Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقرار مخفیانه نیروهای انگلیس برای محافظت از میادین نفتی عربستان سعودی بدون اطلاع پارلمان این کشور گزارش شده است.

به گزارش برنا، نشریه ایندیپندنت روز جمعه در گزارشی از استقرار مخفیانه نیروهای انگلیس برای محافظت از میادین نفتی عربستان سعودی بدون اطلاع پارلمان این کشور خبر داد.

احزاب سیاسی، دولت را به دور زدن روال برسی‌های معمول برای چنین تصمیمی متهم کرده و تاکید دارند که استقرار این سربازان بیانگر روابط مسموم دولت با این رژیم خودکامه نفتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که میادین نفتی یادشده، «زیرساخت‌های اقتصادی حیاتی» محسوب می‌شوند و لازم بود که تفنگداران توپخانه سلطنتی برای کمک به محافظت آن‌ها در برابر حملات پهپادی به کار گرفته شوند.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس با اشاره به حملات ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹ علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی به نشریه ایندیپندنت گفت:‌ ما با وزارت دفاع این کشور و شماری از شرکای بین‌المللی همکاری کردیم تا چگونگی تقویت دفاع از این زیرساخت‌های اقتصادی حیاتی در برابر حملات هوایی را بررسی کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان نفتی عربستان میادین نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟