Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از اجرای طرح شهید سلیمانی در مبارزه و پیشگیری از شیوع کرونا خبرداد و گفت: تاکنون ۸۰ هزار ایلامی برای شرکت در این طرح بعنوان سفیر سلامت ثبت نام و انتخاب شده‌اند. - اخبار استانها -

جمیل صادقی فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلاماز اجرای طرح شهید سلیمانی در مبارزه و پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 80 هزار ایلامی برای شرکت در این طرح به‌عنوان سفیر سلامت ثبت‌نام و انتخاب‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: طرح سفیران سلامت که بنام طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی از آن نام‌برده می‌شود، از هفتم آبان ماه در استان ایلام اجرا و ادامه آن تا محو ویروس منحوس کرونا ادامه دارد، مورد استقبال مردم ایلام اعم از شهری و روستایی قرارگرفته است و در برخی شهرستان‌ها من‌جمله شهرستان مرکز استان (ایلام) نیمی از جمعیت آن به این طرح پیوسته‌اند.

وی افزود: این طرح بیمار محور است و تلاش مجریان آن این است که به‌جای بستری و اشغال تخت‌های بیمارستانی و درگیر کردن کادر درمان در بیمارستان‌ها، اقدامات درمانی و بهداشتی را به بیمار متمرکز کنند تا تحقق‌بخش این شعار طرح باشند که «هر خانه یک پایگاه سلامت« شود.

سفیران سلامت در مدارس استان خوزستان مستقر می‌شوندخوزستان| برگزاری رزمایش بزرگ "سفیران سلامت 2" در دزفول به روایت تصاویر30 درصد از دانش‌آموزان کشور به جمع سفیران سلامت می‌پیوندند

خدمات پیشگیری، درمان‌های اولیه و خدمات توان‌بخشی سه هدف مهم طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مبارزه، پیشگیری و درمان کرونا در استان ایلام به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی است که دراین‌ارتباط تصریح کرد: تمام داوطلبان علاقه‌مند به حضور در طرح با عنوان سفیران سلامت با داشتن حداقل 18 سال سن و مدرک تحصیلی سیکل آموزش‌های لازم را طی کرده‌اند و برای اهداف طرح در تلاش هستند.

وی پیش‌بینی کرد و گفت: پیش‌بینی آن است که اجرای این طرح به پایش کامل مبتلایان و یا افراد در معرض بیماری و ناقلان بیماری خواهد انجامید و این پایش موجب کاهش ابتلا و قطع زنجیره کرونا در استان خواهد شد.

صادقی فر خود مراقبتی را راز و رمز تضمین سلامت افراد در تمام برنامه‌های بهداشتی و درمانی و اتفاقات و حوادث عنوان کرد و افزود: خود مراقبتی، اصلاح سبک زندگی، یادگیری هم‌زیستی در صورت استمرار بیماری کرونا و کار وزندگی توأم با سلامتی در اجرای دقیق طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی محقق خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ر ادامه یادآور شد و گفت: همچنان که امروز نیازمند سواد رسانه‌ای هستیم، در این شرایط نیازمند سواد سلامت نیز خواهیم بود و طرح به افزایش سواد سلامت در جامعه کمک خواهد کرد.

صادقی فر مالی از نیازمندان مبتلابه کرونا نیز مورداشاره قرارداد و گفت: در طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی، پیش‌بینی حمایت‌های مالی نیز انجام‌شده است و سازمان بسیج در این طرح اقدام به برگزاری پویش‌های کمک مؤمنانه خواهد کرد.

وی  هم‌افزایی طرح و حضور نهادهایی چون سپاه پاسداران، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و سایر سازمان‌هایی اجرای، خدماتی  در طرح را حضوری مؤثر برای مدیریت بر ویروس کرونا دانست و گفت: اگر ما کرونا را مدیریت نکنیم، کرونا ما را مدیریت خواهد کرد و موجب بازگشت موج شیوع آن در استان خواهیم بود.

صادقی فر در پاسخ به این سؤال که آیا در طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی امکان قرنطینه مبتلایان بعد از طی درمان شده است یا خیر؟ گفت: بلی. در این طرح افراد بیمار بعد از طی مراحل درمان تا اطمینان از سلامت کامل به قرنطینه خواهند رفت و سازوکار آن نیز پیش‌بینی و زیرساخت‌های آن مهیا شده است.

وی گفت: نهایت هر طرحی و نتیجه‌بخش بودن آن بستگی به همراهی و همکاری جامعه هدف دارد و این طرح نیز مستثنا از این نخواهد بود لذا انتظار مجریان و طراحان طرح از مردم آن است تا با خودکنترلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تحقق موفقیت طرح همراه و همگام باشند.

انتهای پیام/180/ش

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی سفیران سلامت استان ایلام پیش بینی صادقی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۲۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ لرستان گفت: ارتش هشت شهید مدافع حرم، ۲۰ شهید در دوران کرونا و بیش از ۵۰۰ شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، امیر مراد خوش‌کنار، ظهر امروز، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان، بیان کرد: عملیات غرورآفرین وعدۀ صادق مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان به‌ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بود و این عملیات هیمنۀ پوشالی دشمنان را فروریخت.

او با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یک اتفاق نبود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی نهال ثمرنشسته‌ای از خون شهیدان و حق‌طلبانی است که با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب ارمغان فداکاری و خلوص امت اسلامی بود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی پیوندی وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن را ایجاد کرد که نیروهای نظامی با مردم نقش مهمی در پیروزی آن ایفا کردند.

امیر خوش‌کنار بیان کرد: امام(ره) ارتش را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم و سرافراز کرد و ارتش نیز به ندای ملکوتی امام لبیک گفت و در کنار ملت نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت.

او با بیان اینکه نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی با موشکافی و ژرف‌نگرشی نمایان می‌شود، یادآور شد: ارتش 48هزار شهید در دوران دفاع مقدس، هشت شهید مدافع حرم، 20 شهید در دوران کرونا و بیش از 500 شهید ترور را تقدیم کشور کرده‌است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 لرستان با بیان اینکه نیروهای ارتش برای امنیت این مرزوبوم تمام‌قد در مناطق عملیاتی حضور دارند، خاطرنشان کرد: ارتش با تمام وجود در زمینه‌‌های سیل، زلزله و کرونا برای آرامش مردم مجاهدت می‌کند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیل‌بندهای ۲ بلوار شهر ایلام
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد