Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر از علاقه‌مندان به اخبار فناوری و دستگاه‌های مدرن هستید و امروز موفق به رصد اخبار سرویس فضای مجازی در حوزه‌ دریچه فناوری نشده‌اید، در ادامه لینک ۱۰ خبر پربازدید از نگاه کاربران را برای شما به نمایش گذاشته‌ایم.

جدیدترین دستگاه تصویربرداری از سر کودکان ساخته شد

با توجه به عدم امکان تصویربرداری از سر کودکان با MRI، دستگاهی جدید برای انجام این کار ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جذاب‌ترین تصاویر پس زمینه (۷ آذر)

تصاویر پس‌زمینه ۷ آذر برای لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه خود را از طریق صفحه دریچه فناوری باشگاه خبرنگاران جوان دریافت کنید.

کدام تلفن‌ها بیشتر در معرض سرقت هستند؟

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت بیمه Insurance to Go گوشی‌هایی که بیشتر در معرض خطر سرقت هستند مشخص شدند.

جزئیات بازی فیفا ۲۱ مشخص شد

عنوان پرطرفدار فیفا ۲۱ در تاریخ ۴ دسامبر با ویژگی‌ های جدیدی برای کنسول های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس عرضه می شود.

بازی Metro Exodus به کنسول های نسل بعد می آید

شرکت 4A Games عرضه عنوان پرطرفدار خود برای کنسول های پلی اسیتشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را تایید کرد.

سوبارو سدان جدید خود را معرفی کرد

شرکت سوبارو چندی پیش از سدان جدید خود با نام BRZ 2022 رونمایی کرد.

اولین تصویر منتشر شده از میان رده جدید Poco

با نزدیک شدن به زمان عرضه گوشی Poco M3 تصویر جدیدی از این گوشی منتشر شد.

دانلود VideoShow Pro: Video Editor 9.0.8rc – ویدئو ادیتور ویدئو شو

اگر می‌ خواهید با گوشی هوشمند خود ویدئو های جذاب و زیبا بسازید نرم افزار قدرتمند VideoShow 9.0.8rc را از دست ندهید.

دانلود WPS Office 13.0 – نرم افزار آفیس قدرتمند اندروید

نرم افزار WPS Office 13.0 یکی از برترین نرم افزارهای آفیس مربوط به اندروید است.

بروزرسانی‌های امنیتی اندروید ۱۲ از طریق گوگل پلی عرضه می‌شود

اطلاعات به دست آمده از گوگل از احتمال عرضه بروزرسانی‌های اندروید ۱۲ در فروشگاه گوگل پلی خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پربازدیدهای امروز پربازدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس

کمپانی مایکروسافت در دهم نوامبر ۲۰۲۰، یعنی سه سال قبل، برای اولین بار دو کنسول را هم‌زمان به بازار عرضه کرد. یکی از آن‌ها کنسول دیسک‌خور و گران‌تر یعنی ایکس باکس سری ایکس Xbox series X بود و دیگری کنسول تماما دیجیتال و ارزان‌تر یعنی ایکس باکس سری اس Xbox series S.

ایکس باکس سری اس سفید

این کنسول در واقع مخصوص آن‌هایی به بازار آمده که اهل جمع کردن دیسک‌های بازی نیستند و دل‌شان نمی‌خواهد بیش از حد برای خرید کنسول بازی پول بپردازند.

قیمت کنسول ایکس باکس سری اس ۲۹۹ دلار اعلام شد که تفاوت ۲۰۰ دلاری با کنسول برادر بزرگ‌تر خود یعنی ایکس باکس سری ایکس داشت. این تفاوت قیمت به‌قدری اثرگذار بود که باعث شد در طی این سه سال اخیر، کنسول ایکس باکس سری اس تقریبا فروش دوبرابری نسبت به غول سری ایکس داشته باشد.

سری اس یک کنسول کوچک‌ است که در واقع کوچک‌ترین کنسول بازی ساخت کمپانی مایکروسافت لقب دارد. ابعاد این کنسول فقط  ۲۷.۵ سانتی‌متر ارتفاع در ۱۵.۱ سانتی‌متر طول در ۶.۵ سانتی‌متر عرض است. این نشان می‌دهد که این کمپانی قصد داشته نظر عده خاصی از بازی‌دوستان را که به سایز و حجم اهمیت می‌دهند نیز به خرید کنسول‌های خود جلب کند.

وزن این کنسول کوچک تنها ۱.۹۳ کیلوگرم است. بدنه آن سفید‌رنگ است و یک محفظه دایره‌ای مشکی رنگ توری‌مانند نیز در وسط آن قرار گرفته تا هوای فن خنک‌کننده آن از آن‌جا خارج شود. این فن قدرت‌مند کاری می‌کند که کنسول‌تان به این راحتی‌ها داغ نشود.

قیمت و مشخصات سخت‌افزاری

برخی خیال می‌کنند که تفاوت قیمتی و ابعادی دو کنسول سری اس و سری ایکس به امکانات سخت‌افزاری درون آن‌ها بستگی دارد. ولی جالب است بدانید که تفاوت این دو کنسول از لحاظ سخت‌افزاری از زمین تا آسمان نیست.

لازم به ذکر است که ایکس باکس سری اس برخلاف سری ایکس توان اجرای بازی‌ها با کیفیت تصویری 4K و ۶۰ فریم در ثانیه را ندارد. بالاترین رزولوشنی که این کنسول برای اجرای بازی‌ها ارائه می‌دهد 1440p است؛ که البته قابلیت نمایش ۶۰ فریم بر ثانیه را هم دارد.

دیگر تفاوت کنسول سری اس با سری ایکس که به تفاوت قیمت آن‌ها ربط پیدا می‌کند، دیسک‌خور بودن‌شان است. ایکس باکس سری اس یک کنسول تمام دیجیتال All Digital است و درایور پخش‌کننده بلوری Blu-ray در آن به‌کار نرفته است. البته در این سه سال ثابت شده است که بسیاری از بازی‌دوستان به دیسک‌خور نبودن کنسول اهمیت نمی‌دهند و فروش دوبرابری آن نسبت به کنسول سری ایکس گواه بر این ادعا است.

جالب است بدانید پردازنده سی‌پی‌یو ایکس باکس سری اس هشت هسته‌ای AMD 8-core Zen 2 بوده و تا 3.6 GHz توان کلاک شدن دارد. این یعنی در مقایسه با کنسول‌های دیگر در بازار از لحاظ سی‌پی‌یو چیزی کم ندارد.

در کنسول‌ ایکس باکس سری اس ساختار گرافیکی AMD RDNA2 به‌کار رفته که در آن ۲۰ واحد محاسبه‌ای compute units قرار گرفته است. در مجموع قدرت گرافیکی این کنسول به ۴ ترافلاپ می‌رسد که برای اجرای بازی‌های روز، کافی است. هم‌چنین حافظه رم آن ۱۰ گیگابایت و حافظه هارد داخلی آن نیز ۵۰۰ گیگابایت است.

این کنسول از هارد درایو سولید استیت SSD برخوردار است که سرعت اجرای بازی‌ها را به‌شکل قابل توجهی بالا می‌برد. این نوع هاردها امکان توقف آنی Quick Resume را نیز برای پلیر فراهم می‌کند که به‌وسیله آن می‌توانیم بازی خود را آناً متوقف کنیم و بین بازی‌های دیگر سوئیچ شویم.

در مجموع می‌توان گفت تمام این موارد به قیمت ۲۹۹ دلاری آن می‌ارزد. در حال حاضر قیمت ایکس باکس اس سفید در ایران ۱۲,۹۸۰,۰۰۰ تومان است.

ایکس باکس سری اس مشکی

و اما برویم سراغ معرفی جدیدترین کنسول عرضه‌شده توسط کمپانی مایکروسافت!

تقریبا سه سال پس از عرضه دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس، این کمپانی آمریکایی یک کنسول به‌روزتر به‌ اسم ایکس باکس سری اس مشکی Xbox series S 1TB Black را با قیمت ۳۵۰ دلار روانه بازار کرد.

این کنسول که به ایکس باکس سری اس یک ترابایتی هم معروف است توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ چون بالاخره هر چه باشد، یک کنسول جدید است دیگر! همه می‌خواهند بدانند که این‌بار با چه کنسولی طرف هستند و درباره قیمت و ویژگی‌های سخت‌افزاری آن کنجکاو هستند.

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، کنسول تمام دیجیتال ایکس باکس سری اس فروش دوبرابری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود داشت. شاید به همین خاطر بوده که کمپانی مایکروسافت دوباره از همین نوع کنسول خود برای عرضه جدیدترین کنسولش الهام گرفته باشد.

ایکس باکس سری اس مشکی از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با سری اس ساده ندارد. همان ابعاد، همان وزن همان طراحی؛ فقط تماما به رنگ مشکی درآمده است. حتی دسته‌ داخل جعبه آن نیز تماما مشکی است.

البته باید بگوییم که کوچک بودن کنسول یکی از محاسن آن به‌شمار می‌رود و تعداد زیادی از پلیرها ترجیح می‌دهند که کنسول بازی‌شان جمع و جور باشد تا هم فضای کم‌تری را اشغال کند، هم جابه‌جا کردن آن ساده‌تر باشد.

ایکس باکس سری اس مشکی نسبت به سری اس اصلی (یا سفید) از نظر سخت‌افزاری هیچ تفاوتی ندارد، جز فضای هارد. همان‌طور که گفتیم سری اس سفید ۵۰۰ گیگابایت ظریفت داشت؛ ولی سری اس مشکی با دوبرابر ظرفیت یعنی ۱ ترابایت به بازار آمده است.

این افزایش ظرفیت هارد برای بازی‌دوستانی که از کنسول تمام دیجیتال استفاده می‌کنند خبر خوبی است؛ چون تعداد بازی‌هایی که می‌توانند دانلود و بر روی آن نصب کنند، دوبرابر خواهد شد. هم‌چنین مشخص است که رسانه‌های بیش‌تری را هم می‌توان بر روی هارد آن ذخیره کرد.

صحبت از رسانه شد! بد نیست که بدانید ایکس باکس سری اس مشکی قابلیت پخش فیلم‌های 4K را دارد؛ کاری که از نسخه سفید آن ساخته نبود. البته که به‌علت یک‌سان بودن سخت‌افزارشان، این کنسول هم‌چنان قادر به اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K نیست.

همان‌طور که گفتیم، تعداد طرفداران بازی‌های کلادی روز‌به‌روز بیش‌تر شده و این سیستم هر روز دارد بهتر و قوی‌تر از روز گذشته می‌شود. تعداد بازی‌هایی که در طی این سال‌ها به سرویس کلاد گیم‌پس مایکروسافت اضافه شده‌اند و هم‌چنین صف طولانی بازی‌دوستان برای دست‌رسی به بازی‌های کلادی، همگی نشان از قدرت بالای این سرویس دارد.

ایکس باکس سری اس مشکی بخریم یا نه؟

با این اوصاف خرید ایکس باکس سری اس مشکی به‌درد چه کسانی می‌خورد؟ وقتی هر دو کنسول سفید و مشکی دارای سخت‌افزار یک‌سانی هستند، چرا باید ایکس باکس سریز اس مشکی را بخریم؟ یعنی فقط صحبت بر سر فضای هارد است؟

پاسخ ساده است. این کنسول مخصوص آن‌هایی به بازار آمده که هنوز برای خرید ایکس باکس سری اس اقدام نکرده‌اند. یعنی دیگر لازم نیست ۳۰۰ دلار بابت خرید ایکس باکس سری اس سفید هزینه کنیم و به‌جای آن می‌توانیم با پرداخت ۵۰ دلار بیش‌تر به جدیدترین کنسول مایکروسافت برسیم و ۵۰۰ گیگابایت هم بیش‌تر گیرمان بیاید. برای خرید انواع کنسول و اکسسوری گیمینگ می توانید به فروشگاه های آنلاین همچون نخل مارکت مراجعه فرمایید.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی نوکیا مجیک مکس امروز (۳۰ فروردین) + قیمت و تاریخ عرضه
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس
  • تصاویر HMD Pulse لو رفت؛ موبایلی که باید نوکیا نام می‌گرفت
  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • در نمایندگی اشنایدر چه خدماتی ارائه می‌شود؟ معرفی نمایندگی و لیست خدمات
  • مهدی: امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ با تفاضل گل مشخص می‌شود