Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@06:12:46 GMT

کارنامه 20 ماه تسهیلات نوسازی بانک مسکن

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۱۸۵۰

کارنامه 20 ماه تسهیلات نوسازی بانک مسکن

خبرگزاری آریا - رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن از انعقاد 15 هزار و 115 قرارداد تسهیلاتی برای متقاضیان ساکن بافت فرسوده جهت نوسازی املاک طی 20 ماه گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با بیان اینکه یکی از ماموریت های مهم این بانک به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن، کمک به تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده است، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: از ابتدای سال گذشته تا 28 آبان ماه سال جاری، مطابق با معرفی نامه های تایید در شعب استان های مختلف، 15 هزار و 115 واحد مسکونی در بافت فرسوده جهت اخذ تسهیلات نوسازی به مرحله انعقاد قرار داد رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مبلغ کل تسهیلات منعقده برای این تعداد واحد مسکونی حدود 956 میلیارد و 680 میلیون و 50 هزار تومان است که از این رقم تا تاریخ مذکور رقمی در حدود 722 میلیارد و 988 میلیون و 788 هزار تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
وی با اشاره به جزییات کارنامه 20 ماهه تسهیلات دهی بانک مسکن در حوزه نوسازی بافت فرسوده، اظهار کرد: صرف نظر از استان تهران، پنج استان آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، مازندران و همدان به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات منعقده به لحاظ تعداد واحد مسکونی داشته اند.
صالحی به حجم تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در تهران اشاره کرد و افزود: در این دوره زمانی بیشترین میزان تسهیلات منعقده به لحاظ تعداد واحد مسکونی مربوط به تهران بوده به طوری که 4 هزار و چهار واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد رسیده اند.
وی همچنین به حجم تسهیلات منعقده در پنج استان نامبرده اشاره کرد و گفت: در استان آذربایجان شرقی تعداد یک هزار و 58 واحد مسکونی، در اردبیل تعداد یک هزار و هشت واحد، در خراسان رضوی تعداد 930 واحد، در مازندران تعداد 846 واحد و در همدان تعداد 670 واحد قرار داد تسهیلاتی خود را دریافت کرده اند.
به گفته وی تاکنون دو قرارداد عاملیت با وزارت راه و شهرسازی منعقد و همکاری گسترده ای آغاز شده است. قرارداد دوم عاملیت در سال جاری منعقد شده است.
وی در پایان گفت: مطابق با پیش بینی های انجام شده، سقف تسهیلات نوسازی در سال جاری به 250 میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی رسیده است در صورتی که سازنده حرفه ای برای ساخت و سازهای خود از فناوری های نوین استفاده کند می تواند تا این سقف از تسهیلات بانک مسکن بهره مند شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسهیلات نوسازی واحد مسکونی بافت فرسوده بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد آیینی» از تکمیل ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور خبر داد و افزود: هم‌اکنون نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور شروع شده و بیش از ۸۲ هزار واحد در کشور بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری اینکه برنامه امسال این شرکت، آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور است، گفت: با بهره‌برداری از ۲۵ هزار واحد نوسازی شده جدید، ۷۵ هزار واحد دیگر در برنامه تحویل در سال جاری قرار می‌گیرند که انتظار می‌رود تا این رقم افزایش بیشتری یابد.

اجرای بسته تشویقی در ۸۲ درصد مساحت بافت‌های فرسوده شهر‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مشوق‌های شهرسازی که امکان بومی‌شدن دارند در تسریع نوسازی‌ها نقش عمده‌ای ایفا کرده‌اند، توضیح داد: بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحد‌های مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهر‌ها در حال اجراست.

آیینی با یادآوری اینکه در سال گذشته آمار صدور پروانه در ۲۰۳ شهر کشور نسبت به سال پیش از آن افزایشی بود، گفت: بالاترین آمار صدور پروانه در ۱۰ سال گذشته در سال ۱۴۰۲ ثبت شد که این رقم در شهر تهران معادل ۲۳‌هزار واحد بوده است.

سهم بافت فرسوده شهری در ساخت و ساز شهری به ۲۱.۸ درصد رسید

وی ادامه داد: سهم بافت‌های فرسوده در کل ساخت و ساز‌های شهری کشور با ۲.۸ درصد رشد به ۲۱.۸ درصد رسیده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان رتبه نخست تا سوم را در سال گذشته در زمینه نوسازی به خود اختصاص دادند، گفت: از نظر تحقق برنامه بازآفرینی شهری شهر‌های تهران، مشهد و کرمانشاه رتبه‌های نخست تا سوم را داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران