Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش به مهمترین حاشیه‌ها و اتفاقات یک هفته اخیر سینما اشاره کردیم که مهمترین آن درگذشت سه هنرمند به علت ابتلا به بیماری کرونا بود.

پرویز پورحسینی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

انتخاب بازیگران سریال نمایش خانگی «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه کنندگی مشترک سعید خندق آبادی و بهروز خوش رزم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلمبرداری فیلم سینمایی «یقه سفیدها» به تهیه کنندگی و کارگردانی شهرام مسلخی به نیمه رسید.

شکیب شجره و نسیم ادبی به جمع بازیگران «رقص دلفین ها» ساخته علیرضا امینی اضافه شدند.

کامبوزیا پرتوی نویسنده و کارگردان سینما به علت ابتلا به بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.

سی و نهمین دوره جشنواره فیلم ترسناک مولین دو ری اسپانیا، برندگان خود را شناخت و سه جایزه اصلی بهترین کارگردانی، بهترین بازیگری مرد و بهترین فیلم نامه به کوروش آهاری، میلاد جرموز و شهاب حسینی برای «آن شب» تعلق گرفت.

چنگیز جلیلوند یکی از دوبلور‌های سرشناس به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

فیلمبرداری «حکم تجدید نظر» به کارگردانی محمد امین کریم پور به پایان رسید.

فیلم مستند «آواز باد» به تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده و کارگردانی سودابه بیضایی آماده نمایش شد.

اسامی فیلم‌های حاضر در هفته فیلم ایتالیا با عنوان «دریچه‌ای به سوی سینمای ایتالیا» که آذرماه ۹۹ به همت موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان و سفارت ایتالیا در ایران برگزار می‌شود، اعلام شد. بدین ترتیب ۵ فیلم «مادرم» به کارگردانی نانی مورتی، «لازاروی خوشحال» به کارگردانی آلیچه رورواکر، «جاده نفت» به کارگردانی برناردو برتولوچی، «جایی که سایه‌ها فرو می‌افتند» به کارگردانی والنتینا پدیچینی و «مارتین ایدن» به کارگردانی پیترو مارچلو در این رویداد از طریق پلتفرم هاشور به صورت آنلاین و رایگان اکران می‌شوند.

فیلمنامه‌های «محله قدیمی فرخ»، «سودا» و «فسیل» پروانه ساخت گرفتند.

فیلمبرداری «حرف آخر» به کارگردانی ابراهیم شفیعی با پیشروی هفتاد درصدی ادامه دارد.

مراحل فنی فیلم سینمایی «شاه ماهی» به کارگردانی نادر مقدس ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینما فیلم سینمایی بازیگر کارگردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پژوهشگر شناخته شده موسیقی درگذشت/ مرگ در انزوا

پیمان بزرگ‌نیا از پژوهشگران و محققان شناخته‌شده حوزه موسیقی نواحی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تایید خیر درگذشت محمدجواد بشارتی بیان کرد: متاسفانه باخبر شدیم محمد جواد بشارتی از کارشناسان و پژوهشگران شناخته شده حوزه موسیقی نواحی ایران ظهر روز چهارشنبه بیست و سوم اسفند بر اثر عفونت کلیه در یکی از بیمارستان‌های شهر یاسوج و در سکوت کامل خبری دار فانی را وداع گفته است. پیکر این هنرمند نیز ظهر روز پنجشنبه بیست و چهارم اسفند در آرامستان یاسوج به خاک سپرده شد.

وی درباره پیشینه فرهنگی هنری مرحوم محمد جواد بشارتی توضیح داد: محمدجواد بشارتی یکی از پژوهشگران و آهنگ‌سازانی بود که در دهه ۸۰ نقش بسزایی در معرفی موسیقی نواحی در جشنواره‌های موسیقی فجر و نواحی کرمان داشت. وی مدتی در رادیو فرهنگ خدمت کرد و چند آلبوم در زمینه موسیقی بویراحمد به خوانندگی ملک مسعودی و همچنین موسیقی منطقه بلوچستان کار کرد. این هنرمند و پژوهشگر فقید در دوره‌هایی که محمدرضا درویشی مسؤولیت محتوایی جشنواره موسیقی نواحی را به عهده داشت یکی از همراهان همیشگی او بود و در چند دوره نیز مسؤولیت‌هایی را به عهده گرفت.

بزرگ‌نیا بیان کرد: مرحوم بشارتی متولد سال ۱۳۵۱ شهرستان سپیدان استان فارس بود. وی پس از طی مراحل ابتدای یادگیری موسیقی نوازندگی سنتور را انتخاب کرد و پس از آن تحصیلات تکمیلی خود را در رشته موسیقی دانشگاه هنر به اتمام رساند. وی پس از مدتی که در تهران مشغول به فعالیت‌های مستمری بود سرانجام به یاسوج بازگشت و در این مدت چندان فعالیتی در عرصه موسیقی نداشت. شرایطی که موجب آزردگی خاطر بسیاری از پژوهشگران عرصه موسیقی شده و بسیاری از آن‌ها به دلیل کمبود توجه، فعالیت‌های خود را رها می‌کنند. به هر ترتیب امیدوارم شرایط از این پس به گونه‌ای باشد که از زحمات و تلاش‌های هنرمندان و پژوهشگرانی چون مرحوم بشارتی بهره‌مند شویم.

خبرگزاری مهر درگذشت زنده‌یاد محمدجواد بشارتی را به خانواده این هنرمند و خانواده موسیقی ایران تسلیت می‌گوید.

کد خبر 6055950 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • درخشش فیلم هنرمند قشمی در جشنواره ایتالیا
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • هنرمندانی که سال ۱۴۰۲ آسمانی شدند + عکس
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • حضور «دوار» در ۲ جشنواره خارجی/ ۳ مستند در اکران نوروزی یک پلتفرم
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • درگذشت مردی که ۷۰ سال با «ریه آهنین» زندگی کرد
  • یک پژوهشگر شناخته شده موسیقی درگذشت/ مرگ در انزوا