Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش خبری ۲۰:۳۰ با تشریح جزئیات نحوه شهادت محسن فخری زاده اظهار کرد: شهادت بزرگمرد و دانشمند دفاعی کشور، دکتر محسن فخری‌زاده را به فرماندهی معظم کل قوا و ملت ایران تسلیت می‌گویم. این شهید امروز در سفر به اطراف تهران مورد یک عملیات تروریستی قرار گرفت و تیم حفاظت او در این عملیات درگیر شدند و متاسفانه آقای فخری‌زاده زخم برداشتند و با شدت جراحات به بیمارستان منتقل شدند و البته دو نفر از همراهان ایشان هم مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی گفت: در این حادثه متاسفانه کار تیم پزشکی به نتیجه نرسید و ایشان به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: گزارشات که از تیم همراه ایشان و صحنه داریم، ابتدا خودروی حامل ایشان مورد تیراندازی قرار می‌گیرد و بعد از لحظاتی یک خودروی نیسان حامل مواد منفجره در فاصله ۱۵، ۲۰ متری خودروی آقای فخری زاده منفجر می‌شود و جمع این موادر جراحاتی را به ایشان وارد می‌کند و باعث شهادتشان می‌شود.

وزیر دفاع گفت: شهید فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی و دارای یک وجهه علمی و سابقه طولانی در نوآوری های دفاعی بود و شاگردان زیادی را هم تربیت کرد.

حاتمی با بیان اینکه کارهای ایشان در حوزه دفاعی بسیار بزرگ و پرثمر است، گفت: این شهید در صحنه مبارزه با کرونا یکی از پیشگامان بود. صنعت دفاعی در این موضوع کمک کرد. کیت تشخیص کرونا در مجموعه تحت مدیریت ایشان طراحی و ساخته شد. او یک عنصر موثر در نوآوری های دفاعی بود.

وی ادامه داد: اقدام امروز دشمن روشن است. دشمن، هرجایی که برای ملت ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود را هدف قرار خواهد داد و حوزه دفاع به عنوان یک حوزه کاملا موثر همواره مورد نظر و تهاجم دشمن بوده است.

کد خبر 5081977

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر حاتمی محسن فخری زاده وزارت دفاع مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف هفته بسیج محسن فخری زاده حسن روحانی ایالات متحده امریکا محمدجواد ظریف صحن مجلس ویروس کرونا هیئت دولت برجام حجت الاسلام حسن روحانی سعید خطیب زاده فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: پیکر‌های مطهر شش شهید دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در شهر تهران تشییع و تدفین شود. وی افزود: خاکسپاری پیکر مطهر شهدا در شهرک شهید خرازی، هوافضای سپاه، سازمان زندان‌ها، شهرک دریا و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و نمایشگاه نزاجا انجام خواهد شد. گفتنی است، پیکر شهدای گمنام از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تفحص، و در مناسبت‌های مختلف سال به ویژه ایام شهادت اهل بیت (ع) در مناطق مختلف کشور تشییع و تدفین می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • آغاز بررسی جزئیات تشکیل «سپند» در مجلس؛ سپند چیست؟
  • ۷ مصوبه مهم مجلس برای فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی سپند در دستورکار امروز مجلس