد کاهش قیمت‌ها در قیمت طلا و سکه، آن هم به صورت نرم و آرام بوده‌ایم و همچون یک ماه گذشته، لحظه‌ای اتفاقات خاص در قیمت‌ها رخ نداد که آزاردهنده باشد.

محمدولی ادامه داد: آرام‌آرام قیمت‌ها روند کاهشی در پیش گرفت و چنانچه این روند رو به کاهش و آرامش در بازار ارز، ادامه‌دار باشد، می‌توان انتظار داشت که وضعیت بازار در همین شرایط یا با درصدی کاهش باقی بماند؛ مگر آنکه اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی در بحث اقتصادی دنیا و کشور خودمان، پیش آید که شرایط را تغیر دهد اما در روال عادی فعلی، انتظار آرامش را در بازار سکه و طلا می‌توان داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغییرات قیمتی در هفته‌ای که گذشت، گفت: قیمت سکه نیز در این هفته با کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، به کانال ۱۰ میلیون تومانی رسیده و در حال حاضر معادل ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند. آخرین قیمت‌ها نسبت به قیمت‌ها در ابتدای هفته برای هر قطعه نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی چهار میلیون تومان و سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نسبت به ابتدای هفته، ۱۰۰ هزار تومان افت قیمت پیدا کرده و در حال حاضر یک میلیون و ۴۶ هزار و ۹۰۴ تومان قیمت دارد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز در طول هفته ۴۴۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته و به چهار میلیون و ۵۳۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته محمدولی، در حال حاضر برای هر قطعه سکه، حدودا ۶۰۰ هزار تومان حباب وجود دارد و آخرین قیمت ثبت شده برای هر اونس طلا ۱۸۰۹ دلار و ۶۷ سنت است.

لینک کوتاه: asriran.com/003BCG

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سکه اتحادیه طلا و جواهر تهران ۱۰۰ هزار تومان میلیون تومان هزار تومانی حال حاضر قیمت گذاری ۱۰ میلیون سکه و طلا قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۶ فروردين

ایتنا - مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۲۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۶.۴۲ درصد کمتر شده است.
نگرانی‌ها در مورد افزایش درگیری‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه طی روزهای اخیر بر بازارهای ایالات‌متحده تاثیر گذاشته است.  شاخص داوجونز ۴۷۵ واحد کاهش یافت. جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان چیس به سرمایه‌گذاران گفت که درگیری ژئوپلیتیکی باعث نگرانی است و خاطرنشان کرد که می‌تواند تعیین کننده این مورد باشد که اگر قیمت نفت و گاز خیلی بالا برود چه اتفاقی برای اقتصاد جهانی رخ خواهد داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۲۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۶.۴۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۵.۰۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۷۷ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۳.۵۹میلیارد دلار است که ۱۸.۹۴ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۵.۶۴ میلیارد دلار است که  ۹.۵۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۵۰.۴۷ میلیارد دلار است که ۹۱.۹۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۴ هزار و  ۱۳۶.۷۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۳ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۳۹ درصد کاهش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۰۳۷.۶۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۶ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۲۵ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۵۴.۸۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۵.۶۶ درصد کاهش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۳۸.۶۷ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۴۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۹۵ درصد کاهش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۴۸۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۸۰ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۹.۲۲ درصد کاهش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۵۴۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰.۷۴ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۶۶ درصد کاهش
۹ – تون کوین
قیمت: ۶.۱۱ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۹.۳۷ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۱۳ درصد افزایش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۵۰۸۹ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۳.۹۵ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۱۲.۳۴ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ فروردين
  • بزرگترین افزایش هفتگی قیمت دلار
  • بازگشت ثبات به بازار نفت/ نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • بازگشت ثبات به بازار نفت / نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • آغاز ریزش دلار در بازار آزاد در روز بدون مشتری/ کاهش ۴۰۰۰ تومانی قیمت دلار
  • کاهش قیمت در بازار طلا و سکه
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین سقوط کرد
  • بیت‌کوین لرزید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۶ فروردين