Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز،  رسانه‌های انگلیس روز جمعه خبر شهادت محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به فاصله کمی پس از وقوع حادثه،‌ به صورت گسترده بازتاب دادند.
 بیشتر رسانه‌های انگلیسی شهید فخری‌زاده را پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران،  قاسم سلیمانی هسته‌ای جمهوری اسلامی خوانده و او را عنصری مهم در برنامه‌های هسته‌ای تهران لقب دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آن‌ها همچنین واکنش مقام های ایرانی همچون وزیر امور خارجه، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشاور نظامی فرماندهی کل قوا را بازنشر شده و عنوان کردند که تهران انگشت اتهام را به سمت رژیم صهیونیستی نشانه رفته است.

تارنمای شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی همسو با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا شهادت فخری‌زاده را به نگرانی‌ها درباره کاهش تعهدات برجامی و افزایش ذخایر اورانیوم در ایران نسبت دهد و عنوان کرد که نام او در فهرست سرویس‌های جاسوسی غرب بوده است.

این شبکه خبری در عین حال یادآور شد که چهار دانشمند هسته‌ای ایران بین‌ سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ ترور شدند و ایران، اسرائیل را به دست داشتن در این عملیات متهم می‌کند.

نشریه دیلی میل نیز در گزارشی تصاویر منتشر شده از حمله صورت گرفته علیه این مدیر ارشد صنعت دفاعی کشورمان را تکان دهنده خواند و افزود اسرائیل متهم است حدود ۱۰ سال پیش چندین دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کرده است.

در این گزارش آمده است که چون نام فخری زاده در تحریم های شورای امنیت سازمان بوده، آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان گفت‌وگو با وی بوده اما او هرگز با این سازمان مصاحبه نکرد.

گاردین نیز در گزارشی، ترور شهید فخری‌زاده را به تلاش ها برای جلوگیری از بازگشت دولت جو بایدن به توافق هسته‌ای ایران نسبت داد و افزود: اسرائیل و عربستان مایلند که آمریکا خارج از برجام باشد و به سیاست فشار حداکثری علیه تهران ادامه دهد. این در حالیست که بایدن گفته که مایل است به برجام بازگشته و تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

شمار دیگری از نشریات انگلیسی از جمله ایونینگ استاندارد، دیلی اکسپرس، دیلی تلگراف و شبکه‌های تلویزیونی همچون آی‌تی‌وی این خبر را انعکاس داده‌ و در چندین نوبت منتشر کردند.

بعدازظهر (جمعه)، عناصر تروریستی مسلح، خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و وی را به شهادت رساندند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در واکنش به ترور و شهادت محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به نقش رژیم اسرائیل در این عملیات تروریستی اشاره کرد و از جامعه جهانی و بخصوص اتحادیه اروپا خواست تا استانداردهای دوگانه شرم آور خود را پایان دهند و این اقدام تروریستی دولتی را محکوم کنند.
 

خبرآنلاین

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دیلی میل تلگراف شهید فخری زاده ترور انگلیس فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

گروهک تروریستی منافقین از خرداد ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزیده بود، در طول این سال‌ها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زده است.

کارنامه جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین، تاریخی سیاه و ضد بشری را شامل می‌شود که سند قتل عام بیش از ۱۷ هزار غیرنظامی ایرانی است.

در کارنامه این گروهک تروریستی فهرست بلندی از ترور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایران وجود دارد؛ ترور ۷۲ نفر از شخصیت‌های سیاسی کشورمان با انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، ترور ناکام مقام معظم رهبری، ترور شهیدان رجایی و باهنر، ترور آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله قدوسی و آیت‌الله مدنی، ترور صیاد شیرازی و ترور دانشمندان هسته‌ای از دیگر اقدام‌های تروریستی این گروهک است از این روی دادگاه کیفری رسیدگی به اتهامات این گروهک از سال گذشته آغاز شده است.

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین ۲۱ آذر ۱۴۰۲ آغاز و تاکنون ۱۰ جلسه از دادگاه متهمان این پرونده برگزار و کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شده است.

کد خبر 6085985

دیگر خبرها

  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • فرجام گروه فرقان؛ پشیمانی و خسران!
  • فرجام گروه فرقان با پشیمانی و خسران
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل