Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم گفت: رویکرد بسیج رسانه تربیت نیروی رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و حفظ انسجام و نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در مأموریت‌های انقلابی و جهادی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در قم، مهدی تاجیک در نشست خبری در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان با تشریح فعالیت‌ها اظهار داشت: سازمان بسیج رسانه از سال 92 در استان‌های 30 گانه شکل‌گرفته و امروز در 31 استان فعال است که در قم نیز از همان زمان فعالیت را برای خدمت‌رسانی به‌عنوان تشکل فرهنگی برای اصحاب رسانه و خبر آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مأموریت بسیج تنها برای اهالی خبر نیست و جامعه مخاطب ما اهالی رسانه به صوت عام به‌ویژه در فضای مجازی است و بخش زیادی از جامعه را می‌توانیم پوشش دهیم ابراز کرد: در این راستا تعداد اهالی خبر، کانال‌های خبری، سایت‌ها و پایگاه‌های خبری بین 350 تا 400 نفر در قم فعال هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم تصریح کرد: در بسیج رسانه حدود 150 نفر از فعالان خبری را عضو بسیج داریم و60 نفر فعال‌تر هستند، همچنین دسته دوم شامل فعالان سایر رسانه‌هاست که تقریباً 100 نفر جمع شده‌اند و به‌طورکلی مجموع جامعه مخاطب خبری و غیر خبری 700 نفر فعال هستند.

وی با تأکید بر اینکه تقسیم‌بندی ساختار این سازمان مانند سایر اقشار بسیج براساس کانون‌هاست افزود: کانون نخست شامل خبرنگاران به نام شهید محمدمهدی شریفی فعال بوده و کانون دوم نیز مرتبط با فعالان فضای مجازی بوده و کانون سوم شامل فعالان تولیدات رسانه‌های تصویری است که گروه‌های مختلفی در تولید انیمیشن‌، کلیپ، نماهنگ و بازی سازی آنلاین فعالیت دارند.

تاجیک اضافه کرد: رویکرد بسیج رسانه تربیت نیروی رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی است و تنها دوره آموزشی برگزار نمی‌شود بلکه بیشتر از طریق ارتباط‌گیری و هماهنگی از نوع حمایت و ساختار سازی و در کنار هم قرار گرفتن اصحاب رسانه این فعالیت‌ها شکل می‌گیرد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت‌ها، ارائه خدمات فرهنگی است که در 9 ماه اخیر با توجه به درگیر شدن با کرونا، یک مقداری از فعالیت‌ها محدود شد، اما این خدمات انواع مختلفی دارد و همچنان ارائه می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم محور سوم رویکرد این سازمان را بحث حفظ انسجام و نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در مأموریت‌های انقلابی و جهادی دانست و گفت: دراین‌باره برنامه‌های مختلفی پیگیری می‌شود که مهم‌ترین آن نشست‌های دورهمی و هم‌اندیشی برای اصحاب رسانه است و سال 98 تعداد 4 جلسه مناسبتی و دو برنامه به مناسبت شهادت سردار سلیمانی برگزار شد.

وی در ادامه یادآور شد: جشنواره ابوذر منظم‌ترین و پرسابقه‌ترین جشنواره رسانه‌ای قم است که امسال ششمین دوره آن برگزار می‌شود و مانند دیگر جشنواره‌ها به‌صورت کشوری بوده که ابتدا در سطح استان برگزار می‌شود و دو ماه برای ارسال اثر فرصت دارد و بعد از داوری آثار برگزیده به کشوری معرفی می‌شود.

ایلام| وظیفه بسیج رسانه نهادینه‌سازی "مطالبه‌گری" و "امیدآفرینی" در جامعه استایلام| جریان‌سازی و تقویت روحیه انقلابی از وظایف بسیج رسانه است160 نفر از خبرنگاران استان قم عضو سازمان بسیج رسانه هستند

تاجیک عنوان کرد: در سال جاری موضوعات و محور‌های آثار در بخش اصلی شامل اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، تحقق عدالت اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، روایت ایثار و جهاد شهدا و رزمندگان استان قم، بحران کرونا و عقلانیت دینی و آسیب‌های اجتماعی و تجربه‌های موفق مقابله آن است.

وی برگزاری دوره آموزشی برای اصحاب رسانه را یکی دیگر از فعالیت‌ها ذکر کرد و افزود: سال قبل دو دوره خبرنگاری در رده‌های مختلف برگزار و خبرنگاران توانمند معرفی شدند تا از نیروهای جوان استفاده شود، برخی از دوره‌های تکمیلی در حوزه رسانه نیز در حال برگزاری است و قبل از ایام کرونا چند دوره فتوشاپ توسط کانون اندرزگو نیز برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان قم تصریح کرد: ازجمله برنامه‌های فرهنگی دیدار با خانواده معظم شهدا با حضور اصحاب رسانه است و در طول دو سال نیز دو مرحله مسابقات ورزشی در رشته تیراندازی برای خبرنگاران برگزار شد و امسال نیز در ایام دهه فجر مسابقه ورزشی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل گروه جهادی قاب خاکی به‌طور خودجوش در حمایت از مردم سیل‌زده در چند استان کشور یکی از رویدادهای مهم بود که نام این گروه جهادی در سازمان بسیج سازندگی نیز ثبت‌شده و تاکنون نیز چند مأموریت داشته و تولیدات محتوایی خوبی در جریان کرونا داشته‌اند.

تاجیک با بیان اینکه برنامه به وقت قم نیز یکی از تولیدات این گروه جهادی است که به‌صورت میدانی در بیمارستان‌ها برگزار شد و برخی از مسئولان را پای پاسخگویی آورد عنوان کرد: در کمک‌های مؤمنانه حرکت‌های زیادی انجام شد و با حضور اصحاب رسانه قرارگاه رسانه‌ای در ارشاد شکل گرفت و به‌صورت میدانی وارد شدند، ضمن اینکه آئین دهه محرم در هیئت هنرمندان برگزار و ضمن جمع‌آوری کمک‌هایی، سه بسته بهداشتی و دو بسته معیشتی بین اصحاب رسانه توزیع شد.

وی گفت: در طول این سال‌ها ظرفیتی به نام بسیج رسانه برای کمک به دیگر اقشار بسیجی پای کار آورده‌ایم تا در کنار بسیجیانی که نیاز به مشاوره و کارهای تخصصی تولیدی دارند باشند و بتوانند تولیدکننده محتوا باشند، این تلاش‌ها موجب تقویت روابط عمومی می‌شود و بچه‌های بسیج می‌توانند از رسانه بهترین استفاده را داشته باشند.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی اصحاب رسانه رسانه ای فعالیت ها برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟

فرمانده سپاه قدس استان گیلان گفت: سپاه و بسیج با برگزاری جشنواره "مدرسه عشق" به دنبال جبران خلأ تولید محتوا در زمینه فرهنگی و هنری در نبرد رسانه‌ای امروز هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سردار حمید دامغانی امروز در نشست خبری اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی "مدرسه عشق" با اشاره به اینکه دشمن به‌‌دنبال فروپاشی اقتصاد ایران است اظهار داشت: انتخاب شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط رهبری نشان‌دهنده اهمیت مشارکت مردمی در حل مشکلات اقتصادی و تاثیرگذاری آن در سایر حوزه‌هاست.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه خصوصی‌سازی نیز مقدمه‌ای در مشارکت مردمی است افزود: مشارکتِ همت، سرمایه و ابتکار مردم بسیار حائز اهمیت است و دولت نیز وظیفه دارد بسترسازی‌های لازم را برای ورود و مشارکت مردم فراهم کند تا جهش تولید و رشد اقتصاد رقم بخورد.

سردار دامغانی به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت رسانه در دنیای امروز اشاره و بیان کرد: یک رسانه قوی نقش به‌سزایی در عقب راندن دشمن دارد و در دنیای امروز کسانی‌ قوی هستند که از رسانه‌های قوی برخوردار باشند و یکی از شکست‌های راهبردی رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان نیز به‌خاطر کارکرد رسانه‌ای بود.

وی اهمیت ساختارهای رسانه‌ای، تولید محتوای مناسب در عصر حاضر، کشف استعدادها و ضرورت تلفیق تولیدات‌ رسانه با هنر را مورد تاکید قرار داد و افزود: یک رسانه نقش‌آفرین و قوی همواره در جهت تولید محتوای فرهنگی و هنری با کمی و کیفی مناسب و حجم و کیفیت مناسب تلاش خواهد کرد.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه سپاه و بسیج با برگزاری جشنواره "مدرسه عشق" به دنبال جبران خلأ تولید محتوا در زمینه فرهنگی و هنری در نبرد رسانه‌ای امروز هستند تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های متعدد رسانه‌‌ای و تولید محتوا در گیلان، میزبانی هفتمین جشنواره‌ ملی "مدرسه عشق" به این استان‌ داده شد.

سردار دامغانی ادامه داد: این جشنواره دارای 10 محور اصلی بوده که در ادامه "نبرد غزه و فلسطین" به عنوان محور یازدهم به جشنواره اضافه شده و تاکنون 75 هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی یکی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره را کثرت آثار ارسال شده دانست و با بیان اینکه این تعداد اثار نشان‌دهنده مردمی بودن این جشنواره است خاطرنشان کرد: ایمان به ظرفیت‌های مردمی در هر عرصه‌ای با تاثیرات فراوان و جهش بالا همراه خواهد بود و لذا مسئولان باید به ظرفیت‌های مردمی ایمان داشته باشند‌.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با تاکید بر ضرورت اعتماد داشتن به جوانان گفت: مسئولان کمیته‌ها در این دوره از جشنواره مدرسه عشق از جوانان دهه هشتادی هستند که برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام  دادند.

سردار دامغانی با اشاره به اینکه امامین انقلاب نیز با ایمان به ظرفیت‌های مردمی، انقلاب اسلامی را حفظ و به پیروزی رساندند و این ظرفیت امروز می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد افزود: "امید و ایمان" دو نکته مورد تاکید در سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بوده زیرا امیدآفرینی باعث ایجاد انگیزه برای حرکت مردمی خواهد شد بنابراین راهبرد رسانه‌ای ما نیز در کنار نقد منصفانه و تذکر دادن و بیان نکات مثبت باید امیدبخشی به جامعه و تلاش برای اتحاد و همبستگی ملی برای خدمت به منافع ملی باشد.

وی ضمن تبریک 29 فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی نشان داد که یک ارتش کاملا مکتبی با ویژگی‌های خاص انقلاب اسلامی است که وجه تمایز ارتش‌ِ ما با سایر ارتش‌های دنیا نیز بوده است.

انتهای پیام/612/.

دیگر خبرها

  • همایش جهانی بقیع مدفن امامان و اصحاب برگزار می شود
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • سرلشکر باقری: تراز جدیدی از اقتدار نیرو‌های مسلح به جهان نشان داده شد
  • برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند مرند
  • برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان مرند
  • رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است
  • معلمان باید دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش دهند
  • سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟
  • اعلام حمایت خانه مطبوعات و اصحاب رسانه همدان از عملیات وعده صادق
  • اقدامات ایران، نشانگر رویکرد مسئولانه به صلح جهانی