Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@11:48:18 GMT

آمادگی لوکاشنکو برای کناره گیری از قدرت

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۲۸۳۳

آمادگی لوکاشنکو برای کناره گیری از قدرت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک،  «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، امروز جمعه اعلام کرد که هم زمان با تصویب قانون اساسی جدید ، از مقام خود کناره‌گیری می‌کند.

رئیس جمهوری بلاروس خاطرنشان کرد که هرگز اجازه نمی دهد که با قانون اساسی جدید کسی اعمال جعل کند یا انتخاباتی را  که مطابق قانون اساسی جدید برگزار شود،جعل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لوکاشنکو اول آبان ماه هم در دیدار با مخالفانش در زندان، وعده داد که بار دیگر برای پست ریاست‌جمهوری نامزد نشود.

بلاروس از مردادماه سال جاری و بعد از انتخابات ریاست جمهوری  صحنه اعتراضات ضد دولتی است.
 

کد خبر 5081885

منبع: مهر

کلیدواژه: الکساندر لوکاشنکو بلاروس کناره گیری ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی عراق جو بایدن فلسطین سوریه محمد بن سلمان دونالد ترامپ نتانیاهو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ویروس کرونا افغانستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: انتخابات ریاست جمهوری روسیه شفاف بود

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، ولادیمیر پوتین پس از اعلام نتایج اولیه شمارش آرا و پیشتازی قاطع در انتخابات ریاست جمهور این کشور، در جمع خبرنگاران افزود: ما مثل یک خانواده واحد هستیم و این موضوع بسیار مهمی است. نتایج انتخابات بیانگر اعتماد ملت به رهبری خود است و امیدوارم نتایج انتخابات به ساختن کشور قدرتمندتر منجر شود.

وی اضافه کرد: روسیه باید قویتر و مؤثرتر باشد و من از اجرای تمام برنامه‌ها و محقق ساختن تمام اهدافی که برای خود تعیین کرده ایم، اطمینان دارم. ما باید نیرو‌های مسلح خود را تقویت و حمایت کنیم و تمام مأمویت‌های مرتبط با عملیات ویژه نظامی در اوکراین را به سرانجام برسانیم.

پوتین در واکنش به سؤالی درباره شهروندان روس که در صف ارتش اوکراین می‌جنگند، گفت: چهار گروه متشکل از ۲۵۰۰ نفر از روس‌ها با اوکراین همکاری می‌کنند که تا کنون حدود ۸۰۰ نیروی خود را در جنگ از دست داده اند و ما تا کنون ۲۵ تانک و ده‌ها خودرو نظامی این گروه‌ها را منهدم کرده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روابط روسیه با چین در سایه رشد منافع مشترک بین دو کشور افزایش خواهد یافت, افزود: از تقویت روابط با چین اطمینان داریم و این مسأله به نفع منافع دو ملت است.

رئیس جمهور روسیه همچنین در واکنش به پیشنهاد فرانسه برای آتش بس در جنگ اوکراین هنگام برگزاری المپیک گفت: ما برای مذاکره و رایزنی در این خصوص آمادگی داریم، هر چند در مسیر تحقق منافع روسیه اقدام می‌کنیم.

پوتین تأکید کرد: نمی‌توان در دموکراسی روسیه شک کرد، این در حالی است که آمریکا از دستگاه قضایی برای تأثیر بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه در غرب و آمریکا دموکراسی وجود ندارد, گفت: آمادگی داریم تجربه انتخاباتی روسیه را با کسانی که تمایل دارند از دموکراسی ما استفاده کنند، به اشتراک بگذاریم.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه رأی گیری الکترونیکی در روسیه بر خلاف رأی گیری از طریق پُست در آمریکا، شفاف و عینی بود, گفت: غرب وارد جنگ مسلحانه با روسیه شده و طبیعی است که از نتایج انتخابات انتقاد و برای خدشه دار کردن آن تلاش کند.

پوتین در واکنش به حملات اخیر اوکراین به خاک روسیه افزود: بعید نیست محبور شویم منطقه ای حائل و یک کمربند امنیتی در سرزمین های تحت سیطره کی یف ایجاد کنیم که عبور از آن سخت باشد.

وی همچنین گفت: مرگ ناوالنی یک رویداد غم انگیز است و ما برای آزادی او به عنوان بخشی از مبادله با برخی از افراد زندانی در کشورهای غربی آمادگی داشتیم.

پوتین درباره احتمال درگیری گسترده با ناتو در اوکراین تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی جهان، احتمال هر چیزی وجود دارد ولی این درگیری دنیا را در آستانه جنگ جهانی سوم قرار خواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لوکاشنکو: نتیجه انتخابات روسیه پیام روشنی به مداخله‌های غرب بود
  • پوتین: کاخ سفید از تمام منابعش برای سرکوب ترامپ استفاده می‌کند
  • پوتین: انتخابات ریاست جمهوری روسیه شفاف بود
  • سازمان همکاری شانگهای: انتخابات روسیه منصفانه و مستقل خواهد بود
  • رئیس المپیک روسیه: بازی‌های تابستانی پاریس را تحریم نمی‌کنیم
  • آیا پوتین بر مسند قدرت باقی می‌ماند؟
  • شکستی دیگر برای آمریکا در آفریقا؛ حضور نظامی در نیجر غیرقانونی اعلام شد
  • اراده مبارزه با فساد در جمهوری اسلامی همیشه وجود داشته است | باید به مبارزه سازمان‌یافته با فساد برسیم
  • ثبات قیمت‌ها با اجرای طرح کالابرگ؟!
  • نظر دولت درباره حقوق ۱۴۰۳ کارگران؛ با کالابرگ به قدرت خرید توجه کردیم | دستمزد با چه روشی تعیین می‌شود؟