Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@07:00:11 GMT

هنرمندی آراسته به اخلاق و منشی نیک و والا

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۲۵۶۱۲

هنرمندی آراسته به اخلاق و منشی نیک و والا

دوستی من و پرویز پورحسینی به سال‌های خیلی قبل برمی‌گردد؛ اوایل سال 50 بود و من سال اول دانشگاه بودم و دردانشکده هنرهای زیبا تحصیل می‌کردم و پرویزسال سوم یا چهارم دانشگاه بود و این آشنایی شکل گرفت،

 البته پیش‌تر با فعالیت او درکارگاه نمایش آشنایی داشتم و در همان سال‌ها یکی از بهترین نقش‌هایی که او ایفا کرد بازی در نمایشنامه «کالیگولا» و در همین نقش به کارگردانی آربی اوانسیان بود که در جشن هنر شیراز برگزار شد و بی شک این نمایش  یکی از درخشان‌ترین تئاترهای آن زمان بود که مورد ستایش همه علاقه‌مندان قرارگرفت و بی شک پرویز پورحسینی در طول پنج دهه زندگی موفق هنری، یکی از بهترین بازیگران تئاتر و سینما و تلویزیون ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او علاوه بر حضور درخشان و اثر گذارش در تئاتر ایران، در سینما و تلویزیون هم نقش‌های بسیار زیبا و ارزنده‌ای از خود به جای گذاشته است اما  همیشه خود را بازیگر تئاتر می‌دانست مانند دیگر بازیگران که از تئاتر به سینما  راه پیدا کردند و این بیانگر هنر بی بدیل او در عرصه تئاتر بود و همگان شاهد شاهکار‌های ارزشمند او بوده و هستند.
کمتر کسی را می‌شناسم که عشقی وافر و قریب به پرویز پورحسینی نداشته باشد چرا که  هنرمندی آراسته به اخلاقی نیک و شخصیت انسانی  والا بود و منش موقری داشت و این اخلاق حرفه‌ای او  بسیار بسیار ستودنی است و امیدوارم این اخلاق و منش الگوی همگان  قرار بگیرید و نکات حرفه‌ای را که از خود برجای گذاشته است بیاموزیم و باز هم امیدوارم یادگارهای پرویز به وسیله دیگر دوستان ماندگار شود.
پرویز پورحسینی هنرمندی ارزشمند بوده و هست نه آنکه پایانی داشته باشد چرا که به قول ناصر تقوایی، هنرمندان هرگز نمی‌میرند و فراموش نمی‌شوند، بویژه بازیگران؛ به این دلیل که هر زمان که دلتنگی باشد آثار و فیلم‌های آنها قابل دسترس است و می‌توان تجدید دیداری کرد اما با این اوصاف مرگ واقعیتی است و بسیار متاسفم که پرویز پورحسینی دیگر در بین ما نیست و این ضایعه دردناک را به ملت ایران، خانواده این هنرمند و به همه دوستان و همکارانم تسلیت می‌گویم.
همه ما روزهای بسیار سختی را می‌گذرانیم، دوستان عزیز  و عزیزا‌ن‌مان مانند برگ خزان می‌ریزند و هیچ کاری از دست کسی برنمی‌آید. امروز پرویز پورحسینی و پیش‌تر کامبوزیا پرتوی و دیگر دوستان صمیمی‌ام. تنها امیدوارم که این ویروس ساخته دست بشر نباشد و خدا نگذرد و نبخشد  اگر کسی با اهداف سیاسی یا اقتصادی این ویروس را وارد جهان کرده است. من هنوز باور نکرده‌ام این ویروس در طبیعت وجود دارد چرا که طبیعت اینقدر بی رحم نیست و بسیار متأسفم اگر این ویروس ساخته دست بشر باشد و اگر این موضوع اثبات شود، کثیف‌تر از انسان، خودش است  که این بلا‌ها را می‌آفریند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پرویز پورحسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم

پرویز مظلومی سرمربی سابق و عضو پیشین هیات مدیره استقلال به واگذاری باشگاه استقلال به شرکت های پتروشیمی واکنش نشاند داد و در مورد آن صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، پرویز مظلومی در مراسم اختتاميه جشنواره قهرمان ايران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از خوبی‌های خصوصی سازی تیم های استقلال و پرسپولیس این است که دیگر حداقل در آسیا حذف نمی‌شویم. این تیم‌ها جاهایی رفتند که به آینده آنها امیدوار هستیم. از امروز به بعد این دو تیم در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید
  • مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم
  • ویدیو/ پرویز مظلومی: استقلال استادیوم می خواهد
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • منشی درمانگاه روزی ۳۰ میلیون تومان سرقت می‌کرد
  • اخاذی با مهریه سنگین!
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب
  • هنرمندی که در ونیز حضور ندارد/ کودکان و مادران غزه در قاب هنرمند