Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:09:39 GMT

واکنش سازمان ملل به ترور دانشمند هسته ای ایران

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۵۵۴۷

واکنش سازمان ملل به ترور دانشمند هسته ای ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به ترور روز جمعه محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داده و خواستار خویشتنداری تمام طرف‌ها شد.

بر اساس این گزارش، «فرحان حق» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: ما گزارشاتی درباره ترور یک دانشمند هسته‌ای ایران در اطراف تهران دریافت کردیم، ما خواستار خویشتنداری تمام طرف‌ها و جلوگیری از هرگونه اقدامی هستیم که موجب تشدید تنشها در منطقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی را تائید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیا ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 5082082

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن فخری زاده سازمان ملل متحد ایران رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عربستان سعودی عراق جو بایدن فلسطین دونالد ترامپ محمد بن سلمان نتانیاهو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 سوریه ایران افغانستان ترکیه محسن فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران همسو با سایر کشور‌های جهان گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌ها و ظرفیت تولید برق هسته‌ای برداشته است.

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولیدشده در این نیروگاه اظهار داشت: در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده است که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق هسته‌ای، نیروگاه اتمی بوشهر توانسته است ۴ بار هزینه صرف‌شده بابت احداث خود را تأمین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، گفت: این طرح مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم ۱۱ درصدی برق هسته‌ای تولیدشده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.

دیگر خبرها

  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • دروغ هایی که درباره ماجرای ریزپرنده ها گفته شد | اسرائیل پاسخ عملیات وعده صادق را داد؟