Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت هفته بسیج و در راستای مقابله با کرونا در مراسمی قرارگاه جهادی سلامت و محله‌محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت در شهرستان زرندیه راه اندازی شد.

سرهنگ حسین روح افزا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زرندیه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: این قرارگاه با استفاده از همه ظرفیت‌های محلی تمام سعی و تلاش خودرو به کار خواهد برد که انشالله به زودی شاهد این باشیم که هیچ اثری از ویروس منحوس کرونا در شهرستان زرندیه نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ روح افزا افزود: در این طرح تیم‌های شبکه بهداشت درمان با استفاده از ظرفیت بسیجیان پایگاه‌های مقاومت بسیج و با مسئولیت و هدایت روحانیون و امام جماعت محل در بحث ضد عفونی و پیشگیری و آگاه سازی مردم، غربالگری و کمک‌های مومنانه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: مباحث تخصصی و بهداشت و درمان با هدایت دوستان در مجموعه شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد گرفت و بسیجیان آموزش‌های لازم را در این زمینه خواهند دید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زرندیه ادامه داد: هماهنگی‌های خوبی در مجموعه شهرستان با فرماندار، امام جمعه و مجموعه ادارات و ارگان‌ها و نهاد‌ها به عمل آمده که انشاءالله در این طرح همه ظرفیت‌ها و همه مسئولین و مردم و بسیج و روحانیت در کنار همدیگر با لطف و عنایت الهی انجام وظیفه خواهیم کرد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرستان زرندیه هفته بسیج کرونا ویروس کرونا در استان مرکزی شهرستان زرندیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: مردم از ابتدای طرح سلامت نوروزی در ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۶۰۷ هزار بار با اورژانس تماس گرفته اند. 

وی از انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی امسال تاکنون خبر داد و افزود: در این مدت، درمان در محل توسط تکنسین های اورژانس ۵۸ هزار مورد بوده است و ۷۷ هزار بیمار نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه از ابتدای طرح سلامت نوروزی 1403 تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی سراسر کشور مراجعه کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شده و برای ۸۵۰ بیمار بدحال نیز عمل احیا انجام شده است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز کرد: ۴۷۰ هزار بیمار نیز در طول این طرح تاکنون بستری شده اند. ۱۱۶ هزار عمل جراحی انجام شده که ۳۵ هزار عمل اورژانسی و مابقی الکتیو بوده است.

وی درباره فعالیت های حوزه بهداشت نیز گفت: تاکنون بیش از ۸۷۰ هزار مورد بازرسی از اماکن مختلف در کشور در ایام تعطیلات نوروزی انجام شده که ۶۳۶ هزار بازرسی از رستوران ها و مراکز تهیه غذا و ۲۳۳ هزار بازرسی نیز از اماکن صورت گرفته است. 

عین اللهی افزود: به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی با هماهنگی و دستور مراجع قضائی ۲۷۰۰ مرکز در این مدت پلمپ، ۹۰ هزار اخطار کتبی صادر و ۱۱ هزار مورد نیز به مراجع قضائی معرفی شده اند. ضمن اینکه ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است.

وزیر بهداشت یادآور شد: امسال در طرح سلامت نوروزی ۶۵۷ مرکز جامع سلامت، ۲۸ هزار واحد بهداشتی، ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵۷۰۰ آمبولانس، ۶۴ اتوبوس آمبولانس، ۲۷۰ موتورلانس، ۲ هواپیما ، ۵۲ بالگرد و ۵ شناور دریایی اورژانس به همراه ۲۶ هزار نیروی اورژانس فعال هستند.

عین اللهی با بیان اینکه ۲۲۰۰ تیم دونفره بهداشتی برای انجام ماموریت های محوله به سراسر کشور نیز اعزام شده اند، گفت: امسال مراجعه به اورژانس ها نسبت به سال قبل ۶ درصد کاهش ولی بستری ها ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: اعمال جراحی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳ درصد افزایش ولی سوانح جاده ای ۱۰ درصد کاهش یافته است. 

وزیر بهداشت از افزایش ۶۸ درصدی بازرسی های تیم های نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: با تشدید نظارت‌ها، معدوم سازی مواد غذایی فاسد نیز نسبت به سال قبل از رشد ۷۴ درصدی و پلمپ مراکز متخلف نیز از رشد ۳۸ درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • انجام بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی شوشتر
  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نوروز + فیلم
  • مراجعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها در ایام نروز
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • راه اندازی پویش خانه دوست کجاست در شهرستان زارچ
  • سلامت مسافران نوروزی مهمترین هدف شبکه بهداشت خواهد بود