Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت.

تلاش برای مداوای فخری زاده و سایر مجروحین ادامه دارد.

به گزارش نماینده ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد.

شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است. 

بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند.

طبق  مشاهدات دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را  تأیید می‌کند.

منابع امنیتی ترور فخری زاده را تایید کردند.

لازم به ذکر است اوایل سال 1397، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

به گزارش نماینده ، نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی 2 سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: ترور دانشمند هسته ای دانشمند هسته ای محسن فخری زاده دانشمند هسته ای محسن فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی کشف شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیزینگ، پژوهشگران دانشگاه دوک با کمک وحید تارخ استاد این دانشگاه موفق شدند محدودیت‌های نظری میزان انرژی الکترومغناطیسی را که یک ماده شفاف می‌تواند جذب کند، تعیین کنند.

این دستاورد که می‌تواند به محققان در بهینه سازی طراحی دستگاه‌های الکترومغناطیسی آینده کمک کند به انتظار ۲۰ ساله برای یک راه حل ریاضی برای این مسئله نیز پایان داده است.

هنگامی که دانشمندان در حال ساخت دستگاه‌های جدید یا یافتن کاربرد‌های جدید براییک ماده شیمیایی هستند، نقش نور بسیار مهم است. در برخی موارد، مانند سلول‌های خورشیدی، هدف اجازه حداکثر جذب نور است. در برخی دیگر، هدف محدودکردن میزان جذب نور است.

برای سال‌ها، دانشمندان بر یک راهبرد ساده برای افزایش ضخامت ماده به منظور افزایش جذب نور تکیه کرده‌اند؛ نکته‌ای صریح و منطقی؛ اما محققان به اینکه فکر می‌کردند آیا می‌توان ماده شفافی ساخت که اجازه عبور نور را بدهد و اینکه ضخامت مورد نیاز برای چنین ماده‌ای چقدر باید باشد؛ پاسخ چنین مسئله‌ای یک راز باقی مانده بود.

راه حل روسی که به طور خلاصه جواب داد

بیش از 20 سال پیش، «کنستانتین روزانف» «Konstantin N. Rozanov» محقق مؤسسه الکترودینامیک نظری و کاربردی در مسکو روسیه، محدودیتی را در مساله معرفی کرد که برای حل معما مفید بود.

روزانوف یک سوی مواد شفاف را با یک تکه فلز پوشاند تا محدوده طول موج‌هایی را که در مواد جذب می‌شوند، کشف کند؛ زیرا پوشش فلزی، نوری را که از راه می‌رسد منعکس و یا جذب می‌کند.

این به محققان اجازه داد تا به یک راه حل ریاضی برای مسئله برسند. با این حال، نکته اینجا بود که محققان هیچ سرنخی نداشتند که چه زمانی پوشش فلزی باید برداشته شود تا نور بتواند از آن عبور کند.

مهم‌تر از آن، روزانوف یک ترفند هوشمندانه داشت که باعث شد راه حل کار کند. او به جای فرکانس با طول موج کار می‌کرد. هنگامی که محققان با فرکانس کار می‌کردند، رویکرد فلزی نمی توانست مسئله را حل کند.

محققان دوک به کار خود ادامه می‌دهند

«ویلی پادیلا» «Willie Padilla» استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه دوک، به دنبال حل این مشکل برای ساخت دستگاه‌های بهتر بود. او با «وحید تارخ»، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دوک همکاری کرد. تارخ روی فرمول‌بندی‌های جدید تخصص دارد و بیشترین بهره را از مجموعه داده‌ها می‌برد.

تارخ بدون اینکه وارد ریاضیات زیربنایی شود، موفق شد ترفند روزانوف را رو کند. پادیلا در مورد کار تارخ می‌گوید: بازنگری گذشته می‌تواند به درک دقیق‌تر مسائل و حل آسان آن کمک کند؛ اما حتی ریاضیدانان این استراتژی‌های خلاقانه را ترفند می‌نامند.

کار پادیلا و تارخ علاوه بر ارائه راه حلی که مدت‌ها در انتظار آن بودیم، کاربرد‌های عملی نیز دارد. یک ماده جاذب با پشتی فلزی اجازه عبور هیچ انرژی الکترومغناطیسی را نمی‌دهد. با این حال، برای برخی از برنامه‌های کاربردی، فرد ترجیح می‌دهد فرکانس‌های خاصی از آن عبور کنند، در حالی که اکثر آنها مسدود هستند.

به عنوان مثال، خطرات تابش الکترومغناطیسی از تلفن‌های همراه به خوبی شناخته شده است. راه حل ریاضی اکنون اجازه می‌دهد تا آنها مسدود شوند در حالی که همچنان سیگنال‌های GPS یا بلوتوث را عبور می‌دهد. از طرف دیگر، می‌توان برنامه‌های مخفی کاری را برای استفاده نظامی نیز توسعه داد.

ریاضیات می‌تواند برای آسان‌تر کردن کار محققان، به آنها کمک کند دریابند به محدودیت‌های اساسی رسیده اند و تلاش‌های بهینه‌سازی بیشتر نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

پادیلامی گوید: بسیاری از فیزیک جهان شناخته شده در حال حاضر راه حل‌های اساسی دارد یا برای داشتن یک پاسخ دقیق، بسیار پیچیده است. در هر زمینه ای، یافتن یک نتیجه واقعی، اساسی و دقیق مانند این نادر است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nanophotonics منتشر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشمند مشهور سلول‌های بنیادین در ماه رمضان به دین اسلام مشرف شد
  • ساخت سلاح لیزری با نانوذرات توسط دانشمند ایرانی
  • دیدار رئیس موساد با نخست‌وزیر قطر درباره آتش‌بس در غزه
  • گزارش زنده: مس رفسنجان 0 - 2 ذوب آهن
  • راه حل دانشمند ایرانی برای یک مسئله ۲۰ ساله/ محدودیت‌های مواد شفاف جاذب انرژی کشف شد
  • ارایه خدمات به دامداران در تعطیلات نوروز
  • همایش تجلیل از اعضای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان تهران برگزار شد
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • رئیس موساد عازم قطر می‌شود
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...