Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد که امید است با دستور و اقدام سریع رئیس قوه قضاییه در زمینه بورس موجبات افزایش اعتماد مردم و جلوگیرى از تبدیل یک فرصت بسیار مهم و ارزشمند به یک تهدید، فراهم می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید مصطفی میرسلیم، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس طی نامه‌ای سرگشاده مهندس میرسلیم به رییس قوه قضائیه نوشت: با توجه به نارضایتى مردم از وضع بورس سؤالاتى مطرح است که عمدتاً متوجه دولت و تشکیلات بورس است و رسیدگى به آنها در قالب احقاق حقوق عمومى با پرچمى که جناب عالى بر افراشته اید میسر مى شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه  آمده است:

حجة الاسلام والمسلمین جناب آقاى حاج سید ابراهیم رئیسى دامت برکاته

رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام به استحضار مى رساند: 

با توجه به نارضایتى مردم از وضع بورس سؤالاتى مطرح است که عمدتا متوجه دولت و تشکیلات بورس است و رسیدگى به آنها در قالب احقاق حقوق عمومى با پرچمى که جناب عالى بر افراشته اید، ان شاءالله،  میسر مى شود: 

- چرا با توجه به پیش بینى استقبال مردم از سرمایه گذارى در بازار سهام، زیرساخت سخت افزارى و نرم افزارى بورس تهران بموقع تقویت نشده است تا این ضعف ساختارى به ابزارى براى براى اختلال و دستکارى در بازار سهام بدل نشود؟

- چرا سقف اعتبارات در کارگزارى از ٦٠٪ ‏به ١٠٪‏ تقلیل داده شد تا باعث کاهش قدرت خرید سهامداران شود؟

- چرا نسبت به مهار کردن شدت عرضه سهام اقدام بموقع نشد تا پدیده حباب و انحراف رخ ندهد؟ 

- چرا دولت با شیوه نامه خود نسبت به شناورى سهام شرکتهاى بزرگ و محقق کردن عدد ٢٥٪‏ ، باعث فروریختن بورس شده است؟

- چرا در مورد عرضه بلوکى سهام عدالت و عرضه خارج از ساعت ادارى ، دیر تصمیم گیرى شد و در نتیجه براثر بى تدبیرى و عرضه آبشارى سهام، اجازه برگشت بازار داده شد؟

- ناظران بورس با چه افرادى مراوده دارند و بر عملکرد مداخله جویانه و رفتار سلیقه اى آنها چه مراقبتى اعمال مى شود؟ 

- چرا در مورد واگذارى سهام هاى دولتى "دارا دوم" بموقع اقدام نشد تا اعتماد سرمایه گذاران زایل نشود؟

- چرا امروز دولت از بازار سرمایه با خریدهاى حقوقى و با استفاده از صندوق حمایت و توسعه بازار سهام، پشتیبانى نمى کند؟

امید است با دستور و اقدام سریع جناب عالى موجبات افزایش اعتماد مردم و جلوگیرى از تبدیل یک فرصت بسیار مهم و ارزشمند به یک تهدید ، فراهم شود. 

با تشکر

سید مصطفى میرسلیم

نماینده مردم شریف تهران، رى، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

و عضو ثابت کمیسیون اصل ٩٠

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت امور نظارتی بازار را به بازار واگذار کرد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان هرمزگان گفت: امسال دولت در قالب تفاهم‌نامه‌ای با بازار، اعتماد خود را نشان داد و امور نظارتی بازار را به بازار واگذار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عبدالرضا پیروی‌منش اظهار داشت: در طرح نظارتی امسال از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کردیم تا بر کالا و خدماتی که مورد نیاز شهروندان است، به نحو احسنت نظارت داشته باشیم.

وی بیان داشت: امسال دولت در قالب تفاهم‌نامه‌ای با بازار، اعتماد خود را نشان داد و امور نظارتی بازار را به بازار واگذار کرد.

پیروی منش ضمن اشاره به مانور نظارتی بر بازار توسط اتاق اصناف مرکز استان اظهار داشت: استان هرمزگان عملا این اقدام را به صورت فیزیکی انجام داد و بازار تحت عنوان مانور نظارتی بر عوامل و شبکه خودشان نظارت را به صورت ویژه آغاز کردند و به اعتماد دولت عملا پاسخ دادند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان افزود: واحدهای صنفی اندکی که نسبت به این اعتماد تمکین نمی‌کنند قطعا توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با آنها برخورد خواهد شد و طی تشکیل پرونده، آنها را برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: 100 نفر بازرس اتاق اصناف در این طرح نظارتی استان فعالیت می‌کنند.

در ادامه رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان اظهار داشت: با اعتماد دولت به بازار، با در نظر گرفتن وظایف ذاتی خودمان، نظارت را بر اقلام پرمصرف این ماه منجمله خشکبار و شیرینی، زولبیا وبامیه، پوشاک، کیف و کفش ، کالاهای اساسی و ... آغاز کردیم.

علی باصره ضمن اعلام فعالیت بازرسی توسط بازرسان اتاق اصناف افزود: بازرسی از سطح بازار را ما به صورت مستمر داشته ایم ولی در حال حاضر با توجه به طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 به صورت ویژه توسط اتحادیه ها و بازرسان اتاق اصناف بر بازار نظارت می کنیم.

وی بیان داشت: در کنار بازرسان اتاق اصناف ، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز بر بازار نظارت دارند.

شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و .... موارد را به سامانه 124 گزارش نمایند تا در اسرع وقت توسط بازرسان پیگیری شود.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • رشد چشمگیر بورس حُسن ختام سال ۱۴۰۲ بازار سهام
  • دولت امور نظارتی بازار را به بازار واگذار کرد
  • عرضه گوشت ۲۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومانی | چرا همچنان صف تشکیل می‌شود؟
  • عرضه گوشت ۲۰۰ تا ۳۷۰ هزار تومانی در میادین و فروشگاه‌ها/ چرا همچنان صف تشکیل می‌شود؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • ورود سامانه بارشی جدید از فردا در استان قزوین
  • محرک‌های شاخص ۳‌میلیونی
  • نگاهی به سرخابی‌ها در ایران و جهان
  • افت ۱۵۱۷ واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص کل بورس به زیر دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رفت