Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با اشاره به فرمان کاهش سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به 2500 نفر و تاثیر آن بر امنیت آمریکا گفت: نباید در دام این تفکر افتاد که امنیت آمریکا به تعداد نیروها در دیگر نقاط بستگی دارد.

پامپئو ضمن ابراز حمایت از کاهش نیروها در افغانستان به «فاکس نیوز» گفت: تهدید تروریسم در سراسر جهان جدی است و این تهدید فقط از افغانستان نشات نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما نیروهایمان را در جایی که برای آمریکا و شرکای ما منافع امنیتی نداشته باشد به خطر نمی‌اندازیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد که سطح تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی پس از توافق صلح با طالبان کاهش یافته و تاکید نمود که واشنگتن در رابطه با روند صلح افغانستان در مسیر درستی در حال حرکت است.

پیش از این شماری از کشورهای عضو سازمان ناتو مخالفت خویش را با خروج بدون هماهنگی نیروهای آمریکایی از افغانستان اعلام کرده‌اند و دبیرکل این سازمان نیز تصریح کرده که نیروهای ناتو تا زمانی که نیاز باشد به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر

هزاران نفر در نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اخراج نیروهای آمریکایی شدند.

به گزارش ایسنا، هزاران نفر شنبه در شهر نیامی، پایتخت نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان اخراج فوری نیروهای آمریکایی از شمال این کشور شدند.

این تظاهرات بعد از آن برگزار شد که ماه میلادی گذشته مقامات نظامی نیجر توافق همکاری با واشنگتن را لغو کردند.

طبق گزارش الجزیره، جمعیت‌های حامی نظامی که از طریق کودتا علیه محمد بازوم در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳ به قدرت رسید و سازمان‌های اسلامی محلی خواهان این تظاهرات شده بودند.

این تظاهرات شبیه تظاهرات ضد پاریس در سال میلادی گذشته بود که منجر به عقب نشینی نیروهای فرانسوی از این کشور شد.

تعدادی از دانشجویان در این تظاهرات شرکت کردند و شعارهایی علیه آمریکا سر دادند.

بعد از اخراج ارتش فرانسه در اواخر سال ۲۰۲۳، نظام نیجر در ماه مارس توافق همکاری نظامی با آمریکا را غیرقانونی خواند و آن را لغو کرد.

مقامات نیجر در آن زمان اعلام کردند آمریکا به زودی طرحی را درباره عقب نشینی نیروهایش ارائه خواهد کرد. آمریکا از این اظهارات ناخرسند بود و اعلام کرد با مقامات انتقالی نیجر تماس گرفته و از آن‌ها توضیح خواسته است.

حدود ۱۰۰۰ نظامی آمریکایی در نیجر هستند که در جنگ علیه تروریست‌ها در منطقه ساحل شرکت می‌کنند.

در مقابل ۱۰۰ مربی نظامی روسی وارد نیامی شدند و نیجر نخستین سری از تجهیزات نظامی روسیه را به عنوان همکاری امنیتی جدید با مسکو دریافت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • اعلام تاریخ بازگشت حسن یزدانی به تشک کشتی
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • مقام آمریکایی: ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پرتاب خواهد شد
  • (ویدئو) کمبود نیرو؛ مشکل اصلی ناتو
  • تازه ترین دلگرمی آمریکایی‌ها به اسرائیل | هراس از پاسخ ایران مقامات صهیونیست را پریشان کرده است