Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشدار بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه از انسداد راه ارتباطی هشت روستا در این بخش خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: برای مدیریت بحران و رفع مشکلات احتمالی در محورهای مواصلاتی و جاده‌ای شهری و روستایی استان بیش از 200 نیرو، 180 دستگاه و 24 راهدارخانه آماده ارائه خدمات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین نصیری راد در ادامه خاطر‌نشان کرد: هزار و 200 نمک توسط سازمان راهداری و حمل و نقل استان جهت بازگشایی راه‌ها در زمان بارش برف و یخبندان خریداری و در انبارها دپو شده‌است.

وی افزود: تاکنون گزارشی از ریزش و رانش زمین و انسداد راه‌ها در این مورد ارائه نشده‌است، اما برخی از راه‌های روستایی به دلیل خاکی بودن و بارش‌ها هم‌اکنون مسدود هستند.

این در حالی است که بخشدار بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه از مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی بخش دیشموک بر اثر بارش باران خبر داد.

صفا حبیبی افزود: دهستان آجم با 8 روستا یکی از مناطق سخت گذر و کوهستانی بخش دیشموک است که با نخستین  بارش باران به علت خاکی بودن،  راه ارتباطی این روستاها با مرکز این بخش به کلی قطع شده‌است.

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی پس از بارش سنگین برف/تردد فقط با زنجیرچرخورود سامانه بارشی بحران‌آفرین به کشورراه ارتباطی 120 روستای ‌هشترود بر اثر بارش برف و کولاک بسته شد/ارتفاع برف به 40 سانتی‌متر رسید

حبیبی فاصله دهستان آجم با مرکز بخش دیشموک را 60 کیلومتر بیان کرد و گفت: جاده این دهستان زیر‌سازی مناسبی ندارد و همین عامل باعث قطعی راه ارتباطی این دهستان با شهر دیشموک شده‌است.

وی با اشاره به اینکه با  آغاز موج جدید بارشی هشدارهای لازم به همه دستگاه‌ها ،دهیاران و اعضاءشورای اداری  بخش ارائه شد افزود: راه ارتباطی روستاهای «چندار» ، «روی رش»، «بنه کلو» و «سرگچ» به علت ریزش کوه قطع شده‌است.

حبیبی اضافه کرد: راه ارتباطی روستاهای «پای پره» و «رود سمه» هم به علت نبود پل بر روی رودخانه خروشان «سمه» قطع است.

بخشدار دیشموک از استقرار دو دستگاه لودر و گریدر اداره راهداری شهرستان کهگیلویه در شهرداری دیشموک خبر داد و گفت: با پایان یافتن بارش‌ها عملیات بازگشایی جاده این روستاها شروع می‌شود.

انتهای پیام/541/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندگی روستایی زندگی روستایی راه ارتباطی بخش دیشموک راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی نسبت به بارش سنگین باران در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ورود یک سامانه بارشی قوی و سنگین از روز سه شنبه به این استان‌ هشدار قرمز صادر کرد.

«علی کرمی»، مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به رصد نقشه های هواشناسی از بعدازظهر صبح روز سه شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ظهر روز چهارشنبه بارش های شدید و سنگینی این استان را فرا خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: این سامانه بارشی که همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار می دهد، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها همچون خطوط انتقال برق و...، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها و تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید و ریزش سنگ در جاده های مواصلاتی و گردنه های این استان را در پی دارد.

کرمی تصریح کرد: توقف و تردد نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونت‌های واقع در حریم و بسترهای رودخانه‌ها، انجام ندادن هرگونه فعالیت های کشاورزی و تردد نکردن دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید، ریزش تگرگ در برخی مناطق استان و رگبار شدید برف در قلل است.

کرمی تاکید کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروز و سفرهای نوروزی قرار داریم از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و مسافران و گردشگران نوروزی درخواست می‌شود که خود مراقبتی را مد نظر قرار دهند.

گفتنی است که وضعیت هشدار زرد به معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال خسارت یا خسارت نقطه ای وجود دارد، وضعیت هشدار نارنجی یعنی اقدام ضروری و احتمال خسارت گسترده زیاد است و وضعیت هشدار قرمز یعنی اقدام فوری و همه جانبه و خسارت گسترده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسدود شدن جاده‌ های چالوس و آزاد راه تهران شمال
  • مسدود شدن جاده‌های چالوس و آزاد راه تهران شمال
  • تصاویر جاده چالوس که به علت ریزش سنگ بسته شد | آزادراه تهران شمال و جاده کندوان را هم بارش شدید باران و ریزش سنگ بست + جزئیات
  • ریش سنگ بار دیگر جاده چالوس را بست
  • محور کندوان به دلیل ریزش کوه مسدود شد
  • جاده چالوس مسدود شد
  • آماده باش کهگیلویه و بویراحمد در پی صدور هشدار قرمز نسبت به باران‌های شدید
  • هشدار ریزش سنگ و اختلال در تردد‌های جاده‌ای مازندران
  • هشدار جدی به مسافران؛ ریزش سنگ و اختلال در جاده‌های این استان
  • هشدار قرمز هواشناسی نسبت به بارش سنگین باران در کهگیلویه و بویراحمد