Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@23:25:38 GMT

هندی ها «جالیکاتو» را به اسکار فرستادند

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۵۰۷۰

هندی ها «جالیکاتو» را به اسکار فرستادند

کشور هند فیلم «جالیکاتو» را که درباره فرار یک گاو از یک کشتارگاه است، به عنوان نماینده خود برای شرکت در اسکار ۲۰۲۱ انتحاب کرد.

به گزارش برنا،  اتحادیه فیلم هند، فیلم «جالیکاتو/Jallikattu» ساخته لیجو خوزه پِلی‌سری را به عنوان نماینده این کشور برای شرکت در بخش بین الملل اسکار دوره نود و سوم انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم «جالیکاتو» که به زبان مالایالمی است جزو آثار محبوب فستیوال های سینمایی یک سال گذشته بوده، این فیلم سال ۲۰۱۹ در تورنتو، لندن، بوسان و استکهلم و همینطور سال ۲۰۲۰ در روتردام نمایش داده شده است.

پِلی‌سری برای این فیلم جایزه بهترین کارگردان جشنواره بین المللی گوا هند را دریافت کرده است.

فیلم داستان یک گاو نر است که از کشتارگاهی در یک روستای دور افتاده فرار می کند به دنبال این اتفاق اهالی روستا همگی جمع می شوند تا این حیوان را شکار کنند در این فرآیند شکاف عمیق اجتماعی بین اهالی روستا شکل می گیرد.

کشور هند که از سال ۱۹۵۷ نماینده به اسکار می فرستد تا به حال تنها سه بار در سالهای ۱۹۵۸، ۱۹۸۹ و ۲۰۰۲ نامزد جایزه اسکار شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هند اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد ؛ پیروزی کامل شد

کیلین مورفی در حالی جایزه بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم وتلویزیون ایرلند را هم برد که عنوان کرد در خانه بودن برایش دوست داشتنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کیلین مورفی فصل جوایز و یکه تازی خود را با دریافت جایزه برتر بازیگری در سرزمین مادری‌اش ایرلند به پایان برد.

برنده جایزه اسکار، بفتا، گلدن گلوب وانجمن بازیگران آمریکا، شب پیش احتمالا آخرین جایزه‌ای را که می‌شد برای «اوپنهایمر» کریستوفر نولان دریافت کرد، به مجموعه جوایزش افزود. وی در بیست و یکمین دوره جوایز آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد انتخاب شد.

مورفی پس از دریافت جایزه که توسط لیلی گلادستون بازیگر «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی به او اهدا شد، گفت: بودن در این جمع بسیار خاص است؛ بودن در خانه، با افرادی که دوستشان دارم.

در این رقابت او اندرو اسکات برای «همه ما غریبه‌ها»، دیوید ویلموت برای «دروغ‌هایی که می گوییم»، بری کیوگن برای «سالت برن»، بری وارد برای «آنچه آنها ممکن است با برآمدن خورشید با آن روبه‌رو شوند» و پیرس برازنان برای «آخرین تفنگدار» را پشت سر گذاشت.

گلادستون برای نخستین بار راهی ایرلند شده بود تا به عنوان نامزد بهترین بازیگر زن بین‌المللی در آنجا حضور داشته باشد، اما در نهایت این جایزه نصیب بازیگر «بیچارگان» یعنی اما استون شد. در بخش بهترین فیلم بین‌المللی «اوپنهایمر» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و پل جیامتی برای «جاماندگان» عنوان بهترین بازیگر مرد بین‌المللی را از آن خود کرد.

جایزه بهترین فیلم ایرلند هم نصیب «آنچه آنها ممکن است با برآمدن خورشید با آن روبه رو شوند» ساخته پت کالینز شد که با اقتباس از رمان ایرلندی نوشته جان مک‌گهرن ساخته شده است. «دروغ‌هایی که می‌گوییم» جوایز متعددی از جمله کارگردانی برای لیزا مولکاهی، فیلمنامه برای الیزابت گوچ و بازیگر نقش اول زن برای اگنس اوکیسی را برد و پل مسکال که نتوانست در مراسم شرکت کند برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای «همه ما غریبه‌ها» شد و آلیسون الیور برای «سالت برن» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت.

جایزه بهترین سریال درام تلویزیونی به «بستگان» رسید و کیت دولان برای «کین» بهترین کارگردان این بخش شد. جایزه بهترین مستند هم به «روزهای درختان» رسید.

از دیگر نامزدها و بازیگران سرشناسی که در این مراسم حضور داشتند می توان از شارون هورگان، نیل جردن، جیم شریدان، ایو هیوسون، کری کاندون، پیرس برازنان و آلیشا ویر یاد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۷ نکته درباره کیلین مورفی؛ معلمش زندگیش را تغییر داد اسکارهای «اوپنهایمر» یادآور خاطرات خوش دوران اوج سینما پروژه‌های بعدی برگزیدگان اسکار امسال چیست؟

دیگر خبرها

  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • طرز پخت چلو مرغ توسط یک پدربزرگ‌ هندی (فیلم)
  • مقایسه قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری + ویدئو | هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟!
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • شهردار لندن خواستار توقف کشتار در غزه شد
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • صحنه بحث برانگیز در دیدار منچسترسیتی و چلسی که پنالتی و هندی از سوی داور و VAR اعلام نشد / فیلم
  • کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد
  • کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد ؛ پیروزی کامل شد