Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه در پیامی تحت عنوان پیام آدینه به مسائل سیاسی و نکات مهم روز پرداخته است.

پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹ که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته در ادامه آمده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»
یکی از مهمترین تکالیف اسلامی «مراعات حقوق دیگران» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقوق بر دو قسم است:
۱. حق الله، مانند: نماز روزه و صبر در مصائب.

امیرمومنان امام علی بن ابی طالب علیه السلام درباره «حق الله» فرموده است:
(جَعَلَ {الله} حقَّهُ علی العِبادِ أنْ یُطیعوهُ، و جَعلَ جَزاءهُم علَیهِ مُضاعَفَةَ الثَّوابِ تَفَضُّلاً مِنهُ)
«خداوند حق خود را بر بندگان اینگونه قرار داد که فرمان او ببرند و در مقابل برای آنان پاداش چند برابر قرارداده است.»
۲. حق الناس، مانند: پرداخت حقوق مالی دیگران و عدم پایمالی آن ، حفظ آبرو.
امام صادق علیه السلام درباره «حق مؤمن» چنین فرموده است:
(مَنْ عَظَّمَ دِینَ اللَّهِ عَظَّمَ حَقَّ إِخْوَانِهِ وَ مَنِ اسْتَخَفَّ بِدِینِهِ اسْتَخَفَّ بِإِخْوَانِهِ)
«هر که دین خداوند را اهمیت دهد حق برادران دینی خود را بزرگ می پندارد و حفظ می کند و هر که دین خدا را کوچک بپندارد و اهمیت ندهد حقوق برادران خود را اهمیت نمی دهد و حفظ نمی کند.»
و همچنین آن امام همام(علیه السلام) فرموده است:
(ما عُبِدَ اللهُ بِشیءٍ اَفضلَ مِن اداءِ حَقِّ المُؤمِنِ)
«با هیچ عبادتی همچون ادای حق مؤمن عبادت خداوند نمی شود»
در این جمعه چند موضوع به محضر مبارک مردم عزیز بوشهر تقدیم می‌دارم:
۱. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه در دیدار با شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطالب مهمی ایراد فرمودند که لازم است مسئولان توجه ویژه به آن مطالب راهبردی نمایند. از اهم آن بیانات می توان به امور زیر اشاره کرد:
الف. چشم امید نباید به بیگانگان داشت و نمی شود به آنها اطمینان کرد. ما باید برنامه‌ریزی را طوری کنیم که گویا گشایشی از آنها صورت نمی‌گیرد. باید اتکا به توان داخلی داشت.
ب. آنچه ما کم داریم در عرصه اقتصاد نداشتن برنامه و راهکار نیست بلکه یک همت، شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری است.
۲. هفتم آذر روز نیروی دریایی را گرامی می داریم و به همه آن دریادلان و خانواده های محترم ایشان تبریک و تهنیت عرض می نمایم. نقش مهم نیروی دریایی بسیار حیاتی است. این نیروی راهبردی با توانمندی در صف و ستاد و خودکفایی در عرصه تولید تجهیزات پیشرفته نظامی و توانمندی علمی و عملیاتی پرسنل آن نیرو و شجاعت میدانی و داشتن ایمان و معنویت و اتکا به خداوند متعال و دارا بودن روحیه و رویه ولایتمداری و مقاومت در مقابل تجاوز بیگانگان مایه عظمت و اقتدار ایران اسلامی در ساختار دفاعی به ویژه دریایی گردیده است.
یاد و خاطره شهدا و امام شهدا به ویژه شهدای نیروی دریایی را گرامی می داریم.

۳. از تمامی مردم عزیز استان بوشهر به ویژه کسانی که کسب و کار خود را تعطیل کرده‌اند و همچنین مدافعان سلامت و کادر درمانی تشکر و قدردانی می نمایم و امیدوارم هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود.

از مسئولان محترم تقاضا می کنم درباره امور مالی تمامی کسانی که در این تعطیلی و قرنطینه شدن متحمل مشکلات مالی می‌شوند تدبیر مساعدت داشته باشند و در امر مالیات و سررسید پرداخت اقساط بانکی و دیگر امور و خدمات دولتی اقدامات لازم را اعمال نمایند.

۴. بار دیگر به مسئولان عرصه مدیریت و نظارت بر امور اقتصاد و معیشت مردم تذکر می دهم که در موضوع گرانی های افسار گسیخته با یک برنامه صحیح و نظارت و مدیریت کارآمد موجب رفع گرانی ها شوند. این حداقل توقع مردم عزیز از مسئولان است.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیه مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام و شهدا را گرامی می داریم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری نیروی دریایی شورای عالی بوشهر گراني کروناویروس تعطيلي همه باهم علیه کرونا استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از فرمانده بلندپایه ارتش در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزار ش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در مناطق سیل زده جنوب شرق کشور از روند خدمت رسانی نیروی دریایی راهبردی ارتش به مردم بازدید و ضمن گفت و گو با این عزیزان در خصوص مشکلات و رفع نیازهای اولیه ایشان تاکید کرد.

آنگونه که مهر روایت کرده، فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر حضور دریادلان نیروی دریایی ارتش تا رفع مشکلات مردم جنوب شرق از آمادگی یگان های لجستیکی و پروازی این نیرو هم چنین پخش مواد اولیه مورد نیاز در بین خانواده ها خبر داد و افزود: در روزهای آینده و لحظات سال تحویل در کنار مردم عزیز ایران عزیز خواهان دعای خیر این عزیزان هستیم و با تمام توان برای رفع مشکلات ایشان در منطقه حضور خواهیم داشت.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885516

دیگر خبرها

  • حضور امیر ایرانی بین مردم سیل‌زده دشتیاری
  • عکسی از فرمانده بلندپایه ارتش در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • حضور امیر ایرانی در جمع مردم سیل‌زده دشتیاری
  • حضور امیر ایرانی در بین مردم سیل زده دشتیاری
  • دستگاه‌ها برای حل مسائل با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند 
  • آیت‌الله موسوی خوئینی: آنهایی که به خاتمی می‌تازند، غافل هستند که خودشان ضرر می‌کنند؛ آنها باید بدانند که در امر حکمرانی، پیروزی سرانجام با اکثریّت است/ مدیران و حامیان وضع طاقت‌فرسای امروز، به جای سازوکارهای علمی و عقلانی، دین و مقدّسات را هزینه می‌کنند
  • عیدی مسئولان آبفای صومعه سرا به شهروندان این شهرستان
  • حجت الاسلام والمسلمین رفیعی: امید به خداوند باید همراه با تلاش و کوشش باشد
  • اسلام برای آبروی مردم ارزش قایل است
  • دو چهره شاخص مورد اعتماد امام چه کسانی بودند؟