Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  بعدازظهر امروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند. این اقدام تروریستی واکنش مقامات و شخصیت های سیاسی کشور را در پی داشت.

جامعه جهانی تروریسم دولتی را محکوم کنند

محمد جواد ظریف وزیر خارجه به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره و با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: تروریست‌ها یک دانشمند برجسته ایرانی را ترور کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عمل بزدلانه (با نشانه‌های جدی نقش اسرائیلی‌ها) نشان دهنده جنگ افروزی جنایتکاران است.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد که ایران از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا می‌خواهد تا استانداردهای دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری نیز در واکنش به این ترور نوشت:  «سپند» یادگاری ماندگار و فخر آفرین است. نوآوری‌های پیشرفته دفاعی تداوم خواهد داشت.

قطار حرکت علمی کشور متوقف نخواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نوشت: خبر شهادت مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، دکتر محسن فخری‌زاده رضوان الله علیه، سخت و جانکاه بود. آنچه که امروز رخ داد، برگ دیگری از اسناد جنایت تروریسم دولتی است که رژیم منحوس صهیونیستی با افتخار خودش را پرچم‌دار آن می‌داند.

وی تصریح کرد: این ترور، نقشه دشمنان مردم ایران در جلوگیری از پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را برملا ساخت و بار دیگر ثابت کرد  که خونخواران صهیونیست و جنگ‌طلبان آمریکایی در مسیر ضربه زدن به پیشرفت کشور عزیزمان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

رستمی با بیان اینکه یقیناً قطار حرکت کشور به سمت پیشرفت و فتح قله‌های افتخار علمی، متوقف نخواهد شد، افزود: جوانان دانشمندی که همچون فخری‌زاده‌ها، علیمحمدی‌ها، رضایی‌نژادها، احمدی‌روشن‌ها و شهریاری‌ها در عرصه علم و دانش در حال فعالیت هستند، نخواهند گذاشت تا علم بر زمین بماند و به اذن الهی، این پرچم را بر قله افتخار نصب خواهند کرد.

برچسب‌ها تروریسم اسرائیل محسن فخری‌زاده ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم اسرائیل محسن فخری زاده ایالات متحده آمریکا تروریسم اسرائیل محسن فخری زاده ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس دانشگاه چمران اهواز

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در پیامی درگذشت دکتر عبدالکریم بهنیا؛ پیشکسوت علم قنات ایران و استاد بازنشسته دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز را تسلیت گفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، در پیام علی‌محمد آخوندعلی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهوازآمده است:

"انا لله و انا الیه راجعون

اطلاع از درگذشت استاد و همکار فرهیخته دانشکده مهندسی آب و محیط زیست، پیشکسوت علم قنات ایران، زنده یاد دکتر عبدالکریم بهنیا، موجب تاسف عمیق اینجانب شد.

این مرغک بی وفای دنیا

چیند چو دانه عمر ما را

 یک دانه ز ما زمین نماند

 از پیش و پس و زیر و بالا

 (ع. م. آ.)

فقدان این شخصیت علمی که همه حیات او صرف عرصه آموزش دانشجویان و دانش پژوهان رشته مهندسی و علوم  آب بود برای همه کسانی که با او آشنا و از او بهره گرفته‌اند، سخت و سنگین است.

این استاد فقید افزون بر آن‌ که معلمی دلسوز بود، انسانی خوش اخلاق‌، متواضع و فروتن بود.

تدریس دروس هواشناسی، منابع آب، هیدرولوژی آب‌های سطحی، زیرزمینی و قنات و انتشار آثار و فعالیت‌های پژوهشی او در مجلات و  نشریات داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مذکور و همچنین تألیفات وی در حوزه فرهنگی و اجتماعی از آثار ماندگار اوست.

اینک که او دنیای فانی را وداع و در جوار رحمت الهی آرام گرفته است از درگاهش برای او رضوان و مغفرت تمنا می‌نمایم، باشد که همه این فعالیت‌های ارزشمند در راه علم، دانش و فرهنگ ذخیره‌ای نیک برای آخرت ایشان باشد. امید است همه بازماندگان آن فقید سعید، دوستان و همکاران او در ذیل عنایات حق تعالی مشمول سلامتی و صبر و اجر  باشند.»

به گزارش تسنیم، عبدالکریم بهنیا متولد 1322 در شوشتر، آب‌شناس ایرانی و نویسنده کتاب سال ایران در علوم عملی در سال 1368 بود.

وی مدرک دکترای خود را در رشته هیدرولوژی آب‌های سطحی از دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا در سال 1357 دریافت کرد.

 بهنیا به واسطه کتاب‌ها و تحقیقاتش در زمینه قنات به عنوان پدر علم قنات ایران شناخته می‌شود.

پدر علم قنات ایران پنج‌شنبه؛ 30 فروردین‌ماه در تهران درگذشت.

برخی جوایز و افتخارات علمی دکتر بهنیا به این شرح است:

برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (هفتمین دوره) در علوم عملی در سال 1368 به دلیل تألیف کتاب قنات سازی و قنات داری  (از طرف رئیس جمهوری)

برنده جایزه پژوهشگر فعال در سال 1374 از طرف دانشگاه شهید چمران اهواز

لوح تقدیر به دلیل برنده شدن جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف دانشگاه شهید چمران در سال 1378

برنده جایزه تجلیل از فعالیت‌های تحقیقاتی (چاپ کتاب) در دو سال متوالی (سال‌های 1380 و 1381) از طرف دانشگاه شهید چمران اهواز در هفته پژوهش

تقدیر به دلیل سال‌ها تلاش و پایداری در عرضه فرهنگ و هنر از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1382

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • تشییع آخرین شهید حادثه ترویستی کرمان
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • پایان مقاومت ١١٠ روزه نوجوان مجروح حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان/محمدمهدی ١٢ ساله شهید شد
  • تصویر نوجوان شهید حادثه تروریستی ۱۳ دی کرمان | این نوجوان امروز به شهادت رسید | عکس
  • شهادت مجروح نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان به ۹۷ شهید رسید
  • پیام تسلیت رئیس دانشگاه چمران اهواز
  • سالن ورزشی شهید فخری‌زاده در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت