Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:41:29 GMT

ترور فخری زاده در صدر اخبار روسیه

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۴۴۶۶

ترور فخری زاده در صدر اخبار روسیه

به گزارش خبرنگار ایرنا، خبرگزاری دولتی تاس روز جمعه به ترور فخری زاده اشاره کرد و نوشت:دسته محافظان فخری زاده با تروریست ها درگیر شد.

رسانه روسی یادآورشد که در شهر دماوند این دانشمند مورد سوقصد قرار گرفت.

خبرگزاری اینترفاکس تنها خبرگزاری غیردولتی روسیه که معمولا اخباری نسبتا طرفدار رژیم صهیونیستی  را منتشر می کند، نوشت: در ایران محسن فخری زاده دانشمند هسته ای را به قتل رساندند که به گفته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در برنامه هسته ای نظامی ایران شرکت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 رسانه روسی افزود: در منابع آزاد گفته شده است که فخری زاده در گذشته در بخش لجستیکی وزارت دفاع ایران مقام عالی داشت.آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار مصاحبه و گفت و گو با فخری زاده در مورد فعالیت های مرکز پژوهش های فیزیکی در دوره ریاست وی بر این مرکز شده بود.

رادیو اکومسکو با گرایش غربی سعی کرد دلیل ترور  فخری زاده را شرکت وی در برنامه هسته ای ایران جلوه دهد. 

رسانه روسی افزود: در جریان انفجار و تیراندازی احتمال وجود دارد سازمان دهندگان حمله به فخری زاده هم کشته شده باشند. 

شبکه تلویزیونی رن.ت.و روسیه نیز که تاحدودی گرایش ضدغربی دارد با اعلام خبر ترور فخری زاده به عنوان یک دانشمند هسته ای گفت که این دانشمند را در نزدیکی شهر دماوند مورد حمله قرار دادند و ممکن است در این حادثه چند نفر دیگر کشته شده باشند.

به گزارش این رسانه، چند سال پیش هم این دانشمند ایرانی مورد سوقصد قرار گرفت اما وی جان سالم بدر برده بود. 

چند رسانه روسی ازجمله تارنمای روسی لنتارو و روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس و کانال تلویزیونی لایف نیوز این خبر را منتشر کردند.

بعدازظهر امروز (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در بیانیه ای اقدام بزدلانه ترور شهید فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم  کرد.
در این بیانیه آمده است: قطعا اینگونه اقدام ها نه تنها خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به قله های علم و فن آوری ایجاد نخواهد کرد بلکه ملت غیور  ایران ثابت قدم تر از قبل به راه خود ادامه خواهد داد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا استانداردهای دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.

برچسب‌ها روسیه اسرائیل محسن فخری‌زاده محمد جواد ظریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اسرائیل محسن فخری زاده محمد جواد ظریف روسیه اسرائیل محسن فخری زاده محمد جواد ظریف اخبار کنکور رسانه روسی فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش همسر دانشمند هسته‌ای شهید به حملات تنبیهی سپاه

شهره پیرانی همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد، از دانشمندان هسته‌ای ایران حمله شب گذشته ایران در پاسخ به تجاوز این رژیم به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق را ستود و با انتشار استوری در اینستاگرامش نوشت:

اندازه تمام لحظات رفتن داریوش در تمام این دوازده سال و ... منتظر این اخبار بودم

به خون‌های بی‌گناه ریخته‌تان سوگند که ما بی‌گناهیم

دیگر خبرها

  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • گفت‌وگوی خدمه روسی کشتی توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • گفت‌وگوی خدمه روسی شناور توقیف شده اسرائیلی با خانواده‌اش
  • فرزند شهید فخری‌زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد
  • فرزند شهید فخری زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد
  • واکنش همسر شهید دانشمند هسته‌ای به سیلی ایران به اسرائیل
  • نشست مشترک سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • واکنش همسر دانشمند هسته‌ای شهید به حملات تنبیهی سپاه