Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@11:27:51 GMT

"داروهای گیاهی کرونا" اسماً مجوز گرفته‌اند!

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۳۸۹۶

به گزارش تسنیم؛ اواسط آبان ماه بود که مسئولان وزارت بهداشت از صدور مجوز تولید برای 4 داروی گیاهی موثر در درمان عوارض کرونا خبر دادند؛ قطعاً تحقق این امر ممکن نبود مگر با حمایت و پیگیریهای جناب آقای دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت از طب غنی ایرانی اما چنین داروهایی با وجود اخذ مجوز رسمی تولید، تا به امروز چقدر وارد پروتکلهای درمانی بیماران کرونایی شده است؟!

متاسفانه آن اندازه که مردم داروهایی مانند "رمدسیویر" که به گفته مسئولان بر روی بیماران کرونایی بی‌تاثیر است را می‌شناسند، هیچ شناختی از وجود داروی‌های گیاهی درمان کرونا که به آنها مجوز تولید داشته شده ندارند!

البته شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از این داروها به نام phr160 به بازار آمده و گفته می‌شود که در برخی داروخانه‌ها عرضه شده اما همین دارو نیز نه تنها به راحتی در دسترس مردم نیست بلکه هیچ تلاشی از سوی نظام سلامت کشور برای معرفی چنین داروهای گیاهی صورت نگرفته است و متاسفانه تا به امروز در پروتکلهای درمانی بیماران کرونایی نیز قرار نگرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آقای دکتر نمکی! لطفا بگویید مشکل کجاست؟

جالب اینکه حتی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در مواجهه با سؤالات متعدد خبرنگاران برای اعلام اسامی داروهای گیاهی که مجوز گرفته‌اند، حتی حاضر نمی‌شود اسامی این داروها را اعلام کند!

موضوع دیگر آن که این داروها فقط 4 طرح از 85 طرح تحقیقاتی در زمینه طب سنتی بودند که همه آن‌ها میتوانستند پروسه‌ی گرفتن مجوز را بگذرانند.

اگر نجات جان بیماران کرونایی برای نظام سلامت کشور مهم است، عقل حکم می‌کند که از هر راه و پیشنهادی که احتمال نجات جان بیماران از طریق آن می‌رود باید جدی گرفته شود.

البته اعطای مجوز به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند و مطالبه جامعه علمی و همینطور عموم مردم این است که این داروهای گیاهی نیز در پروتکلهای درمانی بیماران کرونایی قرار بگیرند و در دسترس مردم باشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بیماران کرونایی داروهای گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۳۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور

بابک شکارچی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی  که طب ایرانی میراث کشور ما است و در صورتی که درست به دنیا معرفی شود می‌تواند در کنار درمان، ارزآوری هم در کشور ما داشته باشد. 

وی در خصوص برگزاری اولین کنگره طب ایرانی در خرداد ماه توسط انجمن علمی طب سنتی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
 

شکارچی بر این باور است که از این آشفته بازاری که وجود دارد تنها سوداگرانی سود می‌برند که به اسم طب ایرانی، طب سنتی و اسامی عجیب و غریب خودشان را معرفی می‌کنند. در واقع این افراد هم نام طب سنتی را زیر سوال می‌برند و هم به شدت به سلامت مردم لطمه وارد می‌کنند. 

وی توضیح داد: ما باید برای شناساندن طب ایرانی به مردم دو کار را انجام دهیم که برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند یکی از این کار‌ها باشد چرا که خود جامعه پزشکی کشور با این طب بیشتر آشنا می‌شود این فقط نباید مختص به خود متخصصان طب ایرانی باشد بلکه باید در تمام کنگره‌هایی که در طول سال برگزار می‌شود یک پنل به طب ایرانی اختصاص پیدا کند تا این نوع طب به جامعه پزشکی بیشتر معرفی شود.

متخصص گوارش، متخصص خون و متخصص ریه و متخصص پوست و رشته‌های داخلی باید بدانند که این رشته که در حال حاضر در دانشگاه به صورت آکادمیک تدریس می‌شود و PHD تربیت می‌کند چگونه است. نکته اینجا است که خیلی از نقطه مطلوب برای معرفی طب ایرانی فاصله داریم و در واقع متخصصان این رشته این وظیفه را بر دوش دارند که این رشته را معرفی کنند. 

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور ادامه می‌دهد: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.

وی ادامه داد: اما بعد سومی هم داریم و آن اینکه در همه دنیا گروهی از مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و اتفاقا در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت که این موضوع مختص ماست یعنی اگر بخواهیم روی بحث توریست کار کنیم نمی‌توانیم به پای کشور‌هایی مانند فرانسه و ترکیه که بر روی زیر ساخت‌های گردشگری کار کرده اند برسیم، اما نکته اینجا است که ما طب ایرانی را داریم که مختص خود ما است و در صورتی که درست بر روی ان کار کنیم و مدیا تهیه کنیم و آن را در اختیار مردم در همه دنیا قرار دهیم می‌توانیم در جذب توریست موفق باشیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر