Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله با نزدیک شدن به فصل سرما آمار ابتلا به سرماخوردگی ها و آنفلوآنزای فصلی با افزایش چشمگیری رو به رو می‌شود بیماری هایی که با استفاده از برخی خوراکی ها برای درمان و بهبود توصیه می شود.

بعضی از خوراکی‌ها به دلیل ویتامین کافی باعث کاهش علایم سرماخوردگی می‌شوند و برخی دیگر نیز عفونت ناشی از سرماخوردگی را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خوراکی‌ها عبارتند از:

۱.(موز) میوه ای که می تواند در بیماری سرماخوردگی حائز اهمیت باشد و انواع ناراحتی های معده و روده را بهبود بخشد.

۲. (فلفل دلمه‌ای) آن دسته از سبزیجاتی است که به دلیل داشتن ویتامین C و قابلیت بهبودی سرماخوردگی به شدت توصیه می‌شود.

۳. (هویج) سبزیجات مفیدی که دارای بتاکاروتن فراوان است و برای سرما خوردگی توصیه می شود.

۴. پرتقال و لیمو شیرین از میوه های تاثیر گذار و دشمن اصلی سرماخوردگی است که نباید از آن در فصل زمستان غافل شد.

۵. فلفل تند باعث رقیق تر شدن ترشحات ریوی و همچنین باز شدن حفره های سینوسی یا سینوزیت می‌شود.

۶.ادویه خردل نیز از آن دسته از چاشنی هایی است که می تواند ترشحات مجاری تنفسی را رقیق کند.

۷. (پیاز) آن دسته از سبزیجاتی است که با مصرفش سیستم ایمنی بدن قوی و سرماخوردگی از بدن انسان دفع می شود.

۸. چای سبز و سیاه گیاهانی با خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی و اثرات ضداسهال هستند.

۹. سیر را هم مانند پیاز اصلا فراموش نکنید زیرا سیر قابلیت تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد و از سرماخوردگی در فصل های حساس مثل پاییز و زمستان جلوگیری می کند.

۱۰. از مصرف گیاهان دارویی غافل نشوید زیرا تمام داروهای حاضر در داروخانه ها از این گیاه ها برای رفع و درمان سرماخوردگی ساخته می‌شود.

۱۱. مصرف ترکیبی از یک قاشق غذا خوری عسل و یک برش لیموترش تازه در یک لیوان آب گرم در نصف لیوان برای سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرماخوردگی ویتامین سبزیجات گیاهان دارویی توصیه می شود خوراکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی

مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۵ نفر (سه مرد و ۲ زن) در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد فوتی از مسمومیت با قارچ سمی فصلی در سال جاری گزارش نشده است، تصریح کرد: یک نفر از این بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و چهار نفر در بیمارستان شهدای هرسین پذیرش شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند و برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه به توصیه‌های برخی از افراد عادی در تشخیص انواع قارچ سمی از انواع قارچ خوراکی توجه نکنید، افزود: شناسایی انواع قارچ خوراکی از انواع قارچ سمی تنها براساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است.

قلعه‌سفیدی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • ببینید | شوخی جالب حسن روحانی با یک قاری قرآن؛ زنگنه با سرماخوردگی آمد، ظریف دیر رسید
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • تقویت تیم گلبال مناطق نفت‌خیز جنوب 
  • آیا نرم افزار حسابداری استهلاک پذیر است؟
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی