Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- عصر امروز خبر ترور محسن فخری زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور در سایت رجا نیوز منتشر شد. ابتدا بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان اتمی خبر  ترور فخری زاده را تکذیب کرد. اما منابع امنیتی ساعتی بعد ترور محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی کشور را تایید کردند.

ترور محسن فخری زاده در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تروریست‌ها پیش از تیراندازی به سمت خودروی آقای فخری زاده، اقدام به انفجار یک خودروی دیگر کرده اند. هنوز خبر قطعی از منابع رسمی مبنی بر شهادت ایشان منتشر نشده است و برخی منابع هم می‌گویند که ایشان اکنون در اتاق عمل است. در جریان این درگیری تعداد دیگری از افراد هم کشته شدند که هویت آن‌ها هنوز معلوم نیست. گفته می‌شود برخی نزدیکان آقای فخری زاده هم همراه ایشان بوده اند.

فارس نیز به نقل از برخی منابع امنیتی نوشته است: محسن فخری زاده پس از تررو در بیمارستان تحت مداوا ست. 

اولین تصاویر از محل ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان

فرمانده سپاه انگشت اتهام را به سمت رژیم اسرائیل نشانه رفته است. سردار حسین سلامی با تایید ترور محسن فخری زاده نوشت: این ترورها واکنشی به کارهایی ایران علیه اسراییل، که اسراییل علنی نمی‌کند.

محسن فخری زاده تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.

توضیح نتانیاهو درباره محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای موشکی

رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

محسن فخری‌زاده مدت‌ها در لیست ترور موساد قرار داشت

در خبرهای اولیه اعلام شد؛ محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشور به همراه محافظ خود در ورودی شهر آبسرد مورد تهاجم انتحاری قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی فیلم‌ی از محل ترور محسن فخری‌زاده

همچنین اصابت شلیک مستقیم گلوله باعث آسیب شدید محسن فخری زاده شده و محافظ او نیز زخمی شده است. ساعتی بعد خبر شهادت محسن فخری زاده اعلام شد. 

اولین تصویر از صحنه ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند رده‌بالای هسته‌ای و نیروی ارشد سپاه واکنش سازمان انرژی اتمی به خبر ترور محسن فخری زاده

در واکنش به این خبر سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که برای هیچ یک از دانشمندان هسته‌ای کشورمان حادثه‌ای پیش نیامده است.

بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد که کلیه دانشمندان صنعت هسته ای کشور در سلامت کامل به سر می برند و برای هیچ کدام آنها حادثه ای پیش نیامده است.

واکنش فرمانده سپاه به ترور محسن فخری زاده

با وجود تکذیب سازمان انرژی اتمی فرمانده‌ کل سپاه، حسین سلامی، به ترور محسن فخری‌زاده واکنش نشان داده و آن را به اسراییل نسبت داده و گفته این ترورها واکنشی به کارهایی ایران علیه اسراییل، که اسراییل علنی نمی‌کند.

جزئیات ترور مسحن فخری زاده از دانشمندان هسته ای کشور

فارس نوشت: محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت. تلاش برای مداوای فخری زاده و سایر مجروحین ادامه دارد.

ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد. شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.

بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند. مشاهدات دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون محسن فخری زاده را تأیید می‌کند.

منابع امنیتی ترور فخری زاده را تایید کردند.

لازم به ذکر است اوایل سال ۱۳۹۷، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند، اما عملیات او موفق نبوده است.

در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آن‌ها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی ۲ سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ترور دانشمند هسته ای دانشمندان هسته ای کشور فخری زاده از دانشمندان ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای هسته ای ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: آژانس از عراق برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود حمایت می‌کند

گرچه خاورمیانه به پمپ بنزین بزرگ در جهان شهرت دارد، اما کشور‌های این منطقه نیز همانند سایر مناطق به دنبال دستیابی به منابع انرژی پاک هستند. انرژی هسته‌ای یکی از این منابع در دسترس است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) پس از دیدار با نخست وزیر عراق در بغداد اعلام کرد آژانس به این کشور برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود حمایت می‌کند. 

نعیم العبودی، وزیر آموزش عراق در این باره به رسانه‌ها گفت: ما در گفتگو با مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره چندین پروژه در عراق شامل ساخت یک راکتور هسته‌ای با مصارف صلح آمیز رایزنی کردیم. 

گروسی نیز در این باره اعلام کرد: همزمان با افزایش درخواست‌ها در میان کشور‌های منطقه از جمله کشور‌های حوزه خلیج فارس برای داشتن انرژی هسته‌ای صلح آمیز، یک تیم از متخصصان عراقی قرار است طی چند روز آینده به مقر آژانس در وین سفر کرده و طی این سفر یک نقشه راه برای برنامه صلح آمیز هسته‌ای این کشور ترسیم شود. 

وی خاطر نشان کرد: اکنون ما شاهد آن هستیم که کشور‌های خاورمیانه از جمله امارات متحده عربی و مصر دارای راکتور‌های هسته‌ای صلح آمیز هستند. عربستان سعودی به این سمت حرکت کرده و اکنون عراق باید شاهد این موضوع باشد.

عراق نخستین کشور در خاورمیانه بود که با کمک فرانسوی‌ها اقدام به ساخت ۳ راکتور هسته‌ای کرد. با این حال، ایران طی جنگ این راکتور‌ها را از بیم ساخت تسلیحات هسته‌ای از سوی دولت صدام بمباران کرد. نیروی هوایی اسراییل نیز طی عملیات اوسیراک در سال ۱۹۸۱ راکتور اصلی عراق در جنوب بغداد را هدف قرار داد. 

نیرو‌های آمریکایی نیز پس از حمله صدام به کویت، طی عملیاتی موسوم به طوفان صحرا در سال ۱۹۹۱، ۲ راکتور باقی مانده صدام حسین را نابود کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • در سایه پرچم سه رنگ، همراه اشک و لبخند
  • گروسی: آژانس از عراق برای توسعه برنامه هسته‌ای صلح آمیز خود حمایت می‌کند
  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • چین چهارمین سلاح قدرتمند خود را می‌سازد
  • «آقا نعمت» به پخش نوروزی شبکه مستند رسید
  • چین چهارمین سلاح قدرتمند خود را می‌سازد (+عکس)
  • پرورش مار پیتون به جای گاو و گوسفند!
  • (تصویر) چین چهارمین سلاح قدرتمند خود را می‌سازد
  • ناو هواپیمابر اتمی/ گام بلند چین برای به زیر کشیدن آمریکا
  • آمادگی ایران مقابل حوادث هسته‌ای چقدر است؟