Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی، در پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم  
وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ
و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند به زودی آنان را راه می نماید و حالشان را نیکو می گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می دهد.
 
بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه ، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.  

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و  توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود. 

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.

در همین زمینه:

اولین تصویر از خودرو و محل ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان اولین ویدئو از محل ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان اولین تصویر از محل ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان در آبسرد ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان تایید شد | جزئیات ترور در آبسرد دماوند آخرین وضعیت همراهان شهید محسن فخری‌زاده تلاش پزشکان برای احیا جواب نداد | محسن فخری زاده به شهادت رسید تصاویر انتقال شهید فخری زاده به بیمارستان پس از ترور در آبسرد تروریست مسلح خودروی حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند نزدیکترین تصاویر به محل ترور و شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای اطلاعیه مهم وزارت دفاع درباره ترور و شهادت محسن فخری زاده یدئوی‌ تازه‌ از محل انفجار و ترور محسن فخری‌زاده کد خبر 568270 برچسب‌ها سرلشگر محمد باقری محسن فخری زاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سرلشگر محمد باقری محسن فخری زاده محسن فخری زاده دانشمند هسته ای دانشمند هسته ای کشورمان ترور محسن فخری زاده دفاعی کشور محل ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش در حاشیه مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید «محمدولی قرنی» اولین رئیس ستاد ارتش اظهار داشت: شهید قرنی اولین شهید ترور است؛ او کسی است که شخصیتی ویژه و مثال‌زدنی داشت.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه شهید قرنی در دوران حکومت پهلوی یکی از گزینه‌های نزدیک به دربار بود، افزود: در آن مقطعِ خدمتی، شهید قرنی متوجه شد که مسئولان دربار فساد زیادی دارند و لذا عَلم مبارزه با رژیم پهلوی را بلند کرد که در این مسیر دو بار به اتهام کودتا علیه رژیم طاغوت دستگیر و زندانی و سپس با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آزاد شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه شهید قرنی پس از پیروزی انقلاب از سوی امام راحل با درجه سرلشکری به عنوان رئیس ستاد ارتش منصوب شد، عنوان کرد: شهید قرنی فقط ۴۰ روز در این مسئولیت ایفای نقش کرد؛ اما در این مدت کوتاه ضمن انجام اقداماتی ارزشمند، مبارزات شدیدی با عوامل ضد انقلاب که به دنبال منحل کردن ارتش بودند، انجام داد.

وی تأکید کرد: هر کشوری نیاز به یک سپر دفاعی دارد و در آن مقطع زمانی، ارتش تنها سپر دفاعی کشور بود که اگر منحل می‌شد، کشور بدون سپر دفاعی باقی می‌ماند؛ لذا امام (ره) شهید قرنی را به این مسئولیت منصوب و در جلسات مختلف از این شهید دفاع کرد و اجازه نداد که آسیبی به ارتش وارد شود. این عمیق نگاه امام خمینی (ره) را نشان می‌دهد که ارتش را به عنوان سپر دفاعی کشور حفظ کرد.

دریادار سیاری با اشاره به فعالیت عناصر ضد انقلاب در اوایل پیروزی انقلاب در غرب کشور گفت: در آن مقطع، تفکرات بنی‌صدر خلاف خط مشی انقلاب اسلامی بود؛ ولی شهید قرنی در مقابل این تفکرات ایستادگی کرد و این موجب شد که بنی صدر شهید قرنی را از کار برکنار کند که در نهایت، این شهید استعفای خود را به امام (ره) تقدیم کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش انقلابی بودن و حرکت در مسیر انقلاب را نیازمند برخورداری از «بصیرت» دانست و با بیان اینکه شهید قرنی نمونه بارزی در این زمینه بود، اظهار داشت: شهید قرنی بصیرت داشت و نتیجه اقداماتش این بود که آسیبی به ارتش وارد نشود.

وی با بیان اینکه شخصیت شهید قرنی همچون شخصیت شهید صیاد شیرازی می‌تواند به عنوان الگو مورد بهره‌برداری قرار گیرد و خط فکری، اقدامات و رفتار آنها در دانشگاه‌ها تدریس شود، افزود: شهید قرنی نگاه و شناخت دقیقی داشت و بنی‌صدر و اطرافیان او را به خوبی می‌شناخت.

امیر سیاری اضافه کرد: پس از شهادت سپهبد قرنی به دست گروهک «فرقان»، امام خمینی (ره) فرمودند که این شهید را در جوار بارگاه حضرت معصومه (س) به خاک بسپارید که این موضوع عمق نگاه امام خمینی (ره) نسبت به جایگاه دین و انقلاب در ارتش را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با تأکید بر لزوم خودکفایی در حوزه دفاعی و نظامی، عنوان کرد: اصولاً در بحث نظامی‌گری تا جایی امکان دارد، باید انسان به توانمندی‌های خود متکی باشد. در زمان جنگ تحمیلی کارمان به جایی رسیده بود که گلوله توپ را جیره‌بندی کرده بودیم و توان تولید نداشتیم؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی به قدری تولید داریم که صادرات هم داریم.

وی در پایان درخصوص آمادگی ارتش برای مقابله با تهدیدات گفت: مأموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از تمامیت ارضی، حفظ استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. ارتش با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس از تجهیزات به‌روز و نیروی انسانی با بصیرت، مهارت‌دیده و متعهد برخوردار است و این آمادگی را داریم تا در هر جایی که هر مأموریتی ابلاغ شود، وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • آن چه از تهاجم ناکام آمریکایی‌ها بر پهنه کویر طبس باقی ماند
  • عملیات عمرانی بهسازی بزرگراه شهید باقری در منطقه ۸
  • اجرای عملیات بهسازی بزرگراه شهید باقری
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • اصابت ۵ موشک از ۷ موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا