Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه مجازی جمعه هفتم آذرماه در حرم امام رضا (ع) با اشاره به اولین هتک حرمت به حرم مقدس رضوی در چنین روزی، گفت: امروز روز ۱۱ ربیع‌الثانی است، در ۱۳۳۰ هجری قمری دولت استکباری روس تزار، گنبد مطهر امام هشتم (ع) و این حرم مطهر را به توپ بست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: با معجزه امام هشتم (ع) در برابر گلوله‌های تخریبی توپ روسی، گنبد مطهر مقاومت کرد و گنبد منهدم نشد، اما آثار جنایت روس‌ها بر گنبد مطهر باقی ماند، این اولین هتک حرمتی بود که حریم مطهر امام هشتم از روز شهادت امام رضا (ع) پیدا کرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: دفعه دوم به‌ وسیله رضاخان ملعون در توپ‌بندی دوم یعنی در کشتار نابکارانه مردم در مسجد گوهرشاد و مرحله سوم در سال ۵۷ به‌وسیله محمدرضای ملعون، حریم مورد هتک حرمت قرار گرفت.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: با این تجربه که هر روزی جریان استکبار در این کشور به فرصتی دست پیدا کرد، در تهاجم به اسلام و قداست‌زدایی از مقدسات اسلام برمی‌آید، امام بزرگوار با پیش‌بینی در برابر این قضیه، بسیج مستضعفین را تأسیس کردند.   نیروی انسانی ما با هیچ موازنه قدرتی قابل ارزیابی نیست   او تصریح کرد: امام بزرگوار، اندیشه بسیج و بسیجی را از روز حمله آمریکا به طبس بروز دادند، در پنجم آذر حکم بسیج مستضعفین را صادر فرمودند، اما اصل اندیشه بسیج که فرمودند ارتش ۲۰ میلیونی باید تأسیس بشود، در زمانی بود که آمریکایی‌ها به طبس حمله کردند و این حمله ناموفق بود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: در طول مدت عمر انقلابی ما از اول تا به امروز، در دشمنی، عداوت، همه شیطنت‌ها و مخالفت‌هایی که دشمنان ما انجام دادند، بین جمهوری‌خواه و دموکرات تفاوتی نبوده است، این دو را که مقایسه کنیم چه آن روزی که حکومت در دست دموکرات‌ها بود و چه زمانی که حکومت در دست جمهوری‌خواهان بود، از هیچ شگرد، شیطنت نابکارانه و توطئه شیطانی علیه ما کوتاه نیامدند.   بیشتر بخوانید آیت الله علم الهدی: فرصت دانستن نتایج انتخابات آمریکا خیانت است    آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: چطور ممکن است آدم عاقل امروز فکر کند حل مشکلات کشور ما در دست یک دولت دموکرات است؟ حزبی که در پرونده‌اش در یک پهنه ۶۰ ساله عمر جنایت آمریکا در کشور، به‌عنوان یک شریک و فعال شماره یک در کنار جمهوری‌خواهان بوده است و بعد هم بگویند حل مشکلات ما با این دولت دموکراتی است که می‌خواهد روی کار بیاید.   او افزود: آقای بایدنی که بعضی‌ها در مقام سیاست‌بازی دارند ترویج می‌کنند بر این که ممکن است حل مشکلات ما و لغو تحریم‌ها به دست او باشد، همین الان که کابینه‌اش را معرفی کرده، مشاور امنیتی کاخ سفید، سالیوان را قرار داده است؛ او کسی است که در تمام دوران دولت اوباما و بعد، هروقت آمریکا یک تصمیم سخت و مشکلی در فشار به ایران گرفت، سالیوان را مجری این تصمیم قرار دادند، عنصر ناپاکی که از او جانی‌تر، دلسنگ‌تر و قسی‌تر در تمام سیاستمدارن آمریکا پیدا نکردند، آقای بایدن این آقا را مشاور امنیتی کاخ سفید کرده است.

راهبرد امروز کشور، مقاومت و بی‌اثر کردن تحریم‌ها باشد

امام جمعه مشهد ادامه داد: آمریکا چه فرقی کرده؟ یک آدم‌کش، جانی و سفاک کنار رفته، یک آدم کش، سفاک و جانی هم آمده سرکار، تفاوتشان این بود اولی دیوانه بود، این یکی اظهار دیوانگی نمی‌کند، اما در جنایت، همان دیوانگی و مستی‌ها را بایدن دارد که ترامپ داشت، در این جهت که تفاوتی ندارند، حالا ما برویم و بگوییم با این وسیله بخواهیم مشکلات خودمان را حل کنیم، بخواهیم وضعیت خودمان را با این وضع اصلاح کنیم؟

 آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: گول یک عده کاسب‌کار سیاسی را در این کشور نخورید، تا به امروز خیلی شما را فریب دادند، خیلی شما را گول زدند، باغ سبز و سرخی را به شما نشان دادند که بیایند بر مقدرات سیاسی کشور و نظام و انقلاب شما مسلط شوند و نتیجه سلطه‌شان را هم دارید می‌بینید، این مدیریت‌های نابکارانه و ناقصی است که دارند انجام می‌دهند.   او تصریح کرد: امتیاز نظام و کشور ما، وجود پر برکت این رهبر هست که در همه جا راهبرد و رهنمود لازم را داشته، شما در طول عمر چهل و چند ساله این انقلاب در مسیر راهبرد‌ها و رهنمود‌های امام بزرگوار و مقام معظم رهبری، هرچه حرکت کردید، ضرر نکردید، تا به الان یک نمونه سراغ ندارید که بگویید نتیجه پیروی از رهنمود مقام معظم رهبری برای ما مشکل اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ایجاد کرد.   امام جمعه مشهد تاکید کرد: هرجا ضرر کردیم و هرکجا مشکل در کشور داریم در عرصه‌های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی، آنجاست که به رهنمود رهبری عمل نکردیم و راهبرد رهبری را زیر پا گذاشتیم، آنجا به مشکل خوردیم، الان راهبرد رهبری این است که بجای رفتن به سراغ لغو تحریم‌ها آن‌هم به‌وسیله دشمن قسم خورده خودمان برویم، برویم به سراغ مقاومت، غلبه و بی‌اثر کردن تحریم‌ها تا پیروز شویم و این راهبرد رهبری را از دست ندهیم.

انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه دموکرات ها جمهوری خواهان بسیج مستضعفین آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل درباره ادعای «آبرام پیلی» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران درخصوص اعمال فشار واشنگتن بر پاناما برای ممانعت استفاده کشتی‌های تحریم شده ایران از پرچم این کشور اظهار کرد: این مواضع نشانه ضعف و شکست آمریکا برابر ایران در حوزه تقابل دریایی است. واشنگتن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانع صادرات نفت ایران شود.

او افزود: حضور قدرتمندانه ایران در اقیانوس‌ها خشم آمریکا را برانگیخته و این کشور به سمت اتخاذ تصمیمات جدیدی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران رفته و البته باید بداند که هرتصمیم خشنی عکس‌العمل خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

هانی‌زاده متذکر شد: طبق قوانین بین‌المللی پاناما اجازه دارد پرچم خود را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد و مقامات کاخ سفید با پاسخ منفی پاناما برای تحریم ایران مواجه خواهند شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگر آمریکا بخواهد با استفاده از زور مانع تردد و عبور کشتی‌های ایران بشود جمهوری اسلامی پاسخ درخوری به این کشور خواهد داد و محدودیت‌هایی را برای آمریکا در حوزه دریا ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 839668 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • آیا عصر تحریم‌ها به سَر آمده است؟
  • واکاوی ۲ توطئه جدید خارجی علیه ایران
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام وارد کشور شد
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • چین زدایی راهبرد سیاست خارجی آمریکا
  • کنایه هاشمی نسب به گل محمدی؛ 14 هفته به نشست خبری نیامد، باز هم به احترامش ایستادید!