Web Analytics Made Easy - Statcounter

کورش تهامی معتقد است در روزهای شیوع کرونا بهتر است حداقل برای مدتی کوتاه پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی تعطیل شوند و تلویزیون برای پخش آثار سرگرم‌کننده بهتر است سریال‌های روز دنیا را دوبله و پخش کند.

کورش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز در شرایط بسیار عجیبی هستیم، هیچوقت تصور نمی‌شد که روزی قرار باشد ماجرا کرونا اینقدر طولانی باشد که نزدیک به یک سال با این ویروس و مشکلاتی که ایجاد کرده درگیر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهامی خاطرنشان کرد: امروز تنها کشور ما نیست که با این ویروس درگیر است و کرونا جهان را درگیر خود کرده و هر کشور تصمیماتی برای مقابله با این ویروس در دستور کار قرار می‌دهد و فکر می‌کنم که در کشور ما می‌شد تصمیماتی که امروز گرفته می‌شود زودتر در دستور کار قرار می‌گرفت. به هر حال باید تمهیداتی را شاهد باشیم که تعداد مبتلایان هر روز کاهش پیدا کند و این روند صعودی از بین برود.

این بازیگر درباره فعالیت پروژه‌های سینمایی در روزهای شیوع کرونا گفت: شاید افراد شاغل در هر حرفه و کاری بتوانند در حین انجام کار به صورت مداوم از ماسک استفاده کنند اما در حرفه سینما به خصوص بازیگران این امکان وجود ندارد. یک بازیگر وقتی مقابل دوربین قرار گرفته و ایفای نقش می‌کند امکان استفاده از ماسک را ندارد و حتی پس از ضبط چند پلان در زمانی که کاری ندارد هم به دلیل جلوگیری از آسیب دیدن گریم نمی‌تواند از ماسک استفاده کند. به همین دلیل همه بازیگران در زمان ضبط پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی در خطر بیشتری نسبت به سایر افراد قرار دارند.

او افزود: متأسفانه طبق اخباری که می‌خوانیم تعداد مبتلایان به کرونا در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی افزایش پیدا کرده و با وجود اینکه این وضعیت مربوط به روزهای اخیر نمی‌شود، در حدود یک یا دو ماه اخیر شاهد بیشتر شدن مبتلایان به کرونا بودیم و متأسفانه بازیگر خوب کشورمان آقای کریم اکبری مبارکه را هم به همین دلیل از دست دادیم. برای این اتفاق  بسیار متأسفم و با تمام این تفاصیل اگر قرار است ضبط پروژه‌های سینمایی ادامه داشته باشد باید با در نظر گرفتن همه نکات لازم برای جلوگیری از ابتلای افراد به این ویروس پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند اما با شناختی که من از سیستم کاری در تولید آثار داریم بعید می‌دانم نکات بهداشتی رعایت شود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «زیر تیغ» در ادامه اظهار داشت: شاید بهتر باشد حداقل مدتی محدود ضبط فیلم‌ها و سریال‌ها متوقف شود. این تصمیم‌ هم البته خسارت‌هایی خواهد داشت؛ قطعاً پروژه‌ها که برای فیلمبرداری برنامه‌ریزی کرده‌اند باید زیان‌های مالی بسیاری تحمل کنند ولی به هر حال وقتی جان در خطر است باید اولویت را به سلامت افراد داد.

تهامی خاطرنشان کرد: مدتی است که تلویزیون سریال‌های تکراری قدیمی را دوباره پخش می‌کند؛ بعضی از این آثار کیفیت لازم برای جلب نظر مخاطب امروز را ندارند و برای انتخاب آثار هم باید حداقل یک گروه کارشناس مسئول شود که هم انتخاب‌های درست داشته باشد و هم برنامه‌های مفرح و آموزنده‌ای برای مردم پخش شوند. افرادی که سریال‌های قدیمی را برای پخش در این روزها انتخاب می‌کنند باید به سلیقه مخاطب امروز آگاهی داشته باشد.

این بازیگر در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: سریال‌های خوب خارجی بسیاری هستند که در این روزها می‌شد با دوبله یا زیرنویس کردن آن‌ها، این سریال‌ها را پخش کرد که قطعاً مخاطبان بسیاری خواهند داشت چرا که مخاطبان امروز تلویزیون سریال‌های روز دنیا را هم می‌بینند و دیدن این آثار به صورت دوبله در تلویزیون می‌تواند برایشان جذاب باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای خالی نماندن آنتن و پخش سریال‌های جدید از تلویزیون اصراری وجود دارد که تصویربرداری‌ها تعطیل نشوند. این اصرار بسیار عجیب است و جان عوامل را به شدت در خطر قرار می‌دهد. اجبار برای ادامه تصویربرداری‌ها کار درستی نیست؛ تولید اثر و پخش فیلم و سریال‌های سرگرم‌کننده از وظایف تلویزیون است اما اجباری شدن ضبط پروژه‌ها کار اشتباهی است. در این شرایط به نظر من به جای ادامه تصویربرداری‌ها می‌شود به دوبله و پخش سریال‌های محبوب خارجی فکر کرد.

تهامی خاطرنشان کرد: در روزهای تعطیل که مردم مجبور به ماندن در خانه هستند استفاده از محصولات فرهنگی و ترویج کتابخوانی می‌تواند یک توفیق اجباری باشد اما واقعیت این است که متأسفانه آنقدر مشکلات معیشت برای قشر بزرگی از جامعه درگیری ذهنی ایجاد کرده که دیگر کمتر کسی می‌تواند تمرکز کتاب خواندن یا استفاده از دیگر محصولات فرهنگی را داشته باشد.

این بازیگر در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: در دوران شیوع کرونا بیشتر فیلمنامه می‌خواندم و با چند پروژه هم قرارداد بستم که متأسفانه به دلیل وضعیتی که شاهدش هستیم تا نزدیک به تصویربرداری هم پیش رفتیم اما فعلاً پروژه‌ها تعطیل هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما و تلویزیون کورش تهامی کرونا پروژه های سینمایی سریال ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تبیین حجاب باید اقدام فرهنگی و تبلیغی انجام شود

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجاب و عفاف را قانون خدا و دین مبین اسلام است و غالب دختران و بانوان ما حجاب را رعایت می‌کنند و برای تبیین حجاب باید اقدام فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی، امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ در نشست هماهنگی اجرای طرح «نور» ضمن تبریک حماسه موشکی سپاه پاسداران به مواضع نظامی و جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: این پیروزی مربوط به جبهه مقاومت و ملت ایران نیست، بلکه همه ملت‌های آزاده و مسلمان دنیا در کشورهای مختلف که به میدان آمده و نسبت به جنایت‌های اسرائیل غاصب اعتراض کردند، است.

وی افزود: کشور ما حدود دو هفته قبل از حمله اعلام کرد و کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و طرفداران آنها همه قدرت، علم، تدبیر و نیروی خود را به میدان آوردند ولی شکست سختی متحمل شدند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات «وعده صادق» تأثیر به‌سزایی در معادلات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سایر موارد در دنیا خواهد داشت.

وی بسیاری از مسائل اخلاقی و ولنگاری موجود در جامعه را مربوط به طراحی‌هایی که از طرف کشورهای محور شرارت هستند دانست و تصریح کرد: با نابودی رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر حامیان آنها این ولنگاری‌ها و مسائل اخلاقی در جامعه و دنیا ریشه‌کن خواهد شد.

حسینی حجاب و عفاف را قانون خدا و دین مبین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر مسئله حجاب در جامعه تأکید بسیاری دارند.

وی افزود: اکثریت مردم حجاب را پذیرفتند و غالب دختران و بانوان ما حجاب را رعایت می‌کنند ولی تعداد معدودی که اهل رعایت این مسائل نیستند باید برخورد لازم صورت گیرد، هرچند که کار فرهنگی و تبلیغی نیز باید در دستور کار باشد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، خواستار تذکر به افرادی شد که حجاب را رعایت نمی‌کنند و گفت: بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی در گذشته به این مرحله رسیدیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها قانون خاص خود را دارند و می‌توانند در این زمینه کنترل لازم را داشته باشند، تصریح کرد: دانشجویان و افراد مراکز علمی باید شأنیت دانشگاه و مراکز را حفظ کنند.

آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه کف خیابان با دانشگاه و مراکز اداری و بازار متفاوت است، خاطرنشان کرد: مراکز دانشگاهی و آموزشی باید پوشش (وضعیت حجاب و عفاف) آنها متفاوت‌تر از سایر افراد باشد، زیرا از آنها انتظار بیشتری مدنظر است.

وی خواستار رصد و تذکر لازم به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مطب پزشکان شد که در زمینه حجاب کوتاهی می‌کنند و گفت: در زمینه رعایت عفاف و حجاب در کافه‌ها باید اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 745260

دیگر خبرها

  • حمایت بازیگران «جیغ» از بازیگر اخراجی برای اعتراض به اسراییل
  • بازیگر جومونگ در جلسه فیلمنامه‌خوانی سریال جدیدش/ عکس
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • لحظه تلخ و دردناک از پایان زندگی یک زن تُرک
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید
  • نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید (عکس)
  • برای تبیین حجاب باید اقدام فرهنگی و تبلیغی انجام شود
  • (عکس) نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید