Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@10:13:03 GMT

پرسپولیسی‌ها محتاط‌ تر شوند

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۱۸۵۱

 به گزارش جام نیوز، کره جنوبی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (منطقه شرق) چهار نماینده دارد. اف‌سی سئول، جونبوک موتورز، اولسان هیوندای و سووان سامسونگ که در رقابت غول‌های شرقی جزو شانس‌های برتر برای صعود از گروه هستند.

 

در بازی‌های سه‌شنبه و چهارشنبه، سه تیم کره‌ای مقابل رقبا به برتری رسیدند که اف‌سی سئول ۵ بر صفر چیانگرا یونایتد تایلند را شکست داد، اولسان هیوندای ۲ بر یک از سد پرث گلوری استرالیا گذشت و جونبوک موتورز یک بر صفر اف‌سی سیدنی استرالیا را از پیش‌رو برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تیم‌های کره‌ای‌ها نشان داده‌اند توانایی صعود به فینال و تقابل با پرسپولیس را دارند، اما شرایط یکی از آن‌ها متفاوت است. اولسان هیوندای که دروازه‌بان ملی پوش خود را به دلیل ابتلا به کرونا در اردوی تیم ملی کره جنوبی در اتریش در اختیار ندارد. سه بازیکن ملی پوش دیگر این تیم هم با وجود منفی بودن تست کرونا، به دلیل حضور در اردوی تیم ملی کره جنوبی و مجاورت با بازیکنان مبتلا به کرونا در اتریش، از زمان حضور در قطر به قرنطینه ۱۴ روزه که می‌تواند زمان مخفی ویروس باشد، منتقل شده‌اند. این سه بازیکن در اتاق‌های شخصی خود در هتل هستند و علاوه بر منع حضور در تمرینات، حق خروج از اتاق را هم ندارند.

 

در صورت صعود اولسان از گروه، این سه بازیکن می‌توانند از دوم دسامبر به قرنطینه خود پایان دهند و در تمرینات این تیم شرکت کنند. دروازه‌بان ملی‌پوش اولسان هم که در اتریش قرنطینه شده، در صورت پایان بیماری‌اش، اگر قصد ملحق شدن به تیمش را داشته باشد، طبق قوانین اتریش و قطر اجازه سفر پیدا خواهد کرد.

 

تیم‌های شرقی اکنون در قرنطینه و حباب ایمنی، مسابقات خود را در لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌کنند و ریسک ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا بسیار پایین است. یکی از ۱۵ تیم حاضر در مسابقات باید ۱۹ دسامبر (۲۹ آذر) در استادیوم الجنوب با پرسپولیس دیدار فینال را برگزار کند، اما پرسپولیسی‌ها باید احتیاط خود را بیشتر کنند.

 

در حالی که پرسپولیس باید ۲۹ آذر دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند و دو هفته دیگر نیز راهی قطر شود، اما اکنون مشغول بازی در لیگ برتر است. مسابقات لیگ ایران نیز در شهر‌های مختلف و نه به صورت قرنطینه‌ای و متمرکز (همچون چین)، برگزار می‌شود که تیم‌ها مجبور به سفر پر ریسک به شهر‌های مختلف هستند. با شرایط فعلی، اگر بازی‌های پرسپولیس در لیگ داخلی ادامه داشته باشد، بهتر است احتیاط در این تیم بالاتر برود تا ریسک ابتلا به کرونا کمتر شود و حتی درخواست تعویق دیدارش در هفته منتهی سفر به قطر را بدهد.

 

پرسپولیس ۱۰ آذرماه در تهران با شهر خودرو دیدار خواهد کرد و پس از این مسابقه نباید در لیگ مسابقه‌ای برگزار کند، زیرا کوچک‌ترین آلودگی بین اعضای هیئت اعزامی به قطر (بازیکنان، کادر، مدیریت و همراهان) باعث قرنطینه ۱۴ روزه تمام اعضای کاروان در بدو ورود به قطر خواهد شد، همچون بازیکنان ملی‌پوش اولسان هیوندای کره جنوبی که به دلیل مجاورت با بازیکنان کرونایی تیم ملی در اردوی اتریش، با این مسئله مواجه شدند.

 

با توجه به پایان قرارداد AFC با شرکت تبلیغاتی فعلی در پایان سال ۲۰۲۰، در صورت ابتلای پرسپولیسی‌ها به کرونا، امکان تغییر زمان فینال نیز وجود ندارد و این مسئله کار را سخت‌تر خواهد کرد. پرسپولیسی‌ها که نسبت به دیدار‌های لیگ قهرمانان آسیا (منطقه غرب) چهار بازیکن کلیدی خود را برای فینال از دست داده‌اند، در مسئله کرونا باید احتیاط کنند تا به قیمت از دست رفتن فینال و اولین قهرمانی یک نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تمام نشود.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نیوز بازیکن پرسپولیس جام گزارش گل محمدی فوتبال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۱۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • لیگ قهرمانان آسیا/ یوکوهاما ۱۰ نفره فینالیست شد
  • علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!
  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد