Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه مجازی در سی‌ونهمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد، بسیج را تضمین حاکمیت اسلام بر سراسر جهان دانست و گفت: امام راحل می‌دانستند که جریان‌های استکبار و کفر، با این نظام و انقلاب دشمنی خواهند کرد لذا دوام این انقلاب و نظام را در حضور مردم بسیجی در صحنه می‌دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهد با اشاره به توپ بستن حرم توسط دولت استکباری روس تزار، بیان کرد: غیر از روس، رضاخان در کشتار مردم در مسجد گوهرشاد و محمدرضا در سال ۵۷ حرم را مورد تعرض قرار دادند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی ما با هیچ موازنه قدرتی قابل ارزیابی نیست، اظهار کرد: امکانات تسلیحاتی قابل توجهی داریم اما در برابر دشمن این امکانات، دستگاه‌ها و تجهیزات تسلیحاتی ما بازدارنده نیست بلکه، بازدارنده اصلی، بسیج هست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار  کرد: اگر دشمن در موازنه قدرت و ارزیابی اقدام به حرکت نظامی بکند، ممکن است در تسلیحات و تجهیزات موازنه قدرت داشته باشند اما در نیروی انسانی، هیچ قدرتی در دنیا توان موازنه قدرت با کشور و جامعه انقلابی ما را ندارد چون نیروی انسانی ما با وجود بسیج، یک نیروی نامحدود است.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی در آمریکا از توطئه علیه ما کوتاه نیامد، افزود: در آمریکا بین جمهوری‌خواه و دموکرات تفاوتی نیست چ هر دو جناح از هیچ شگرد، شیطنت نابکارانه و توطئه شیطانی علیه ما کوتاه نیامدند، پس چطور ممکن است آدم عاقل امروز فکر کند حل مشکلات کشور ما در دست یک دولت دموکرات است؟

عضو مجلس خبرگان رهبری شرایط سخت اقتصادی در کشور را نتیجه جریان مذاکره چند ساله با آمریکا و اروپا برای لغو تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: آمریکا نه تنها یک تحریم را هم لغو نکردند بلکه ده‌ها تحریم نیز بر تحریم‌ها افزود.

وی، راهبرد امروز کشور را مقاومت و بی‌اثر کردن تحریم‌ها دانست و خطاب به مردم اظهار کرد: گول یک عده کاسب‌کار سیاسی را در این کشور نخورید، تا به امروز خیلی شما را فریب دادند که بیایند بر مقدرات سیاسی کشور و نظام و انقلاب شما مسلط شوند، البته نتیجه سلطه‌شان را هم دارید می‌بینید.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: زمانی در این کشور ضرر کردیم که به رهنمودهای رهبری عمل نکردیم و راهبرد ایشان را زیر پا گذاشتیم. الان راهبرد رهبری این است که به جای رفتن به سراغ لغو تحریم‌ها آن‌هم به‌وسیله دشمن قسم خورده خودمان، به سراغ مقاومت، غلبه و بی‌اثر کردن تحریم‌ها برویم تا پیروز شویم؛ نباید این راهبرد رهبری را از دست دهیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز کشور و نظام ما به‌عنوان اول قدرتمند منطقه بر تمام مقدرات سیاسی منطقه حاکم است، ابراز کرد: با وجود همه مشکلات و سختی‌هایی که در درون جامعه ما از نظر جریان‌های اقتصادی و مقاومتی هست، اما اقتدار ما در منطقه، اقتدار اول است؛ اقتداری که تثبیت شده است و قابل تغییر نیست.

منبع: الف

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین زدایی راهبرد سیاست خارجی آمریکا

به گزارش رخبرگزاری صداوسیما ، شبکه خبر در برنامه  جهان امروز 
با محسن کشوریان ،کارشناس شرق آسیا موضوع انگیزه‌های آمریکا از محدود کردن تیک تاک را بررسی کرد.
سوال: نکته‌ی جالبی که درتلاش آمریکایی‌ها برای محدود کردن تیک تاک بعنوان یک سکوی خارجی وجود دارد جنبه‌ی رقابت‌های بین آمریکا و چین است آمریکایی که قبلا همه سکو‌های اصلی اینترنت و فضای دیجیتال را در اختیار داشت، اما حالا برای حفظ سلطه‌ی مطلق خودش دچار چالش شده، رقابت بین آمریکا و چین چطور در طول این سال‌ها پیشرفته که حالا در نهایت چنین نمود‌هایی پیدا کرده است؟
کشوریان: برای این که در واقع محدودیت تیک تاک در آمریکا را تحلیل بکنیم ابتدا باید برگردیم  به یک چارچوب تاریخی،  اگر برگردیم به دهه‌ی ۱۹۸۰ که در حقیقت رهبر عالی مقام چین وارد عرصه‌ی قدرت شد، سیاست در‌های باز اقتصادی و در حقیقت حضور در نظم جهانی لیبرال را در پیش گرفت که  آمریکا هم نحوه‌ی سیاست خارجی آن را متناسب با این سیاست‌های چین تنظیم کرد که سیاست آمریکا در این بازه زمانی یعنی دهه‌ی ۱۹۸۰ به بعد بر اساس تعامل و رقابت با چین تنظیم شده بود و این روند ادامه داشت تا دهه اول هزاره سوم یعنی تا سال ۲۰۱۰ تقریبا و پس از این سیاست آمریکا نسبت به چین در دوره‌ی اوباما سیاست خارجی خود را دوباره بازتنظیم کرد و تمرکز بر چین را افزایش داد. این سیاست آمریکا در چارچوب راهبرد و استراتژی چرخش به آسیا تعریف می‌شد که تمرکز بر چین بعنوان اولویت اصلی و اولیه آمریکا مطرح شده بود و از این پس بود که آن سیاست تعامل و همکاری که آمریکا با چین مدنظر قرار داده بود از دهه‌ی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۰ تغییر و بازتعریفی شد و خود آمریکایی‌ها هم از آن سیاست تحت عنوان بازموازن هم نام می‌برند، سیاست بازموازن صحبتش این است که ما باید دوباره برگردیم به شرق آسیا و در مقابل چین موازنه جدیدی ایجاد کنیم. حالا در چارچوب این سیاست، آمریکا اقدام به کنش‌های عملیاتی برای محدودسازی چین کرد که این در ابعاد مختلف خود را نشان داده است یکی از ابعادی که نشان داده است ائتلاف‌های امنیتی بود.

سوال: پس مجموع فرمایشات شما را بخواهیم جمع بندی بکنیم این است که آمریکا دارد از سیاست مهار چین استفاده می‌کند و این اقدام هم مصداقی از آن سیاست است.
کشوریان: بله ، تیک تاک دقیقا در همین چارچوب و در ادامه سیاست‌های محدودساز  آمریکا مطرح شده است.
سوال: فکر می‌کنید در ادامه چه اتفاقی برای تیک تاک بیفتد و همین طور در سایر زمینه‌های رقابتی بین آمریکا و چین ایا دست زدن آمریکا به اقدامات سلبی و محدود کننده در قبال تیک تاک موردی بوده یا در ادامه شاهد موارد بیشتری از این دست خواهیم بود؟
کشوریان: با توجه به روند‌های موجود و سیاست‌هایی که آمریکا در ادامه سیاست مهار و ذیل آن اتخاذ کرده از جمله سیاست جداسازی از چین ، انفصال از چین که در قالب‌های دیگر هم مطرح شده تحت عنوان چین زدایی، برآورد این است که آمریکا گام بعدی که برخواهد داشت این خواهد بود که به سمت همکاری با شرکای لیبرال با دولت‌های همسو در نظام جهانی حرکت خواهد کرد که آنها را با خودش علیه چین همراه کند علیه اقداماتی که اقدامات محدودساز در حوزه تیک تاک است یعنی این را به همکارانش و شرکایش و به دوستانش انتقال بدهد که تحت عنوان دوست سپاری در نظام بین الملل ما می‌شناسیم، یک گام دیگر که  آمریکا برخواهد داشت این است که این هم قبلا در حوزه‌ی سرمایه گذاری در حوزه‌ی تحریم طرف‌های گمرکی ، تحریم هوآوی و گام‌های متعددی برداشته شده از سوی آمریکا و پیش بینی می‌شود این گام‌های محدود کننده علیه چین نیز ادامه داشته باشد، مثلا یکی از گام‌هایی که می‌تواند ادامه داشته باشد در آینده، حوزه‌ی مواد معدنی می‌تواند باشد، حوزه‌های مواد غذایی می‌تواند باشد که اتفاقا صنایع غذایی  نقطه ضعف چین است یا یک حوزه‌ی مثلا خودرو‌های الکترونیکی باشد پس برآیند این است که یک چارچوبی شکل گرفته که آمریکا رفتار محدودساز دارد و در چارچوب این رفتار محدودساز اقداماتی را انجام داده، تیک تاک یکی از این اقدامات است، اولین اقدام نبوده و آخرین اقدام هم نخواهد بود و از این دست اقدامات در سیاست خارجی آمریکا وجود خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • رهبری یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت ایران است
  • ۵ نکته رازآمیز درباره خطرناک‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان که نیروی هوایی آمریکا از آن استفاده کند
  • علم‌الهدی : تهدید و تحریم اقتصادی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود
  • آیت‌الله علم‌الهدی توضیح می‌دهد؛ چرا تحریم اقتصادی و تهدید ‌نظامی در ملت ایران اثرگذار نخواهد بود؟
  • توان تولید ۳۲ میلیارد بشکه نفت در میدان نفتی آزادگان
  • چین زدایی راهبرد سیاست خارجی آمریکا
  • در سلامت اقتصادی و مبارزه با پولشویی راهبرد عملیاتی داریم
  • راهبرد وحدت میدان‌ها چگونه به تل‌آویو آسیب زد؟
  • راهبرد «وحدت میدان‌ها» چگونه به تل‌آویو آسیب زد؟
  • شکست پروژه تحریم انتخابات و دریچه‌های گشوده‌شده برای ادامه مبارزه