Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد.

شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است. 

 

 

بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند.

 

 

لازم به ذکر است اوایل سال 1397، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

 

 

این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی 2 سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

بیانیه وزارت دفاع: شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در جریان عملیات تروریستی

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح، خودرو حامل محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها، آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند، پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشمند هسته ای محسن فخری زاده وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه

در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان که آخرین مورد آن حمله بزدلانه به سفارت کشورمان در دمشق بود، سایمون شرکلیف، نیکلا رش و هانس اودو موتسل سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران بامداد امروز به صورت جداگانه از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شدند.

به گزارش ایسنا، در این جلسات احضار ، مدیر کل غرب اروپا ضمن اشاره به سلسله اقدامات ضد بشری و مغایر حقوق و موازین بین المللی رژیم صهیونیستی، منتهی به حمله ناجوانمردانه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت جمعی از مستشاران نظامی کشورمان و غیرنظامیان سوریه گردید، اظهار داشت: اقدام شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی، در چارچوب اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به سلسله جنایات رژیم صهیونیستی، به ویژه حمله اخیر  به سفارت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این مقام وزارت خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و نیز حقوق بین‌الملل، برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور مصمم است.

مدیرکل غرب اروپا ضمن تقبیح رویکرد دوگانه سه کشور مورد نظر اروپایی درخصوص حمله هوایی رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک کشورمان و همزمان محکومیت اعمال حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران در دفاع مشروع علیه متجاوز وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، تصریح  کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقدامات سازنده و موثر خود نشان داده که همواره به دنبال جلوگیری از تشدید تنش از طریق بکارگیری ظرفیت های ممکن بوده است. با این وجود، در صورت ادامه ماجراجویی های رژیم صهیونیستی، در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده از زور، مقتدرانه از حاکمیت و امنیت و آرامش مردم خود دفاع خواهد کرد.

سفرای سه کشور اروپایی اظهار داشتند که مراتب را در اسرع وقت به پایتخت های خود منعکس خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرزند شهید فخری‌زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد
  • فرزند شهید فخری زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد
  • سفرای کدام کشورها به وزارت امور خارجه احضار شدند؟
  • واکنش همسر شهید دانشمند هسته‌ای به سیلی ایران به اسرائیل
  • احضار سفیران انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه
  • احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
  • احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت خارجه
  • رئیس سابق موساد: بهتر است پاسخی به حمله ایران ندهیم
  • واکنش همسر دانشمند هسته‌ای شهید به حملات تنبیهی سپاه
  • استقبال همسر دانشمند هسته‌ای شهید به حملات تنبیهی سپاه