Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، روزنامه جوروزالم پست خبر داد که به‌رغم انکار ریاض، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی با یکدیگر دیدار کردند و طی این دیدار یک توافق تسلیحاتی مورد بحث قرار گرفت. 

این روزنامه گزارش داد طی این دیدار که در شهر نئوم در ساحل دریای سرخ صورت گرفته و «آوی بلوث»، دستیار نظامی او و همچنین «یوسی کوهن»، رئیس موساد و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا نیز در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در گزارش این روزنامه آمده است که توافق عادی‌سازی روابط میان دو طرف «دور از دسترس» نیست و فروش تسلیحاتی از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ از شروط این عادی‌سازی مطرح شده است. 

بنا به گزارش جوروزالم پست، ریاض همچنین برای خرید خودروهای نظامی، باتری‌های سامانه دفاع موشکی و سیستم‌های مداخله الکترونیکی و رادار ابراز علاقع کرده است. همچنین بنا به این گزارش، خرید پهپاد ریپر ام‌کیو-۹ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

یک مقام حزب لیکود پیشتر این دیدار را تایید کرد، اما وزیر خارجه عربستان هرگونه دیدار ولیعهد این کشور با مقام‌‌های صهیونیستی را رد کرده است.   

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی روز‌های آتی به عربستان سعودی و مصر سفر کند تا با سران دو کشور دیدار و درباره تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس فوری بین رژیم صهیونیستی و حماس گفتگو کند.

وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام این خبر تاکید کرد که دستیابی به این توافق، آزادی کسانی را که در حمله هفتم اکتبر به اسارت حماس درآمدند، تضمین می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت: این توافق به‌علاوه تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و هماهنگی در برنامه‌ریزی پس از جنگ برای غزه، از جمله حصول اطمینان از اینکه حماس دیگر نمی‌تواند حمله هفتم اکتبر را تکرار کند، تضمین خواهد کرد.

بنا بر گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، آنتونی بلینکن همچنین قصد دارد در مورد چگونگی پایان دادن به حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن بحث و رایزنی کند.

وی درباره سفر منطقه‌ای خود گفت: سفر خاورمیانه به چندین موضوع، از جمله دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه خواهد پرداخت. ما همچنان با وضعیت وحشتناک انسانی برای کودکان، زنان و مردان در غزه روبرو هستیم. از این‌رو، اسرائیل باید حفاظت از غیرنظامیان و ارائه کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان را در اولویت قرار دهد.

وزیر امورخارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد که تمام ساکنان غزه به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

به گزارش سی‌ان‌ان، مذاکرات آتش‌بس میان محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر و دیوید بارنیا، رئیس موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و مقامات مصری در دوحه در حال انجام است. یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت مذاکرات درباره توافق آتش‌بس در غزه در ازای آزادی اسرایی است که در اختیار مقاومت حماس هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • سورپرایز ترامپ در فاکس نیوز: عادی سازی روابط ایران و اسرائیل!
  • ارمنستان: نهایت تلاش خود را برای عادی‌سازی روابط با باکو انجام می‌دهیم
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم
  • جدیدترین تلفات نظامی و تسلیحاتی ارتش اوکراین
  • نیجر روابط نظامی خود را با آمریکا لغو می‌کند
  • ارتباط پایدار با کشور‌های منطقه را پیوند‌های اقتصادی تضمین می‌کند
  • ارتباط پایدار با کشورهای منطقه را پیوندهای اقتصادی تضمین می‌کند