Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاهی عالی در آلمان با صدور حکمی مسئولیت این کشور در قبال جنایات حقوق بشری آمریکا به وسیله پهپادهای آمریکایی مستقر در آلمان را رد کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، دادگاه دولت فدرال لایپزیک در این حکم آورده است، دولت آلمان درخصوص تضمین مطابقت حملات هوایی آمریکا (از طریق خاک آلمان) با قوانین بین‌المللی، تعهدی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حکم در نتیجه رسیدگی شکایتی صادر شده است که در سال ۲۰۱۴ و علیه حمله پهپادی آمریکا به غیرنظامیان یمن در سال ۲۰۱۲ تنظیم شده بود.

«فیصل بن علی جابر» مطرح کننده این شکایت در اعتراض به رد آن گفت: «زمانی که این پهپادها با کمک آلمان به پرواز درآمده و بر فراز مردم ما در یمن جولان می‌دهند و تهدید به مرگ و ویرانی را با خود به همراه می‌آورند، خانواده من نمی‌تواند بدون هراس به زندگی ادامه دهد».

«جنیفر گیبسون» مدیر پروژه نقض حقوق بشر در حملات پهپادی در این باره گفت: «بحث ما درخصوص برنامه‌های محرمانه تروری است که هر سال شماری از شهروندان را به کام مرگ می‌کشاند. برخلاف حکم امروز دادگاه، چنین کاری به وضوح غیرقانونی است».

حکم جدید دادگاه لایپزیک در خصوص این پرونده در حالی صادر شده است که پیش‌تر دادگاهی در رسیدگی به همین پرونده، دولت آلمان را در قبال حملات هوایی از طریق خاک این کشور مسئول دانسته بود.

اکنون موکلین و شاکی این پرونده قصد دارد با مراجعه به دادگاه فدرال قانون اساسی آلمان که بالاترین مرجع قضایی این کشور محسوب می‌شود، حکم قبلی درباره این پرونده را احیا کنند.

ارتش آمریکا سال‌ها است که از پایگاه هوایی «رامستین» آلمان برای انجام حملات هوایی به ویژه حملات پهپادی استفاده می‌کند و مقامات آلمانی تا سال ۲۰۱۶ این مسئله را از دید گروه‌های حقوق بشری مخفی نگه داشته بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان حقوق بشر آمریکا حملات هوایی یمن حملات هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

به گزارش المیادین، مناطق اطراف شهرک‌های «بیت لیف»، «عیتا الشعب»، «یارون»، «المحمودیه»، «العیشیه» و ارتفاعات «جبل ابو راشد» هدف حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

این حمله پس از آن رخ می‌دهد که حزب الله با موشک برکان به پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی حمله کرد.شامگاه دوشنبه حزب الله لبنان مناطقی از شمال فلسطین اشغالی را هدف حملات سنگین موشکی و راکتی قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کردند حدود ۳۵ راکت شلیک شده از طرف لبنان به عین زیتیم اصابت کرد.پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کرده بودند حداقل ۲۰ راکت از جنوب لبنان به منطقه صفد در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعتراف کرد که در آستانه عید فصح (پسح)، ۲۰ راکت به سوی صفد شلیک شد.

به دنبال این حمله، آژیر خطر در برخی از شهرک‌های منطقه الجلیل غربی از بیم نفوذ پهپاد‌های مقاومت به داخل سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.شبکه ۱۴ تلویزیون این رژیم نیز از رهگیری و سقوط چند شی پرنده در شهر صفد پس از به صدا درآمدن آژیر خطر خبر داد.

شبکه المیادین نیز در خبری اعلام کرد یک فروند موشک شلیک شده به طرف شهر صفد در منطقه الجلیل علیا به یک هدف نظامی رژیم اشغالگر اصابت کرده است.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت لبنان نیز گزارش داد که حزب الله صحنه‌هایی از هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد. این حمله با موشک «برکان» صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید بامدادی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • حملات هوایی اشغالگران به رفح ، اردوگاه المغازی و جنوب لبنان
  • تقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمان