Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: مهم‌ترین راه کمک به زنان در مقابل خشونت و سوء استفاده جنسی، افزایش حمایت‌های قانونی از آنهاست.

وی ادامه داد: افزایش آگاهی‌های اعضای خانواده‌ از مصادیق و مظاهر خشونت و شیوه‌های مقابله با آن، استفاده از امکانات سایر ادارات به ویژه آموزش و پرورش برای اطلاع‌رسانی و توان‌افزایی دانش دختران و زنان در خصوص خشونت و راه‌های مقابله با آن، کمک به زنان و دختران برای گزارش خشونت‌های خانگی در خصوص خود از مهمترین اقداماتی است که می‌توان در مقابله با خشونت‌های خانوادگی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خشونت علیه زنان هرگونه رفتار خشن وابسته به جنسیت است، که موجب آسیب جسمی، جنسی یا روانی یا رنج زنان می‌شود، گفت: چنین رفتاری می‌تواند با تهدید، اجبار یا سلب مطلق اختیار و آزادی صورت گرفته و در جمع یا خفا رخ دهد.

محمدی افزود: هدف بهزیستی تحکیم بنیان و تقویت کانون گرم خانواده است و به همین منظور در خانه امن به عنوان یکی از فعالیت‌های حمایتگر بهزیستی، تلاش می‌شود از خانواده و اعضای آسیب‌پذیر آن  که همان زنان و دختران آن خانواده‌ها هستند در مقابل خشونتی که ممکن است از سوی سایر اعضای خانواده، همسر، پدر و یا برادر ایجاد شود حمایت کرده و بستر خانواده را برای حضور فرد در شرایطی عاری از خشونت فراهم کند.

وی با بیان اینکه زنان به دلیل در معرض خشونت واقع شدن و یا احتمال مورد خشونت قرار گرفتن، نیاز به اسکان در محلی امن دارند، اظهار کرد: خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان است تا کارشناسان مددکاری و روان شناسی با مداخلات تخصصی خود بتوانند زمینه حضور مجدد فرد خشونت‌دیده و یا در معرض خشونت در خانواده را با شرایطی بهتر فراهم و این مداخلات تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این که در خانه‌های امن مددکار اجتماعی، روان‌شناسان بالینی و مشاور حقوقی، فعالیت دارند و در صورت لزوم از خدمات روانپزشکی و پزشکی در خصوص مددجویان خانه امن استفاده می‌شود، گفت: زنان خشونت دیده، از طرق مختلف می‌توانند از خدمات مرکز خانه امن استفاده کنند.

 محمدی تصریح کرد: 123 خطی است اورژانسی که 24 ساعته پاسخگوی شهروندان در مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری، موارد حاد خانوادگی، مشکلات خانوادگی و موارد مربوط به خودکشی است و مراجعان می‌توانند به صورت حضوری و یا با استفاده از خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان خشونت آموزش و پرورش خانواده محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی زنجان خانه امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان، گفت: در حال حاضر ۳۶ هزار خانوار با جمعیت ۷۰ هزار نفر در کردستان تحت پوشش این نهاد هستند. - اخبار استانها -

حسین رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از خدمات‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی در استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر 36 هزار خانوار با جمعیت 70 هزار نفر در کردستان تحت پوشش و حمایت این نهاد هستند. اگر چه ارائه خدمات به مددجویان را یک وظیفه دانسته، اما از شناسایی خانواده‌های دارای معلول و نیازمند نیز ناراحت هستیم و ای کاش معلولی در جامعه نبود.

وی گفت: خدمات‌رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی در استان در قالب 54 مأموریت شاخص و بیش از 120 طرح و برنامه است که بیش از 30 فعالیت بهزیستی مربوط به حوزه توانبخشی و ارائه خدمات مختلف به جامعه معلولان در این سرفصل است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از ارائه خدمات به 32 هزار و 535 معلول کردستانی خبر داد و افزود: این تعداد جامعه تحت پوشش به صورت مستمر و غیرمستمر از خدمات این سازمان بهره می‌گیرند. بیش از 47 درصد از معلولان استان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بوده که نیازمند مراقبت و توجه ویژه هستند.

وی بیان کرد: بهزیستی ماهانه سه میلیون و 500 هزار تومان بابت حق نگهداری از معلولان را به مراکز و دو میلیون و 500 هزار تومان حق پرستار در منزل شخصی به جامعه هدف در استان پرداخت می‌کند و تمام تلاشمان رفع دغدغه‌های این عزیزان است.

رسولی بیان کرد: بنده معتقدم اگر میزان حق پرستاری از دو میلیون و 500 هزار تومان به 6 میلیون تومان هم افزایش یابد، باز به نفع دولت است، چرا که هزینه نگهداری یک معلول در مراکز بسیار بالا و کاری سخت است.

وی با اشاره به اینکه قانون افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان از شش ماهه دوم سال گذشته در استان نیز اجرایی شد، تصریح کرد: البته این میزان مستمری پاسخ‌گوی هزینه‌های زندگی خانواده‌های تحت پوشش نیست و می‌توان به عنوان کمک هزینه در نظر گرفت. در کنار این مستمری؛ مددجویان از تسهیلات اشتغال‌زایی، مسکن و سایر خدمات همچون کمک هزینه تحصیلی، دانشجویی، پزشکی و معیشتی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در پاسخ به این سؤال که آیا اکنون افراد پشت نوبتی دریافت مستمری داریم، عنوان کرد: هم‌ اکنون هیچ معلول پشت نوبت دریافت مستمری در استان نداریم، کسانی که درخواست تحت پوشش و بهره‌مندی از خدمات این نهاد را ارائه دهند، پس از بررسی فرایند و امور اداری، تحقیقات میدانی و صحت‌سنجی که یکی و 2 طول می‌کشد، در صورت صحت، مستمری برای آنان ایجاد خواهد شد.

رسولی در پاسخ به سؤالی دیگر که در مجموع ماهانه چه میزان مستمری به جامعه هدف و مراکز تحت پوشش بهزیستی در استان پرداخت می‌شود؟ گفت: از آنجا که میزان اعتبار اختصاصی به مستمری‌بگیران و مراکز تا پایان فروردین‌ماه هر سال است، در حال جمع‌بندی آمار این دو حوزه بوده که در اختیار خبرنگار این رسانه قرار خواهم داد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • تجاوز به زنان، جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه
  • ۱۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کردستان فعالیت دارند
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • مراکز مشاوره اسلامی سماح گسترده‌تر می‌شوند
  • گرامیداشت نوروز در خانه محلّه شهرداری بوکان
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!