Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش ایرنا، امامان جمعه که این هفته نیز به دلیل شرایط کرونایی و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، خطبه های نماز جمعه را به صورت مجازی ارائه کردند، بیان داشتند: متاسفانه برخی مسوولیت پیدا کرده اند که به مردم خدمت کنند و فقر را از بین ببرند اما در حال پرکردن جیب خود هستند، این مسوولان تعداد اندکشان هم خسارتشان زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چکیده خطبه‌های نمازجمعه برخی از مراکز استان‌ها در پی می‌آید:

امام جمعه پاوه در پیام جمعه این هفته که به جای خطبه های نماز جمعه، به صورت آنلاین قرائت شد،گفت: تهدیدهای دشمنان علیه ما به این دلیل است که از جمهوری اسلامی کنار بکشیم اما پیام صریح ما این است در دفاع از دین، مردم و نظام عقب‌نشینی نخواهیم کرد و بیشتر از گذشته مصمم‌تر خواهیم بود.

ماموستا ملاقادر قادری افزود: وظیفه و کار اصلی ما ابلاغ دین و خدمت به مردم است و به عنوان یک روحانی، در این سال‌ها واسطه بین مردم و جمهوری اسلام بوده ام.
وی ادامه داد: برای پیشرفت در امور با جمهوری اسلامی ایران همراهی داشته ایم و مسوولین نظام و به ویژه مردم غرب کشور خوب می دانند در چهار دهه گذشته چطور حرکت کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز با بیان اینکه افزایش روزانه نرخ کالا و قیمت ها برای مردم سخت است، گفت: دستگاه قضا به عنوان مدافع از اقتصاد و فرهنگ مردم برای مجازات سخت عوامل گرانی ورود کند.

آیت الله رسول فلاحتی در سخنان پیام جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) رشت بدون مستمع برگزار شد با تاکید بر اینکه صبر مردم به معنای آن نیست که دستگاه های متولی برای مهار گرانی ها ورود نکنند، افزود: ورود دستگاه قضا در برخورد با گرانی ها مطالبه مردم است و دادستان ها به عنوان مدعی العموم برای مقابله با گرانی ها ورود کرده و مجازات سختی را برای عوامل گرانی اعمال کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار تصویری ۱۳ آبان سال جاری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب پیرامون مشکلات اقتصادی جامعه فرمودند که بسیاری از مشکلات مربوط به تحریم ها نیست و گرانی های اخیر واقعا توجیه ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه همواره قدردان مسوولان لایق هستیم، گفت : متاسفانه برخی مسوولیت پیدا کرده اند که به مردم خدمت کنند و فقر را از بین ببرند اما در حال پرکردن جیب خود هستند، این مسوولان تعداد اندکشان هم خسارتشان زیاد است.

آیت الله عبدالکریم عابدینی با بیان این مطلب، افزود : برای نمونه نهاده‌های دامی در شرایط امروز مسئله‌ی مهمی در حوزه کشاورزی است که باید به موقع به مرغداری‌ها برسد تا قیمت مرغ سر به فلک نکشد.

وی یادآورشد : یک مسوول با یک سهل انگاری و تاخیر در خدمت به مردم وضعیتی درست می‌کند که بازار دلالی شیوع پیدا کند و گرانی افزایش پیدا کند و در نتیجه سفره‌های مردم خالی می شود، این مسئول به جای نعمت برای مردم تبدیل به نقمت می‌شود.

امام‌جمعه مهریز نیز گفت: دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم باید با مسببان و عاملان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از گذشته وظایف خود را در برخورد جدی با آنها در چارچوب قانون انجام دهد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های مکتوب نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم را به شدت دچار سختی زندگی در تامین نیازهای اولیه کرده است،افزود: هرچند مردم مومن و انقلابی همواره پایبند نظام و ولایت‌فقیه هستند ولی دستگاه قضایی و مسوولان امر برای برون‌رفت از معضل یادشده تلاش کنند.

وی ادامه داد: همانطوریکه مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود بر رسیدگی عملی به مطالبات و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی اقشار مختلف مردم به خصوص جامعه آسیب‌پذیر تاکید کردند، باید دولت با برنامه‌ای مشخص و عزمی راسخ با همکاری سایر بخش‌ها برای خدمت به کشور و حل نیازهای مردم بکوشد.

خطیب جمعه قم در پیام جمعه این هفته از دولت و مجلس خواست برای نوسانات قیمت کالاها و گرانی‌های اخیر و رفع مشکلات معیشتی مردم چاره اندیشی کنند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در سخنان آدینه‌ای خود که به صورت مجازی  انتشار یافت، گفت: برای ملت ما زیبنده نیست که ما هر روز دچار نوسانات قیمت باشیم و قیمت ها روزبه‌روز بالا برود.

وی اظهار داشت: چرا باید در گمرکات ما کالاها در آن ماه ها نگهداری شود؟ مگر این مسئولان از این مسایل خبر نداشتند؟ که تازگی ها می شنویم که فلان کالا از گمرکات ترخیص و وارد بازار شده است؛ این کوتاهی ها و قصورها به پای کسانی نوشته می شود که در مسئولیتی که برعهده دارند، نسبت به آن مسئولیت کوتاهی و کم لطفی می کنند.

امام جمعه شهرستان ورامین نیز در پیام جمعه ورامین که به دلیل تعطیلی اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه منتشر کرد گفت: امید داشتن به آمریکا و اروپایی‌ها که در طول تاریخ به ملت ایران ضربه واردکردند عین ساده‌لوحی است.

آیت الله سیدمرتضی محمودی افزود: خدمت رسانی به مردم توفیقی بزرگ برای مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی که باید آن را با همت و تلاش و چشم داشتن به توان داخلی محقق کنند نه این که برای رفع مشکلات، چشم به خارج از کشور داشته باشند.

وی اظهار کرد: وجود برخی از مشکلات اقتصادی در کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست و به فرموده رهبر معظم انقلاب بسیاری از آنان با مدیریت صحیح برطرف می‌شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های مکتوب این هفته نمازجمعه مرکز استان گفت: گرانی‌ برخی کالاها و اجناس مورد نیاز مردم ربطی به تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام و انقلاب علیه جمهوری اسلامی ندارد بلکه این موضوع منشا و مشکل داخلی است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه مسوولان باید به دنبال قطع وابستگی ها به خارج باشند، ادامه داد: برای کشوری نظیر ایران زیبنده نیست که خوراک دام را از خارج کشور وارد کند و گوشت و مرغ و فرآورده‌های دامی هرروز به این بهانه ها گران شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی گفت: نمایندگان مردم در مجلس به دور از دیدگاههای سیاسی برای رفع مشکلات جامعه قانون‌گذاری کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در پیام این هفته جمعه که به دلیل شرایط بحرانی کرونا جایگزین نماز جمعه شده است، با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس افزود: نمایندگان مجلس باید این فرصت خدمت، کار و قانونگذاری، تامین رفاه برای معیشت مردم، امنیت مردم و خدمت همه جانبه به نظام اسلامی را ارج نهند.

برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور تورم قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز کشور تورم قوه قضاییه ستاد اقامه نماز کشور تورم قوه قضاییه اخبار کنکور نماینده ولی فقیه مشکلات اقتصادی جمهوری اسلامی امام جمعه رفع مشکلات دستگاه قضا پیام جمعه نماز جمعه گرانی ها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، افزایش قیمت‌ها در تمامی عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و هنری چیزی است که مردم در ابتدای سال منتظر آن هستند تا ببیند هر کالایی به چه میزان و چه مبلغی قیمتش افزایش پیدا می‌کند. در سبد علاقه‌مندی‌های هنری مردم نیز حضور در کنسرت‌ها یکی از لاکچری‌ترین  تفریحات محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در سالن‌های کنسرت تهران و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در دیگر شهر‌ها قیمت داشت.  

امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی به تازگی در اظهارنظری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از تغییر قیمت بلیت کنسرت در تهران خبرداد و مطرح کرد که تلاش دارند قیمت‌ها قانون را زیرپا نگذارد و در واقع با احتساب مالیات زیر یک میلیون تومان باشد. اما واقعیت این است که وقتی رقمی در حدود یک میلیون تومان مطرح می شود طبیعتا نوسانات و بار روانی دیگری در پی دارد!

حال امروز نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیاط دولت مطرح کرد که تلاش دارد اجرا‌های صحنه‌ای را با کمک تهیه کنندگان کنترل کند و نظارت قوی روی قیمت‌ها داشته باشند تا عدد درشتی نشود! بنابراین مبلغ بلیت را کمتر از یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

بماند که مشخص نیست در نهایت چه میزان درصدی به مبلغ بلیت ۱۴۰۳ کنسرت‌ها افزوده خواهد شود، اما حتی اگر همین ۹۰۰ هزار تومان هم تعیین شود تصور کنید اگر یک خانواده سه تا چهار نفره بخواهند یک بار یک کنسرت بروند، چه مبلغی برایشان تمام خواهد شد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت امامان جمعه گلستان از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود