Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم اتریش و رئیس کمیسیون اروپایی در کنفرانسی ویدئویی از آغاز قریب الوقوع واکسیسناسیون علیه کرونا خبر داده و آینده مبارزه با ویروس کرونا را روشن دانستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ"، "اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی و "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش با توجه به تایید قریب الوقوع واکسن های کرونا در اتحادیه اروپا چراغ در پایان تونل مبارزه با بحران کرونا را روشن ارزیابی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"فون در لاین" اعلام کرد که اتحادیه اروپا حدود دو میلیارد دوز واکسن کرونا خواهد داشت. به گفته وی اتریش بیش از نیاز خود و حدود 2 درصد از دوزهای واکسن های این اتحادیه را دریافت خواهد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سباستین کورتس هم اعلام کرد که هدف اتریش این است که تا تابستان 2021 دوباره بتواند به شرایط نرمال باز گردد. وی از رئیس کمیسیون اروپایی بابت اقداماتش در دوران بحران کرونا تشکر کرد.

فون در لاین اعلام کرد که اولین واکسیناسیون در اروپا احتمالا دردسامبر آغاز خواهد شد. صدر اعظم اتریش هم ابراز امیدواری کرد که در این کشور هم اولین گروه ها در ژانویه واکسینه شوند. وی کادر بهداشت و درمان، افراد مسن و بویژه افراد آسیب دیده از این بحران را از اولویت ها برای دریافت واکسن کرونا نامید.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی ابراز امیدواری کرد که با شروع واکسیسناسیون کشور به صورت گام به گام به وضعیت نرمال بازگردد. کورتس ابراز امیدواری کرد که تا تابستان بخش قابل توجهی از مردم علیه کرونا واکسینه شوند.

حدود 50 درصد مبتلایان به کرونا سالمند هستندکرونا در اروپا|از قرنطینه مجدد وزیر اقتصاد آلمان تا ابراز تردید فرانسه درباره امکان بازگشت به زندگی نرمال با واکسن

فون در لاین هم با تاکید بر اینکه اروپا هنوز در مرحله دشواری قرار دارد در عین حال اعلام کرد: ما می دانیم که می توانیم این ویروس را شکست دهیم.

صدر اعظم اتریش همچنان از مردم استقامت و پایداری در شرایط موجود را درخواست کرده و چند ماه آینده را همراه با محدودیت ها و قواعد سخت برای مهار کرونا دانست. وی ابراز اطمینان کرد که در اروپا و اتریش تنها یک واکسن با ایمنی صد در صدی تایید شود.

صدر اعظم اتریش همچنین کمیسیون اروپایی را بابت اقدام به تهیه واکسن های بیشتر برای تامین و حمایت از همسایگان اروپایی در این راستا تمجید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا رئیس کمیسیون اروپا کمیسیون اروپایی صدر اعظم اتریش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال‌تایمز: اروپا، اوکراین را ناامید کرده است

روزنامه آمریکایی گزارش داد که کشورهای اروپایی با نادیده‌گرفتن درخواست‌های کی‌یف برای دریافت سامانه پدافند هوایی پاتریوت، کی‌یف را ناامید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، نادیده‌ گرفتن درخواست‌های مکرر اوکراین برای دریافت سامانه‌های پدافند هوایی از سوی غرب، کی‌یف را ناامید کرده و این در حالی است که حملات موشکی و پهپادی روسیه تشدید شده است. عدم‌ تمایل کشورهای اروپایی به ارسال سامانه‌های پدافند هوایی خود، از جمله سامانه آمریکایی «پاتریوت» به اوکراین، نشان‌دهنده محدودیت‌های استراتژیک و تردیدهای ژئوپلیتیک بلوک غرب بوده و اوکراین را مقابل حملات روسیه به زیرساخت‌های حیاتی آن آسیب‌پذیر می‌کند.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، بمباران‌های اخیر روسیه علیه اوکراین تاسیسات انرژی این کشور را متحمل خسارات سنگینی کرده و این در حالی است که اوکراین در تامین برق و گرمایش مورد نیاز خود مخصوصا در فصول سرد سال با مشکلاتی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین حامیان غربی خود را به‌دلیل «چشم‌بستن» بر وضعیت اسفناک کی‌یف مورد انتقاد قرار داده، اما بااین‌حال، حمایت‌ها کاهش یافته است. زلنسکی در سخنرانی خود در اجلاس «سه دریا» در لیتوانی، اظهار کرد که از روند رنج دائمی که بر اثر حملات روسیه متوجه اوکراین شده ناراضی است و از وعده‌های توخالی متحدان غربی خود انتقاد کرد.

فایننشال تایمز برای اثبات این عدم‌تمایل غرب به حمایت از اوکراین، به اظهارات اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اشاره کرد که گفت غرب صدها سامانه پدافند هوایی پاتریوت را در اختیار دارد، اما حاضر نیست ۷ سامانه را به درخواست اوکراین، به این کشور ارسال کند.

دیپلمات اروپایی در این باره گفت: من چند روز پیش با کولبا (وزیر خارجه اوکراین) صحبت کردم و او عاجزانه برای محافظت از خود (اوکراین) هفت دستگاه پاتریوت درخواست کرد. ارتش‌های غربی حدود ۱۰۰ پاتریوت در اختیار دارند اما غیر قابل باور است که نمی‌توانیم همین هفت سامانه را هم برای آن‌ها تهیه کنیم.

آلمان که دو دستگاه از این سامانه‌ها را در گذشته به اوکراین فرستاده، با ارسال سامانه‌های مضاعف مخالفت کرده و بر لزوم حفظ توانایی دفاعی خود تاکید کرده است. موضع وزارت دفاع آلمان با درخواست‌های اوکراین برای دریافت این سامانه‌های مهم در تقابل قرار گرفته و نشان‌دهنده این است که مقامات اروپایی تا چه حد منافع ملی خود را به حمایت از اوکراین ترجیح می‌دهند.

به گزارش این روزنامه، دیگر کشورهای اروپایی هم در وضعیت مشابهی قرار داشته و سعی دارند میان تامین بودجه‌های دفاعی خود و حمایت از اوکراین توازن برقرار نمایند. رئیس‌جمهور این کشور در اجلاس سه دریا گفت لهستان در حال توسعه سامانه‌های پاتریوت خود بوده و سامانه اضافه‌ای برای ارسال به اوکراین در اختیار ندارد.

فایننشال تایمز گزارش داد که این وضعیت محاسبات استراتژیک حاکم بر حمایت نظامی در جهان را توجه قرار داده است. رهبران اروپایی در سخنرانی‌های علنی خود از اوکراین حمایت می‌کنند، اما آمادگی واقعی آنها برای ارائه کمک‌های نظامی مانند سامانه پدافند هوایی کمتر از انتظارات بوده است؛ امری که بر توانایی اوکراین در جنگ و حفظ خدمات حیاتی در میان حملات روسیه سایه افکنده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • پوچتینو: فرض کنید با این وضع مصدومان به رقابت‌های اروپایی برویم!
  • اتریش کنترل‌های مرزی با چک و اسلواکی را تمدید می‌کند
  • سفر صدر اعظم آلمان به چین با محوریت اوکراین
  • فایننشال‌تایمز: اروپا، اوکراین را ناامید کرده است
  • آخرین تحولات اوکراین| تکذیب خبر ارسال سلاح از چین به روسیه
  • تحولات اوکراین|تلاش چین برای ایجاد شرایط گفتگوی مسکو و کی‌یف