Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قرارداد‌های اجاره از آن دسته قرارداد‌هایی هستند که روزانه تعداد بسیار زیادی از آن‌ها ثبت و تنظیم می‌شود، اما نا آگاهی از این قوانین ممکن است مشکلات متعدد و بسیار زیادی را برای افراد به وجود بیاورد.

در ماده ۴۶۶ قانون مدنی تعریف اجاره آمده است و در این ماده گفته شده اجاره عقدی است که به موجب آن مستاجر مالک منافع عین مستاجره می‌شود و در این حالت اجاره دهنده موجر، اجاره کننده مستاجر و مورد اجاره عین مستاجره نامیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین موضوعی که در تنظیم قرارداد اجاره باید به آن توجه داشت مدت زمان تنظیم این قرارداد است و بر اساس ماده ۴۶۸ قانون مدنی در صورت ذکر نکردن مدت زمان اجاره قرارداد باطل خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی که مستاجر آن باید به آن توجه کنند این است که پیش از پایان یافتن مهلت اجاره باید نسبت به تمدید قرارداد اجاره اقدام کنند و البته دانستن این نکته الزامی است که عقد اجاره با فوت هر یک از موجر و مستاجر باطل نمی‌شود و تنها درصورتی باطل خواهد شد که موجر برای مدت عمر مالک منافع ببرد و البته توجه به این نکته ضروری است که مالک نمی‌تواند فرد ورشکسته باشد، زیرا فرد ورشکسته پس از صدور حکم توقف اموال، امکان اجاره دادن اموالش را ندارد و اداره اموال او با مدیر تصفیه است.

از آنجایی که بستن قرارداد‌های اجاره مشکلات متعددی را ممکن است به وجود بیاورد و همین دلیل هر یک از طرفین پیش از انعقاد قرارداد باید به این نکات توجه داشته باشند تا سرشان کلاه نرود.

بیشتر بخوانید

دادگاه خانواده به چه دعاوی رسیدگی می‌کند؟ مراحل اعلام چک مفقود شده چگونه است؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی های حقوقی قرارداد اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با انجام عملیات وعده صادق همه دنیا به قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی پی برد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ سردار فدوی در نشست دانشگاهیان حکیم سبزواری با موضوع بررسی ابعاد و پیامد‌های عملیات وعده صادق در تالار استاد شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با انجام عملیات وعده صادق همه دنیا به قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی پی برد و در واقع ما در این عملیات با هم پیمانان این رژیم منحوس امریکا، انگلیس و فرانسه روبرو بودیم.

جانشین فرمانده کل سپاه، با تأکید بر این‌که خون شهید محمدرضا زاهدی برای جبهه حق با برکت بوده و موجب سرافکندگی و شکست جبهه باطل شد، افزود: همه توانمندی‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه پای کار آمدند؛ تا نگذارند عملیات وعده صادق به نتیجه رسد، اما به لطف خدا و خودباوری سرباران اسلام عظمت بزرگی برای ایران آفریده شد.

سردار فدوی با بیان اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس امریکا بار‌ها بطور مستقیم با ما مقابله می‌کرد گفت: اتصال انقلاب اسلامی ایران به اراده خداوند که وعده پیروزی حق بر باطل را داده است باعث شد استکبار جهانی در صحنه‌های مختلف همچون صحرای طبس خوار و ذلیل شود.

وی با اشاره به شهادت حدود ۴۰ هزار نفر از پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: شهادت باعث شد قدرت بی نظیری به سپاه پاسداران بخشیده شود و پیروز میدان‌های نبرد حق علیه باطل شود.

سردار فدوی با اشاره به محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم غزه گفت: اکثر مردم جهان علیه این ظلم و وحشی گری علیه رژیم صهیونسیتی و حامیانش در گوشه و کنار جهان تظاهرات کرده اند و انشا.. وعده خدا در مورد فلسطین که همان آزادی قدس شریف است محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه توانمندی‌های مادی و دنیایی جبهه باطل تناسبی با جبهه حق ندارد و انان توانایی‌های بیشتری دارند افزود: دشمن در تقابل با جبهه حق پیروز نبوده است چراکه خداوند وعده داده و ضمانت کرده است که همیشه حزب خدا پیروز بوده و شکست از ان حزب شیطان است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ستون پنجم دشمن علاوه بر جبهه نظامی در ابعاد دیگر جامعه همچون فرهنگی و اقتصادی حضور دارد و باید با هوشیاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و همه دلسوزان نظام نقشه شوم ان‌ها به خصوص در حوزه اقتصادی نقش بر آب شود.

در پایان این نشست نشان عالی سربداران به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در دانشگاه حکیم سبزواری اهداء شد.

دیگر خبرها

  • با انجام عملیات وعده صادق همه دنیا به قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی پی برد
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • پیگیری قرارداد‌های مشاوران املاک در اصفهان
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳