Web Analytics Made Easy - Statcounter

كارشناس بازار سرمايه به سهامداران توصيه كرد علي رغم آشکار شدن برخی نشانه هاي برگشت بازار همچون افزايش ارزش معاملات روزانه، جريان نقدينگي را با دقت رصد كنند.

عرفان هودي در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناك اظهار كرد: در خوشبینانه‌ترین حالت بازار سرمایه در حالت خنثي و در بدبینانه ترین حالت در روند نزولی قرار داشت، يكی از نشانه‌های برگشت بازار ارزش معاملات روزانه بوده که طی هفته گذشته ارزش معاملات روزانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان براوردشده و در دو روز آخر معاملاتي این رقم به ۲۸ هزار میلیارد تومان نیز افزایش داشته و پول حقیقی قابل توجهی نیز از بازار خارج نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي ادامه داد: همچنین طي ده روز گذشته عمده روزها بازار و شاخص کل سبز پوش و مثبت بوده، همه اینها نشان مي دهد تغییر روند بازار در حال شکل گرفتن است و بازار با خروج از روند خنثي یا نزولی در حال ورود به فاز صعودی است، ليكن سهامداران باید این موضوع بدانند که تیر و خرداد ماه طلایی سال جاري در تاریخ معاملات بازار سرمایه ثبت شده لیکن به این زودی دوباره تکرار نمی شود این به این معناست که با تغییر روند بازار نیز مثلاً از حدود ۵۰۰ الي۶۰۰ شرکت حاضر در بازار سرمایه تعدادي مثبت و سبزپوش و برخي نيز منفی و متعادل معامله خواهند شد.

هودي افزود: روند کلی معاملات صعودی است ولی سهامداران باید با دقت بیشتری داد و ستد کنند و جریان نقدینگی را نیز دنبال کنند و بدانند نقدینگی در كدام صنايع جريان و گردش دارد، مثلا طی هفته گذشته نمادهای صنایع گروه پالایشی، خودرویی و بانک بیشترین گردش نقدینگی را داشتند و دو روز پایانی هفته يعني سه شنبه و چهارشنبه اکثر نمادهای بانکی مثبت بودند، در مقابل نمادهای پالایشی که طي روزهاي اخير اکثراً سبزپوش بودند، آخر هفته منفی بودند و این مسئله نکته‌ای است که سهامداران باید مورد توجه قرار دهند.

 وی خاطرنشان كرد: رصد جریان نقدینگی در بازار کنونی حائز اهمیت است، با افزايش ارزش معاملات باید به جریان نقدینگی توجه کرد، در تیر و مرداد ماه اكثر شرکتها صف خرید بودند و سهامداران حتی اگر نمادهایی زیان‌ده كه p/e مناسبي نيز نداشتند، را خريداري مي كردند به دلیل فضاي هیجانی و کاذبی که بر بازار حكمفرما بود سود مي كردند.

مدير عمليات كارگزاري بورس بيمه ايران تصريح كرد: روند معاملاتی روزهای اخیر نیز همچنان موید این مطلب است که سهامداران همچنان به سودآوری شرکت ها بی توجه هستند مثلاً وقتی نقدينگي به گروه‌های بانکی وارد می شود برخي از نمادهای بانکی كه در بازار پایه زرد و نارنجی فرابورس با کمترین شفافیت اطلاعاتي درج شده اند، نیز صف خرید می شوند چرا که همچنان فضای هیجانی بر کلیت بازار سرمایه حکمفرماست، از طرفی باید به این موضوع توجه کرد که جریان نقدینگی تمایل به گروه های بزرگ دارد همچون فلزات اساسی که اصلاح های خوبی داشتند و هفته آینده را باید هفته فلزات اساسی دانست .

هودي در پايان اظهار كرد: به محض اینکه خبر خوبي در صنعت فولاد داشته باشیم این نماد ها می توانند کل هفته را سبز پوش باشند کما اینکه چهارشنبه شاهد شكل گيري صف خريد در نمادهاي فولاد، ذوب و فملی بوديم، صنعت پتروشیمی و پالایشی، سهام خودرويي و بعضی نمادهای سیمانی بسته به فضاي صعودي بازار مي ‌توانند کام سهامداران را بعد از تلخی زیان های سنگین چند ماه اخیر شیرین کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی حسین دهقان کایلی مور گیلبرت جمعه سیاه محسن فخری زاده بورس بازار سرمایه سهامداران بورس محدودیت های کرونایی حسین دهقان کایلی مور گیلبرت جمعه سیاه محسن فخری زاده جریان نقدینگی بازار سرمایه ارزش معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نیمه دوم اسفند ۳۴ ناشر سود سهامداران خود را پرداخت کردند

 شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: ۳۴ ناشر سود جاری و سود سنواتی یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۲۷ سهامدار را که شامل یک هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان می‌شود را در نیمه دوم اسفندماه به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کردند.

در این دوره زمانی، ۲۲ ناشر شیرین دارو (سهامی‌عام)، کشت و صنعت جوین، قند مرودشت، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس، موتوژن، به‌پرداخت ملت، سرمایه‌گذاری و خدمات. ص. بازنشستگی کشور، شرکت نیروکلر، تامین سرمایه بانک ملت، سرمایه گذاری وثوق‌امین، سرمایه گذاری ساختمان‌ایران، دلیجان طلایی شکوه پارس، تولید سموم علف کش، سیمان آرتا اردبیل، داروسازی روزدارو، نئوپان‌۲۲ بهمن (سهامی‌عام)، سیمان‌هرمزگان، پویا زرکان آق‌دره، قند لرستان، شرکت داده گسترعصرنوین، سرمایه‌گذاری لقمان، گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان سود جاری ۹۶۵ هزار و ۹۸۱ سهامدار که شامل یک هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان می‌شود از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران وایز شد.

آمار واریز سود سنواتی ۱۲ ناشر

۱۲ شرکت سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس گستر، تولید نیروی برق آبادان (سهامی‌عام)، داروسازی کوثر، صنعتی دوده‌فام، پارس دارو، شرکت داده‌گسترعصرنوین‌-های‌وب، سپنتا، بانک سامان، پارس دارو، تامین سرمایه‌نوین‌-تنوین، صنایع‌کاشی و سرامیک سینا، کشتیرانی دریای خزر، سود سنواتی ۴۱۸ هزار و ۱۴۶ سهامدار را که شامل ۲۲۰ میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کردند.

سامانه سجام چیست؟

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام کره و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سود‌های جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود‌های پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استقاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد
  • خیز نفت برای شکستن قیمت بالاتر
  • در نیمه دوم اسفند ۳۴ ناشر سود سهامداران خود را پرداخت کردند
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • بورس به کام سهامداران شیرین شد
  • رشد ۹۵۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • حراج سکه تمام سه میلیون زیر نرخ بازار تهران/ ۳۴۰ میلیارد تومان نقدینگی از کف بازار جمع شد
  • خروج ۱۷۶ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سرمایه
  • بورس همچنان تلخ به کام سهامداران
  • کارنامه یک سال بازار ایران