Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به رتبه نخست شهر خوی در تولید عسل در کشور، اظهار داشت: بیش از ۳ هزار نفر با ۴۵۰ هزار کلنی کندو در شهرستان خوی سالانه بیش از  ۱۲ هزار تن عسل تولید و به بازارهای داخلی و خارج از کشور روانه می‌کنند.

وی در ادامه بر تبدیل این شهرستان به عنوان قطب تولید فرآورده‌های عسل از جمله ژل رویال، زهر زنبور عسل، موم و بره موم تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر خوی در بسیاری از محصولات باغی و زراعی سطح استان و کشور در رتبه‌های نخست قرار دارد باید از این ظرفیت در راستای توسعه همه جانبه شهرستان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خوی با اشاره به وجود زیرساخت‌های لازم در شهرستان خوی برای صادرات محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: وجود مرز زمینی، ریلی و فرودگاه ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله عسل می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عسل خوی ارومیه محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، بر اساس اعلام حوزه نظارت گمرکات استان مازندران طی سال ۱۴۰۲ حجم صادرات فرآورده‌های لبنی از طریق گمرک آمل ساری از مرز ۸۵ هزار و ۴۴۶ تن گذشت

براساس این گزارش، ارزش فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران ۱۱۵ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۱۵۳ دلار بوده است.

۲۵ کشور شامل عراق، امارات متحده عربی، افغانستان روسیه، ژاپن، استرالیا، پاکستان و.. . کشور‌های مقصد فرآورده‌های لبنی صادر شده از گمرکات مازندران بودند.

این گزارش می‌افزاید میزان صادرات فرآورده‌های لبنی از کشور ۶۳۳هزار تن به ارزش بیش از ۵۵۳میلیون دلار بوده که سهم گمرکات مازندران از نطر وزنی ۱۲ درصد و ارزشی ۲۰ درصد از کل صادرات این فرآورده‌ها بوده است.

گمرکات مازندران رتبه نخست در ارزش و رتبه دو در وزن را در بین ۶۷ گمرک فعال کشور در صادرات لبنیات داراست.

این گزارش حاکیست فرآورده‌های لبنی مازندران شامل محصولاتی نظیر شیر، ماست، شیرخشک، دوغ، خامه، پنیر، آب‌پنیر، کره و.... می‌باشد

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان